دانلود و خرید کتاب منقار سهره جاناتان وینر ترجمه حسین سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منقار سهره اثر جاناتان وینر

کتاب منقار سهره

انتشارات:نشر مهاجر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب منقار سهره

کتاب الکترونیکی منقار سهره نوشتۀ جاناتان وینر و حسین سالاری است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. کتاب منقار سهره یک کتاب غیرداستانی در مورد زیست شناسی تکاملی است که توسط جاناتان وینر در سال ۱۹۹۴ نوشته شده است. در سال ۱۹۹۵ جایزه پولیتزر را برای ادبیات غیرداستانی عمومی دریافت کرد.

درباره کتاب منقار سهره

در جزیره بیابانی دافنه بزرگ در قلب مجمع الجزایر گالاپاگوس، زن و شوهری دانشمند، رزماری و پیترگرانت، حدود ۲۰سال از عمرشان را به پژوهش در زندگی سهره ها گذراندند. کوشش آنها برای این بود که نشان دهند تحول نه برای یک بار در گذشته های دور، بلکه در هر لحظه، ساعت و روز و در همین دورۀ ما نیز در حال رخ دادن است و می توان آن را ردگیری و مشاهده کرد. طی این پژوهش زنده، جاناتان ویتر، این دانشمندان و همکارانشان را همراهی کرده و مشاهدات خود را در این کتاب روایت کرده است؛ نویسنده توانائی که باقلم تیزبین خود خواننده را نیز به دنیای شگفت انگیز تنوع زیست دراین مجمع الجزایر می کشاند. کتاب منقار سهره، تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته و در سال ۱۹۹۵ موفق به دریافت جایزه معتبر پولیتزر در آمریکا شده است.

خواندن کتاب منقار سهره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوع زیست‌شناسی مناسب است.

بخشی از کتاب منقار سهره

«در هر نسلی چند پرنده، یعنی در هر صد عدد یکی یا دوتا وجود دارند که از دست گرانت‌ها رمیده و از گرفتار شدن خود جلوگیری کرده‌اند. صبح امروز رزماری پس از هفته‌ای پاییدن و نقشه کشیدن، سرانجام دوتا از محتاط‌ترین و گریزپاترین سهره‌های جزیره را به چنگ آورد. روی بلندی‌های کرانه شمالی جزیره، در نزدیکی گل کاکتوسی که برزمین افتاده بود، با تله‌ای که از جعبه‌ای سیاهرنگ ساخته شده و موز سبزی به عنوان طعمه در آن گذاشته بود، توانست هر دو را به فاصله یک دقیقه از یکدیگر به دام اندازد. درهای دام که با صدایی بسته شدند، رزماری فریاد زد: «فکر این یکی را نکرده بودید!» و وقتی پیتر از میان درختان کاکتوس و از روی قلوه‌سنگ‌های آتشفشانی به سوی او شلنگ برمی‌داشت، رزماری با نشان دادن غنیمت‌های خود که در کیسه‌ای آبی رنگ پرپر می‌زدند با صدای بلند گفت: «یکی طلبم!»...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان