دانلود و خرید کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال) منیره عابدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال) اثر منیره عابدی

کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال)

معرفی کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال)

کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال) نوشته منیره عابدی است که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است. این کتاب بازی‌هایی کاربردی برای تقویت تفکر انتقادی کودکان به والدین و معلمان پیشنهاد می‌دهد. این کتاب که به‌منظور رسیدن به این اهداف تدوین شده است، شامل حدود ۱۵ بازی آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی است.

هدف از بازی‌های این کتاب پرورش تفکر انتقادی است که از مهم‌ترین توانایی‌هاست که کودکان را باید به داشتن آن عادت داد. این بازی‌ها، به علت آنکه دربرگیرندهٔ کنش و واکنش متقابل و تبادل ایده‌ها و تفکرات بین بچه‌ها و بزرگترهاست، بر استمرار انگیزش کودکان، تقویت علاقه و جذب شدن در تجربه و یادگیری تأثیر می‌گذارد انتظار می‌رود با انجام بازی‌های این کتاب، توانایی‌های زیر در کودکان رشد کند:

 تفکر انتقادی در مؤلفه‌های شناخت ویژگی‌های اشیا، مقایسه، طبقه‌بندی، پرسش‌گری، استدلال منطقی، به چالش کشیدن ایده‌ها، حقیقت‌جویی،تحلیل، ارزیابی و قضاوت، توالی‌سازی، پیش‌بینی، حدس معقول، فراخ‌اندیشی و انعطاف‌پذیری درنظر گرفته شده است.

درباره کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال)

برای آنکه بچه‌ها به یادگیری بهتر و عمیق‌تری دست یابند، لازم است با علاقه و اشتیاق در فعالیت‌های یادگیری درگیر شوند. بنابراین استفاده از روش‌های سنتی که اغلب خشک و غیربرانگیزاننده هستند، نمی‌تواند چندان مؤثر باشد. برای حل این مسائل و قرار دادن آموزش در مسیر توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های فردی و ایجاد محیط یادگیری شاد و برانگیزاننده، می‌توان از بازی‌ها در تدریس و یادگیری بهره جست. بازی‌ دانش‌آموزان کمک می‌کند که اطلاعات را به روشی جالب و کنش و واکنشی، بررسی و کسب کنند. بازی‌ها سرگرمی‌های لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی هستند که باعث درگیری کامل تمرکز و علایق بچه‌ها می‌شوند و از این طریق یادگیری را تسهیل می‌کنند. فراگیران به‌طور طبیعی با این نوع یادگیری پویا برانگیخته می‌شوند و به آن پاسخ می‌دهند. بازی‌ها نه فقط شاگردان را در روشی سرگرم‌کننده و جالب که محیط‌های یادگیری رقابتی و تعاملی به وجود می‌آورند، برمی‌انگیزانند، بلکه برای حیطه‌ی ارزشیابی نیز دلایل خاصی دارند. بازی موقعیتی ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند پیشرفت خود را در یک روش غیرتهاجمی مشاهده کنند. به علاوه بازی‌ها برای شاگردان و معلم به‌جای ایجاد بازخورد بعد از امتحان، بازخورد فوری فراهم می‌کنند و بنابراین باعث می‌شوند معلمان شکاف‌های یادگیری را تشخیص دهند و در جلسات بعدی جبران کنند. شاگردان نیز قبل از شرکت در آزمون به ضعف‌های خود پی می‌برند و درصدد رفع آن برمی‌آیند. از این لحاظ، بازی نتایج منفی شکست را که ممکن است کاملاً جدی و پایدار باشد، از بین می‌برد.

درباره مجموعه بازی‌های آموزشی

در دنیای امروز، پیشرفت علمی و موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است. والدین مایل‌اند کودکانشان چیزهای زیادی بدانند و در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی موفق باشند. اما آن‌ها اغلب نمی‌دانند چگونه می‌توانند به کودکانشان کمک کنند. لذا به دنبال مدارس و کلاس‌هایی می‌گردند که روزانه ذهن کودکان را از اطلاعات مختلف انباشته سازند، اما این کافی نیست.

کودکان فقط نیاز ندارند بیشتر و بیشتر بدانند، بلکه در کنار آن و شاید بیشتر از آن، باید به ویژگی‌ها و توانمندی‌های اساسی مجهز شوند که در زندگی روزمره و برای دستیابی به موفقیت در همه عرصه‌ها بدان محتاج‌اند.

بازی‌ها، یکی از مهم‌ترین روش‌های یادگیری کودکان و از جمله مؤثرترین راه‌های ارتباطی با آنان است. والدین از طریق بازی می‌توانند در محیطی دوستانه و ترغیب کننده وارد تعامل با کودکانشان شوند. در واقع بازی‌ها بهترین و خالص‌ترین فرصت‌ها برای بودن در کنار کودکان و خلق تجربه‌های مؤثر و ماندگار عاطفی و یادگیری برای آن‌ها است.

کودکان در بازی‌ها خود واقعی‌شان را نشان می‌دهند، هیجاناتشان را برون‌ریزی می‌کنند و از حضور والدین در کنار خود لذت می‌برند. به علاوه، در جریان بازی‌ها، یادگیری به طور غیرمستقیم و لذت‌بخش‌تر و عمیق‌تری اتفاق می‌افتد و کودکان می‌توانند کاربردی‌ترین مهارت‌ها، اطلاعات، ویژگی‌ها و نگرش‌ها را در بازی به دست آورند.

در ابتدای هر بازی توضیحی کلی درباره ان بازی داده شده و پس از ان هدف از بازی بیان شده است.

خواندن کتاب بازی های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی (۷ تا ۱۲ سال) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان و معلمان مقطع ابتدایی و هم‌چنین والدینی که با کودکان ۷ تا ۱۲ سال در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مجموعه بازی های آموزشی

ممکن است متوجه شوید که میتوان از این بازی برای اهداف دیگری نیز استفاده کرد. بعد از هدف، یک قسمت را به ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ بازی اختصاص داده‌ایم که شامل این موارد است:

گروه سنی: گروه سنی با توجه به بخش اصلی بازی (روش بازی) تعیین شده است؛ اما با مراجعه به بخش تغییرات که پس از روش بازی آورده شده است، میتوانید تغییراتی در بازی اعمال کنید که برای دانشآموزان سالهای بالاتر هم قابل اجرا باشد.

تعداد بازیکنان: اگرچه شکل اصلی اکثر بازیها برای اجرای فردی (در منزل) نوشته شده است، بسیاری از آنها قابلیت این را دارند که در کلاس و با حضور همهٔ دانش‌آموزان انجام شوند. در بعضی از بازیها تعداد زیادی از بازیکنان درگیر میشوند و بعضی با تعداد کمی از آنان قابل اجرا است.

نوع بازی: در این قسمت به انفرادی یا گروهی یا کلاسی بودن بازی اشاره شده است. منظور از بازی انفرادی آن است که این بازی قابلیت اجرا در منزل را دارد و والدین میتوانند از آن برای سرگرم کردن و بازی با کودکان خود استفاده کنند. منظور از بازی گروهی بازیهایی است که برای اجرای آن میتوان بازیکنان را گروهبندی کرد؛ مخصوصا زمانی که تعداد آنها زیاد باشد. بازیهایی که به کلاسی بودن آنها اشاره شده است، بازیهایی هستند که علاوه بر شکل فردی (در منزل) و شکل گروهی (در منزل و کلاس)، قابلیت اجرای فردی برای کل کلاس را نیز دارد؛ یعنی به شکلی است که میتوان آن را در کلاس مطرح کرد و اجازه داد هر بازیکن به طور فردی به آن بپردازد.

در صورت اجرای بازیها در کلاس، نکتهٔ مهم آن است که بدانیم چطور از آنها استفاده کنیم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را درگیر و از ایجاد سروصدا و بی‌توجهی کسانی که در بازی حضور ندارند، جلوگیری کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 7660440
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان