دانلود و خرید کتاب توفانی که نسیم شد حسین مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توفانی که نسیم شد اثر حسین مهدوی

کتاب توفانی که نسیم شد

معرفی کتاب توفانی که نسیم شد

کتاب توفانی که نسیم شد نوشته حسین مهدوی است. این کتاب گزارشی از درمان یک اختلال شخصیت مرزی است که برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته نوشته شده است.

درباره کتاب توفانی که نسیم شد

دلارام دختربچه‌ای است آسیب دیده و سرگردان در جامعه که پس از دستگیری به کانون اصلاح و تربیت سپرده می‌شود او دچار اختلال شخصیت مرزی است تا جایی که در فرآیند بحران‌های روان‌شناختی به خود آسیب می‌زند. مشکلات او ناشی از آسیب‌های خانوادگی، اجتماعی و سوء استفاده از کودکی او است. او به روان‌شناس و درمانگر مرکز خدمات اجتماعی پس از خروج سازمان زندان‌های استان تهران سپرده می‌شود. روان درمانگر او همراه با گروه حرفه‌ای درمان بیش از چهار سال او را تحت نظارت و درمان قرار می‌دهد. ماجرای درمان او در این کتاب به زبانی شیوا و روان و قابل فهم برای عموم به نگارش درآمده است.

کتاب را کامل بخوانید، پس از آن با دقت به زندگی خود و اطرافیانتان در می‌یابید که به نوعی این قصه زندگی همه ما است. هر یک از ما در زندگی خود با درجه‌ای از مشکلات عاطفی و هیجانی روبه رو هستیم که گاهی ما را تا آستانه بحران پیش می‌برد. حال چه می‌شود که ما در بحران غوطه‌ور نمی‌شویم اما کسانی هستند که در ورطه بحران در می‌غلتند.

زمانی که کتاب را می‌خوانید خودتان به چراهایی که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد پاسخ می‌دهید و از خودتان می‌پرسید چه سرنوشتی در انتظار دختران و پسران نوجوان شبیه نقش اول این ماجرا است.

اختلال شخصیت عارضه‌ای روان‌شناختی است. ناتوانی در حل تضادها و دست نیافتن به اغنای عاطفی و هیجانی زمینه‌ساز این عارضه است. هر یک از ما ممکن است در محدوده‌ای از اختلال رفتار گرفتار باشیم و یا برای مدتی با آن دست و پنجه نرم کنیم. شکل گیری اولیه اختلال شخصیت از خانواده و دامن مادر است و مدرسه یا همان  جامعه و در پی آن رسانه قوام دهنده است. عزت نفس، شاه کلید ماجرای اختلال شخصیت است. فرد در تقابل تضادها و دور شدن از هنجارها نخستین مولفه‌ای که در حوزه روان شناختی از دست می دهد؛ عزت نفس است. افرادی که در حیطه اختلال رفتار گرفتار می‌مانند؛ مستعد خطر کردن هستند آن هم بدون محاسبه! به تعبیری به آسانی زمینه آسیب به خود را فراهم می‌سازند.

نکته مهم دیگر در تبیین اختلال شخصیت در کنار تزلزل در عزت نفس مفهوم مهم ندای درونی است. وقتی پایه‌های عزت نفس سست می‌شود فرد آماده پذیرش هرگونه مخاطره است. وسوسه هنجار شکنی از یک وضعیت متعادل روان شناختی به مثابه همان ندای درونی است. فردی که عزت نفس خود را از دست می‌دهد؛ وسوسه‌هایی به فراخور حالش رفتار او را جهت داده و او را هدایت می‌کند و این سرآغاز دور شدن از هنجارها است.

این کتاب دارای محتوای بنیادی و کارکردی در حوزهٔ اختلال رفتار کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت است و از فرایند درمان و اصلاح رفتار این دست از کودکان و نوجوانان به زبانی ساده اما با محتوای قابل فهم علمی در حوزهٔ روان شناسی شخصیت گزارش می‌دهد. 

خواندن کتاب توفانی که نسیم شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب و محتوای آن برای مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، معلمان، آسیب‌شناسان اجتماعی و گروه‌های حامی کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب کارآمد و مفید است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان