دانلود و خرید کتاب احساس و ادراک مایک می ترجمه سیدمحمدرضا علوی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احساس و ادراک اثر مایک می

کتاب احساس و ادراک

معرفی کتاب احساس و ادراک

کتاب «احساس و ادراک» نوشتۀ مایک می و اریک ایچ شودلر و ترجمۀ سیدمحمدرضا علوی زاده و سیمه انتظاری است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از اساسی‌ترین مباحث روان‌شناسی یعنی ادراک و احساس را بررسی و تحلیل می کند.

درباره کتاب احساس و ادراک

بحث احساس و ادراک یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مباحث روان‌شناسی به‌حساب می‌آید. انسان‌ها از طریق بینایی، شنوایی و چشایی جهان اطراف خود را می‌شناسند. این حواس اطلاعات دنیای واقعی را به اطلاعات الکتریکی قابل‌پردازش توسط مغز تبدیل می‌کند و تفسیر و درکی که انسان از این اطلاعات دارد منجر به ایجاد تجربه‌هایش در جهان می‌شود.

کتاب احساس و ادراک دربارۀ فرایندهای زیست‌شناختی حس‌ها است و این مسئله را مطرح می‌کند که چگونه می‌توان این حس‌ها را براي ایجاد ادراک ارسال و ترکیب کرد. هدف نویسندگان این است که خوانندگان را با ساخت و وظایف دستگاه‌های حسی و ادراکی و نقش آنها در پدیدایی رفتارها آشنا کنند. احساس و ادراک یکی از دروس اصلی رشتۀ کارشناسی رشتۀ روان‌شناسی است و این کتاب با زبان ساده و روان بحث احساس و ادراک را برای دانشجویان کارشناسی روان‌شناسی قابل‌درک می‌کند.

کتاب احساس و ادراک در ۱۳ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل یکم: تاریخچۀ احساس و ادراک: سایکوفیزیک»، «فصل دوم: پایه‌های احساس و ادراک»، «فصل سوم: حس بینایی»، «فصل چهارم: ادراک بینایی»، «فصل پنجم: حس شنوایی»، «فصل ششم: حس بویایی»، «فصل هفتم: حس چشایی»، «فصل هشتم: حس لامسه»، «فصل نهم: حس موقعیت»، «فصل دهم: سینستزیا (ترکیب حسی)»، «فصل یازدهم: آسیب و بهبود»، «فصل دوازدهم: هشیاری و ادراک» و «فصل سیزدهم: جهت‌دهی برای آینده».

خواندن کتاب احساس و ادراک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب احساس و ادراک

«پژوهشگران مدرن می‌توانند از یک سری فنون پیشرفته فیزیولوژیکی برای مطالعۀ سیستم‌های حسی استفاده کنند، اما در گذشته گزینه‌های مرتبط با مطالعۀ سیستم‌های حسی انسان بسیار محدودتر بود. تاریخچۀ موارد بالینی سرنخ‌هایی رفتاری را ارائه می‌دهد، اما دانشمندان برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد آسیب‌های بافتی در این موارد باید تا معاینۀ پس از مرگ منتظر می‌ماندند. پژوهشگران در گذشته پی برده بودند که ادراک به عملکرد سیستم عصبی بستگی دارد، اما آنها مجبور بودند برای مطالعۀ عملکرد حسی به روش‌های غیرمستقیم‌تری اعتماد کنند که در آنها پاسخ‌های ادراکی نقش اساسی دارند. این روش‌ها سنگ بنای یک حوزه پژوهشی است که به‌عنوان سایکوفیزیک شناخته می‌شود. آنها ابزارهای علمی را برای مطالعۀ رابطۀ بین محرکه‌ای فیزیکی و تجربۀ ادراکی فراهم می‌کنند. پایه‌های روش‌های سایکوفیزیک و در واقع کل رشتۀ علمی روان‌شناسی تجربی، توسط دو استاد در دانشگاه لایپزیگ آلمان به نام‌های ارنست وبر و گوستاو فخنر در اواسط قرن نوزدهم گذاشته شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان