دانلود و خرید کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی فاطمه ارشادی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی اثر فاطمه ارشادی فرد

کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی

معرفی کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی

کتاب «فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی» نوشتۀ فاطمه ارشادی فرد است و مرکز نشر هاجر آن را منتشر کرده است. این کتاب رابطۀ فلسفه برای کودکان و نوجوانان را با تعلیم و تربیت اسلامی تبیین می‌کند.

درباره کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی

اندیشه‌ورزی همواره موردتوجه دانشمندان، اندیشمندان و مربیان بوده و عقل و خرد انسان جایگاه ویژه‌ای داشته است. از دیدگاه ارسطو و بسیاری از فیلسوفان، شکوفایی عقل و قدرت تفکر دربارۀ جهان هستی، معیار فرهیختگی، تربیت‌یافتگی و هدایت انسان به‌سوی رستگاری است؛ بنابراین مسئولان تربیت در جامعه، تلاش‌های زیادی برای تربیت عقلانی کودکان و دانش‌آموزان کرده‌اند. امروزه یکی از نشانه‌های جامعۀ توسعه‌یافته، وجود شهروندان اندیشه‌ورزی است که انتخاب‌های مناسب و خردمندانه‌ای می‌کنند.

تلاش‌ها در جهت ایجاد مهارت‌های فلسفه‌ورزی و روش‌های اندیشه‌ورزی باعث تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و آموزشی شده است. برنامۀ فلسفه برای کودکان و نوجوانان یا فبک، یکی از رویکردهای نوین در آموزش مهارت‌های تفکر به کودکان است. این برنامه تلاش کرده است تا علاوه بر پرورش عقلانیت و خردورزی در کودکان، ابعاد و اهداف تربیتی هم‌سو با آن را دنبال کند. برنامۀ فلسفه برای کودکان و نوجوانان نقطۀ مقابل حافظه محوری و حافظه‌پروری نظام آموزشی سنتی در ایران است و تلاش می‌کند ضمن پرورش عقلانیت و خردورزی دانش‌آموزان، نقش معلم، کتاب‌های درسی و شکل کلاس‌داری و تربیت‌شدن را بازتعریف کند.

ازآنجاکه دین اسلام بر تفکر و تعقل تأکید دارد و تعلیم‌وتربیت اسلامی برای آموزش تفکر از دوران کودکی اهمیت زیاد قائل است، توازی‌های زیادی میان‌برنامهٔ فلسفه برای کودکان و رویکرد تعلیم‌وتربیت اسلامی وجود دارد. فاطمه ارشادی فرد در کتاب فبک با عینک تعلیم‌وتربیت اسلامی تلاش کرده است تا این توازی‌ها، تقارن‌ها و حتی تفاوت‌ها را نشان دهد. او ابتدا خطوط کلی هر ۲ رویکرد تربیتی را در فصل‌های جداگانه بررسی کرده و سپس وجوه مشترک و غیرمشترک را مشخص می‌کند. 

خواندن کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه و فعالان حوزۀ تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فبک با عینک تعلیم و تربیت اسلامی

«نظام‌های تعلیم‌وتربیت در سراسر دنیا در طی تاریخ، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده و دائم مسیری را به‌سوی پیشرفت طی کرده است. آموزش‌وپرورش نیز با تأثیرپذیرفتن از رویکردها و روش‌ها، گام‌های نوینی را به‌سوی آینده برمی‌دارد. یکی از رویکردهای نوین در تعلیم‌وتربیت، «برنامه فلسفه برای کودکان» است که با علامت کوتاه‌نوشت p4c یا فبک نشان داده می‌شود. متیو لیپمن، استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا این برنامه را ابداع نموده است که یک روش بسیار موفق در آموزش تفکر به کودکان و داستان بهترین ابزاری است که برای پیشبرد اهداف این برنامه اتخاذ شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۸,۹۰۰
تومان