دانلود و خرید کتاب پیمان شکنی پاول ر. پلوسو ترجمه پریوش وکیلی
کتاب پیمان شکنی اثر پاول ر. پلوسو

کتاب پیمان شکنی

معرفی کتاب پیمان شکنی

کتاب پیمان شکنی نوشته پاول ر. پلوسو است که با ترجمه پریوش وکیلی و احمد خالقی منتشر شده است. این کتاب را نشر ارجمند منتشر کرده است.

درباره کتاب پیمان شکنی

یکی از بنیان‌های اساسی در رابطه زناشویی، تعهد است. حفظ تعهد در تحکیم و بقای این رابطه نقش بسزایی دارد. عدم تعهد (پیمان‌‌شکنی) یکی از آسیب‌های مهم و مستلزم مداخلات روان‌شناختی است. کتاب حاضر به بررسی سبب‌شناسی‌، نقش تکامل در شکل‌گیری آن و رویکردهای درمانی مختلف می‌پردازد.

پلوسو، تدوین‌گر این کتاب، با یاری گرفتن از روان‌شناسان مختلف به بررسی موضوعات گوناگون در مورد پیمان‌شکنی پرداخته است. هریک از نویسندگان به مقوله خاصّی (همچون پیمان‌شکنی و اثر آن بر روی کودکان، روابط مجازی و غیره) اشاره داشته‌اند. امید است اثر حاضر مورد استقبال و استفاده روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاوران و مددکاران قرار گیرد.

خواندن کتاب پیمان شکنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام  علاقه‌مندان به یک زندگی موفق و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پیمان شکنی

احساس می‌کنم گویی حس پنهانی مرا در برگرفته و مرا به سمت دریا سوق می‌دهد. به نظر می‌رسد نمی‌توان به خشکی رسید و من در دریا غرق گشته‌ام. با این کلمات، مراجع احساسات خود را از اینکه همسرش بیش از بیست سال او را فریب داده، توصیف می‌کند. اینها استعاره برگرفته از تجربه تعداد زیادی از همسرانی است که وارد مرحله درمان رابطه خارج زناشویی یا خیانت می‌شوند. همسران، علی‌رغم اینکه هیجانات شدیدی را نسبت به یکدیگر نشان می‌دهند، در تلاشند تا اشکال مختلفی از ارتباط را نگه دارند. اما احساس خیانت، آنها را نابود می‌کند درحالی که بعد از ابراز خشونت در روابط توسط یکی (یا هردو)، آنها در صدد رسیدن به تفاهم هستند. از نظر ماهیت؛ خشونت به صورت فیزیکی یا عاطفی است و توافق بین دو طرف به صورت تلویحی یا آشکار، احتمالاً تداوم ازدواج است. پرسش‌هایی درباره معنی خیانت از نظر هر کدام و عدم اطمینان نسبت به تعهد به یکدیگر، زوج را برای درمان سوق می‌دهد. واقعیت این است که وقتی همسران برای درمان می‌آیند در جستجوی راهی هستند تا سر خود را بالا بگیرند و اجازه ندهند روابط‌شان آنها را در خود فرو برد و غرق در مسائل پنهانی سازد. اما در حقیقت، اینکه همسران به خواسته‌هایشان برسند خیلی مشکل است. به عقیده بسیاری از زوج‌درمانگران، هرچند گفته می‌شود خیانت دلیلی است که همسران به مشاوره مراجعه می‌کنند، اما درمانگران، کمتر توانایی مدیریت آن را دارند (ولیسمن، دیکسون و جانسون، ۱۹۹۷).

برای اینکه درمانگر آماده درک پیچیدگی‌های موضوع خیانت شده باشد، آگاهی نسبت به برخی از پویش‌های اساسی موضوع، اعم از شیوع خیانت، مشکل مربوط به درمان و اثرپذیری زوج‌درمانی ضروری است. این فصل بر آمار گسترش خیانت در همسران و برداشت کلی از فصول کتاب متمرکز است. مسائل درمان و اثرپذیری زوج‌درمانی در یاری رساندن به مراجعان برای مواجهه با خیانت و کمک رساندن به درمانگر به منظور برطرف کردن نیازهای همسران، در این فصل بحث می‌شود.

آمار شیوع خیانت 

مطابق آمار وایدرمن ۱۹۹۴ که در آمار بلو و هارت‌نت (۲۰۰۵) نیز عنوان شده، با استفاده از بررسی عام اجتماعی در سال ۱۹۹۴ (تعداد ۸۸۴ مرد و ۱۲۸۸ زن) تنها ۷۸ درصد از مردان و ۸۸ درصد از زنان عنوان کرده‌اند که به هیچ عنوان درگیر این مسائل نبوده‌اند.

به نظر می‌رسد براساس گزارشات بلو و هارت‌نت (۲۰۰۵) که در چندین مطالعه صورت گرفته، این یافته‌ها می‌تواند ثابت باشد. اما در صورتی امکان‌پذیر است که الف) انواع تمرکز روی آمیزش جنسی باشد؛ ب) موضوعات متمرکز بر همسران غیرهمجنس‌گرا باشد؛ ج) نمونه در مقیاس بزرگ و معرف جامعه باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۴۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان