دانلود و خرید کتاب زندگی شما پیام شماست اکنات ایسواران ترجمه فرنوش جزینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی شما پیام شماست اثر اکنات ایسواران

کتاب زندگی شما پیام شماست

انتشارات:نشر البرز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی شما پیام شماست

زندگی شما پیام شماست یا هماهنگی با خود، دیگران و کائنات اثری از اکنات ایسواران است که با ترجمه فرنوش جزینی در انتشارات البرز به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب زندگی شما پیام شماست

اکنات ایسواران معتقد است انسان‌ها در طبیعت و جهان نقش بسیار مهمی دارند و امروزه، به دلیل پیشرفت در انواع مهارت‌ها و فناوری های جدید، بشر نقشی دقیقاً همانند همان ستون را در حفظ و بقا در کرهٔ زمین ایفا می‌کند. زندگی‌های ما در همهٔ موجودات دیگر، گیاهان و عناصر اطراف ما تأثیر بسیار زیادی دارد. همهٔ ما به نوعی به یکدیگر وابستگی داریم و همهٔ عناصر دور و بر ما نیز به حمایت و پشتیبانی ما نیاز دارند.

او می‌گوید تأثیراتی که در دور و بر و اطراف خود می گذاریم، به هیچ وجه بی اثر نیست. ما، متأسفانه، از آنچه باید باشیم فاصلهٔ بسیاری داریم. بشر امروزی، به جای پشتیبانی از حیات، به‌نظر می‌رسد غالباً با آن سرناسازگاری دارد. دانشمندان معتقدند که بسیاری از کارهای اجتماعی و تجاری ما، نه تنها گونه‌های دیگر را به سوی انقراض و نابودی می‌کشاند، بلکه موجب تهدید آب، خاک و اتمسفری که زندگی شخصی خودمان نیز به آن وابسته است می‌شود. به نظر می‌رسد ما، حتی با گونه‌هایی از نوع خود نیز دچار مشکل هستیم، چه برسد به گونه‌های دیگر. وجود تنش و از خود بیگانگی در مرکزهای شهری مان، رشد فقر و بی‌خانمانی، مصرف مواد مخدر و میزان بالای خودکشی در میان جوانان، همه و همه هشداری است به ما که درک و درایت کافی نداریم و از نبود خرد رنج می بریم و قادر به حفظ و حراست از خودمان هم نیستیم، دیگر چه رسد به بقیهٔ طبیعت.

هدف از این کتاب، تشویق این گونه افراد و تغییرهایی است که موجب می‌شوند. در همین راستا، امیدوارم استفاده از عبارت‌ها و توانایی آن دسته از عزیزانی که تغییراتی شگرف و عظیم را موجب شده‌اند، جهت بهبود زندگی و دنیایی که درآن زندگی می‌کنیم، جدی گرفته شود. بدین منظور، رشته‌ای پیشنهادهای عملی می‌دهم مبنی بر اینکه چگونه می‌توان این تغییرات را رضایت‌بخش و قوی ترساخت.

آن دسته تغییراتی که خود ما دوست داریم در دنیای پیرامونمان ببینیم و تقریباً جایی شنیده نشده و فاقد آن جسارت لازم بوده است، امکان دارد بی درنگ از زندگی شخصی خودمان آغاز شود، ما را ایمن تر، راضی تر و مؤثرتر از پیش سازد. هر یک از ما ظرفیت تبدیل شدن به ستونی کوچک را داریم، به نیرویی شفادهنده و حامی در خانواده، در میان دوستان، در محل کار، اجتماع و محیط اطرافمان.

این کتاب، در فرآیند تدریجی تغییرخویشتن و هماهنگی با خود، می‌تواند همراه خوبی برای شما، اطرافیان و زمین باشد در این کتاب، ایسواران کوشیده‌ است تا نگاهی اجمالی به شیوه‌ای از زندگی داشته باشد، که هم از لحاظ درونی برآورندهٔ نیازهای شما و هم در ظاهر سودمند و مفید باشد. مطالب این کتاب را می‌توانید هم مستقیماً و هم به هر ترتیبی که احساس نیاز می‌کنید، بخوانید و به کار ببندید. هر زمانی که نیازش را احساس می‌کنید و مایلید، می‌توانید باز هم به آن رجوع کنید. درست همانند بذرهای گلی که زیبایی حقیقی‌اش زمانی آشکار می‌شود که آن را می کارند و آبیاری می‌کنند.

حقایق ژرف برگرفته از میراث معنوی بزرگ جهان، بسیار ساده است و زمانی قدرت درونی خویش را آزاد می‌کند که شما نهال آن را با اندیشه و تمرکز عمیق، درون قلبهای خود بکارید.

 خواندن کتاب زندگی شما پیام شماست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و رشد فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب زندگی شما پیام شماست

 گدایی که شاهزاده می‌شود

درست همان گونه که در کشورهای جهان سوم یک نوع گرسنگی وجود دارد ــ نیاز به غذا و لباس و مراقبت‌های پزشکی ــ به همین ترتیب، در کشورهای توسعه یافتهٔ غربی مانند کشور ما، نوعی گرسنگی آزاردهنده برای رضایت خاطر وجود دارد، که با قدرت، ثروت و یا شهرت فروکش نمی کند. در درون هر یک از ما میل و تقاضایی انکارناپذیر برای شادکامی وجود دارد و به هیچ وجه مقطعی نبوده و گذرا نیست، نوعی حس معناداربودن، برای آنکه بدانیم ٬که هستیم. بودای مهربان معتقد است، همهٔ ما بدون استثنا در زیر لایهٔ سطحی هشیاری، این میل و کشش را داریم و به نوعی گریبان همهٔ ما را گرفته است. اگر نتوانیم به این عمق نفوذ کنیم و پاسخ این پرسش‌ها را که «چه کسی هستم؟» و «شادمانی ابدی را در کجا می‌توانم جست وجو کنم؟» بیابیم، هرگز به‌طور کامل از زندگی احساس رضایتمندی نخواهیم داشت.

با این همه، امکانش وجود دارد که آهسته اما مطمئن به عمق ناخودآگاه ره پیمود و در آنجا شخصیت خود را دگرگون و متحول ساخت. در حقیقت، ما قادر خواهیم بود از خود شخصیتی تازه بسازیم، می‌توانیم فردی باشیم که همیشه آرزویش را داشته‌ایم. مایسترایکهارت۱، فیلسوف، از این قضیه به‌عنوان شاهزاده شدن گدا یاد می‌کند.

پاتانجالی نویسنده و معلم مراقبه در هند باستان، آن را راجا یوگا می‌نامد. راجا یوگا، یعنی تمرکز فوق‌العاده همراه با آرامش روحی و جسمی و درک احدیت. البته، راجا یعنی پادشاه، پس راجا یوگا، آن آموزش‌های انضباطی است که در همه مذهب‌های بزرگ دیده می‌شود و به واسطهٔ آن افراد عادی به اشراف زاده و بزرگان تبدیل می‌شوند، با تاجی برسرشان و گرزی سلطنتی در دست. اگر از آنان بپرسید «بر چه چیزی سلطنت می‌کنید؟» آنان با اعتماد به نفس کامل می گویند: «ما بر ذهن خود حکومت می‌کنیم و فرمانروای زندگی خویش هستیم.» جرج برناردشاو با همان سبک بی نظیرخود چنین بیان می‌کند: «در جهنم بودن یعنی رانده شده: در بهشت بودن، یعنی هدایت شده.» ماندگاری رضایتمندی، فراتر از دسترس ما خواهد بود، مگر آنکه و تا زمانی که در روند فکری خود معیارهایی برای حاکمیت داشته باشیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
انجام دادن بیش از یک کار در آن واحد، باعث کاهش توجه می شود و هشیاری را از بین می‌برد. هنگامی که در آن واحد هم بخوانیم و هم بخوریم، بخشی از ذهن ما درگیر آنچه می‌خوانیم و بخش دیگر درگیر خوردن می‌شود؛ هرگز نمی توانیم هیچ یک از کارهایی را که انجام می‌دهیم به طور کامل و به بهترین شکل انجام دهیم. به همین ترتیب، هنگامی که مشغول گفت وگو با کسی هستید، بکوشید توجه کامل خود را معطوف وی کنید. این‌ها مواردی بسیار کوچک هستند، اما توجه به همین نکات ریز و کوچک، در مجموع، می تواند به شما در تمرکزی عمیق کمک فراوان کند.
Roya🌱
هنگامی که هر روز پس از مدرسه به خانه برمی گشتم، مادربزرگم می گفت، «از زمانی که اینجا را ترک کردی تا وقتی برگشتی هر اتفاقی که برای تو افتاده، همه را برای من تعریف کن.» می‌دانستم که هر بخشی از زندگی من برای او بسیار اهمیت داشت. پس، لطفاً تا جایی که برای تان امکان دارد، برای فرزندتان وقت بگذارید. هیچ وقت اسباب‌بازی و پول نمی تواند جای چنین امر مهمی را در زندگی فرزند شما بگیرد. این کار شما باعث می‌شود که فرزندتان در امنیت و بخشندگی بزرگ شود و آماده باشد تا دنیا را مکانی بهتر برای زندگی کند.
Roya🌱
اگر بتوانید خود را به سمتی سوق دهید که بیشتر و بیشتر به نیازهای اطرافیانتان بیندیشید، با آدم‌های دور و بر خود کار کنید هر چند که همیشه آدم‌های خوشایند شما نباشند، خود را بدین وسیله در برابر افسردگی واکسینه و به دیگران نیز، برای افسرده نشدن، کمک کرده‌اید.
Roya🌱
هنگامی که وارد خانه‌ای می شوم، به هیچ وجه تحت تأثیر مبلمان و وسایل گرانقیمت و چیزهای عجیب و غریب و باغ زیبای آن خانه قرار نمی گیرم. این‌ها آفرینندهٔ زیبایی نیستند. خانه ای را زیبا می بینم که اعضای آن در هماهنگی کامل زندگی می کنند، هر یک از افراد خانه نیاز دیگری را در اولویت خویش قرار می دهد. اینجاست که به خود می گویم، عجب خانهٔ زیبایی! این است نظر من در مورد خانه زیبا ــ جایی که پدر، مادر و فرزندان، همیشه اتحاد را در خانه به یاد داشته باشند، جایی که هر کسی در آن تنها به دنبال منافع و خواسته های شخصی خودش نباشد و برای رسیدن به منافع شخصی، همه با هم برای رسیدن به هدفی والاتر تلاش کنند. این به هیچ وجه کار راحتی نیست، اما رسیدن به آن موجب رشد و شکوفایی همهٔ اعضای خانواده، حتی حیوان خانگی آنان، می شود.
Roya🌱
عشق واقعی بر اساس افزایش شفقت و احترام به یکدیگر به دست می آید.
Roya🌱

حجم

۱۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان