دانلود و خرید کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان کلی ویلسون ترجمه پیوند جلالی
کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان اثر کلی ویلسون

کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان

معرفی کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان

کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان اثری از کلی ویلسون، تروی دوفرن است که با ترجمه پیوند جلالی و مرتضی کشمیری در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.

برای استفاده از نمایش ویدئویی  کتاب باید نسخه کاغذی کتاب را از سایت انتشارات ارجمند خریداری فرمایید.

درباره کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان

می‌‌توانید سال‌ها وقت خود را صرف کلاس‌های دانشگاهی، کارورزی و کارگاه‌های بالینی کنید. می‌توانید در مفهوم‌بندی مورد و طراحی مداخلات برای مراجعین‌تان به مهارت برسید. می‌توانید هر مهارت و فنی را به‌عنوان درمانگر بیاموزید، اما اگر می‌خواهید بیشترین نتیجه را از جلسات درمان بگیرید، هم شما و هم مراجعتان باید در اتاق درمان حضور کامل داشته باشید.

توجه‌‌‌آگاهی در اتاق درمان راهنمایی عملی و نظری درباره نقش توجه‌آگاهی در روان‌درمانی، به‌ویژه درمان با رویکرد پذیرش و پایبندی (ACT) است. کلی ویلسون در این کتاب توجه‌آگاهی را به دقت از منظرACT تعریف کرده و ارتباطش را با شش فرآیند اصلی ACT و همچنین با رابطه درمانی تشریح می‌کند. او با شفافیتی بی‌نظیر اصولی را توضیح می‌دهد که مدل ACT را به مبانی علم رفتاری پیوند می‌دهند.

نیمه دوم کتاب راهنمایی عملی است برای آنکه توجه‌آگاهی را در مراجعین و همچنین در خودتان مشاهده کنید و پرورش دهید –توصیه‌هایی مفید که می‌توانید بلافاصله در عمل به کارشان بگیرید. 

ویلسون که از نویسنده‌های کتاب اصلی و کلاسیکACT است، با شفافیت، شوخ‌طبعی و صمیمیت، صفاتی که همه جای دنیا به آن مشهور است، شما را از دل مطالبِ گاه دشوار این کتاب می‌گذراند. توجه‌آگاهی در اتاق درمان بیش از هر منبع موجود دیگری سبک منحصر به فرد کار ویلسون را در آموزش تجربی ACT در خود دارد.

خواندن کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان روان‌درمانی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب توجه آگاهی در اتاق درمان

من بیشتر اوقات خودم را با صدایی آهسته معرفی می‌کنم، انگار که در جایگاه متهم ایستاده‌ام: «من کِلی هستم، یه تحلیل‌گرِ رفتار.» معمولاً از کسی که با او صحبت می‌کنم می‌خواهم از این واقعیت علیه خودم استفاده نکند. با توجه به شغلی که دارم –به‌خصوص استفادهٔ مفرطم از کلماتی همچون دل، رنج و رهایی– بیشتر افراد از ادعای رفتارگرا بودن من مبهوت می‌شوند. به نظرم دلیلش این است که خصوصیات آن نوع رفتارگرایی که من به آن گرایش دارم –رفتارگرایی بافتاری۱۵ معاصر، که به سنت رفتارگرایی رادیکال وابسته است– برای بیشتر افراد گیج‌کننده و نامفهوم است. (اگر اصطلاح رفتارگرایی بافتاری برایت ناآشناست نگران نباش. کمی جلوتر به آن خواهیم رسید.) بیشتر کسانی که با آنها مواجه می‌شوم معتقدند رفتارگرایی اهمیت زیادی دارد، اما نظرشان دربارهٔ اینکه رفتارگرایی واقعاً چیست بسیار متزلزل‌تر است. امیدوارم در این فصل بتوانم دست کم تا حدی این روند را تغییر دهم.

کمربندت را محکم ببند. این فصل نسبت به فصل‌های بعدی فنی‌تر است و واژگان ثقیلی در آن خواهی یافت. واقعاً نمی‌توانم راه میان‌بری پیدا کنم. با این حال امیدوارم با آشنا شدن هرچه بیشتر با مبانی کنترل محرک، بتوانی تغییرات ظریف را در اتاق درمان –خواه در خودت یا مراجعت– تشخیص دهی و به این ترتیب تماس عمیق‌تر و صمیمانه‌تری با مراجعین برقرار کنی. همچنین امیدوارم این توانایی شالودهٔ قرص و محکمی برای توجه‌آگاهی در اتاق درمان فراهم سازد.

ACT یکی از کاربردهای روان‌شناسی رفتاری بافتاری است؛ یعنی مطالعهٔ رفتار با تمرکز بر بافتار و کارکرد به جای فُرم. این رویکرد از سنت رفتارگرایی رادیکال برخاسته است. ACT از یک نظر تحلیل رفتار کاربردی است، یعنی مشاهدهٔ تجربی رفتار با هدف پیش‌بینی و اثرگذاری بر آن. برای سال‌ها –و به دلایل نسبتاً موجهی– ما این رویکرد را به این نام نمی‌خواندیم. تا همین اواخر، اگر در جمع متخصصین عبارت «تحلیل رفتار کاربردی» را به زبان می‌آوردی، بیشترشان با صدای بلند و یا در دل یکی از این دو چیز را می‌گفتند: «اوه، می‌دونم چیه و ازش متنفرم، پس دلیلی نمی‌بینم گوش بدم»، یا «اوه، می‌دونم چیه و دوسش دارم، پس دلیلی نمی‌بینم گوش بدم.»

در هر کدام از این دو دسته که باشی، مایلم متقاعدت کنم که در تحلیل رفتار کاربردی چیز مهمی برای شنیدن وجود دارد. اگر از کسانی هستی که معتقدند تحلیل رفتار زیادی محدود، ماشینی و تقلیل‌گرا است، از تو می‌خواهم ذهنت را باز نگه داری. رفتارگرایی شکل‌های مختلفی دارد و فکر می‌کنم به این نتیجه برسی که این نوع رفتارگرایی بسیاری از مؤلفه‌هایی را که با آنها مخالفی کنار می‌گذارد. اگر نگرش مثبتی به تحلیل رفتار داری –یا حتی خودت تحلیل‌گر رفتار هستی– از تو می‌خواهم به من ملحق شوی تا به برخی از جنبه‌های احتمالاً کشف‌نشده نظری بیندازیم یا به جاهایی بنگریم که ما، به عنوان تحلیل‌گر رفتار، در آن نتیجه‌گیری‌های شتابزده کرده‌ایم که در آن برهه ما را راضی کرده اما امکانات بالقوهٔ این مدل نظری را تمام و کمال عرضه نکرده است. قول می‌دهم اگر وقت کافی بگذاری و به این مبحث خوب توجه کنی اثر مثبتی بر کارت در خدمت‌رسانی به مراجعین خواهد داشت.


رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
تکنیک‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر
محمدامین شریفی
راهنمای بالینی ارزیابی عملکردهای ایگو (EFA)
محمدامین شریفی
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما
توماس تردول
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
روان شناسی سلامت (جلد دوم)
جین اگدن
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
سایکوسوماتیک
سینا طاهرزاده بروجنی
روان پزشکی کودکان
سینا طاهرزاده بروجنی
روان‌ شناسی سلامت (جلد اول)
جین اگدن
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)
دوگلاس ک. اسنایدر
روان درمانی تحلیلی مبتنی بر روابط ابژه ای
آلن ج. فرانکلند
گوش دادن روانکاوانه
سلمان اختر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۹۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان