دانلود و خرید کتاب راه عشق اکنات ایسواران ترجمه شهرام نقش تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه عشق اثر اکنات ایسواران

کتاب راه عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راه عشق

کتاب«راه عشق»نوشتۀ اکنات ایسواران و ترجمۀ شهرام نقش تبریزی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راه عشق

گاندی شخصیتی است که تقریباً در این عصر همه او را می‌شناسند و به نوری که گاندی در تمامی زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا تعلیم‌وتربیت، از سیاست تا فلسفه و حتی رژیم غذایی و بهداشت تابانده باور دارند. هرساله بسیاری از افراد مشهور و غیرمشهور از او می‌نویسند. فعالین سیاسی او را پدر مبارزۀ عاری از خشونت می‌دانند، فعالین اجتماعی او را الگویی برای تغییر در ساختارهای اجتماعی معرفی می‌کنند، بسیاری هم او را مهم‌ترین چهرۀ مذهبی زمان توصیف می‌کنند. امروز دیگرکسی تردید ندارد که او مرد بزرگ این عصر است.

تنها راهی که می‌توان با آن چگونگی رسیدن گاندی به این مرتبه را پیدا کرد، این نکته است که ابتدا باید او را به‌مثابه یک انسان شناخت. زندگی‌نامه‌نویسان بسیاری او را توصیف کرده‌اند اما روایتگری مثل اکنات ایسواران چگونگی شکل‌گیری آن را در کتاب راه عشق توضیح داده است. او کسی است که در اوج جنبش استقلال‌طلبی هند، مثل بسیاری از سیاستمداران، اشخاص مهم و مرمان عادی گاندی را ملاقات کرد اما اکنات ایسواران معتقد است آنچه که باعث شد او بتواند گاندی را نه به‌عنوان سیاستمدار بلکه به‌مثابه انسان ببیند، آموزه‌های روحی مادربزرگش بود.

کتاب راه عشق، داستان جذاب و تأمل‌برانگیز تحول روحی گاندی است. نویسندۀ اثر، اکنات ایسواران، توانسته تمامی ابعاد شخصیت گاندی و چگونگی استحالۀ روحی او را ماهرانه و خلاقانه روایت کند و نشان دهد عظمت این شخصیت نه در ساختن دنیای خارج از خود که در ساختن خویش است.

 خواندن کتاب راه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اکنات ایسواران

اکنات ایسواران نویسنده و سخنران هندی در ۱۷ دسامبر ۱۹۱۰ در ایالت کرلای هند متولد شد. او بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه با گاندی دیدار کرد که تأثیر زیادی بر زندگی او داشت. ایسواران مدیر دپارتمان زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه‌های بزرگ هندوستان بود. او در سال ۱۹۵۹ به آمریکا رفت و در سال ۱۹۶۰ مرکز مدیتیشن کوه آبی را در شهر برکلی ایالت کالیفرنیا بنیان گذاشت و به آموزش مراقبه پرداخت. ایسواران بیش از 30 کتاب درمورد زندگی معنوی نوشت. از میان آثار برجستۀ او می‌توان به «زندگی شما پیام شماست»، «عشق خداست» و «راه عشق» اشاره کرد. اکنات ایسواران در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۹ در آمریکا درگذشت.

بخشی از کتاب راه عشق

«پس از حدود سه ماه، ناگهان رؤیاهای پرشکوه محو شدند و گاندی از این خواب بیدار شد. تغییر شیوه لباس پوشیدن چگونه می‌توانست چیزی بر شخصیت واقعی او بیفزاید؟ برای تغییر زندگی باید اندیشه خود را عوض می‌کرد و این، بسیار عمیق‌تر از ایجاد هر نوع تغییری در فرهنگ و سنت بود. به‌جای تلاش برای تقلید رفتار دیگران، بهتر است که انسان با خود صادق باشد. بعدها چنین نوشت: «اگر شخصیت من به جنتلمن تبدیلم می‌کرد، چه‌بهتر؛ اگر نه، بهتر این‌که از چنین آرزویی دست بشویم.»و به‌این‌ترتیب بار دیگر ساده‌زیستی را برگزید.»

نخستین اقدام یافتن یک آپارتمان مستقل بود. سپس از همه درس‌ها و کلاس‌های آداب معاشرت دست کشید. ویولن خود را فروخت و حواسش را بر روی درس‌های دانشکده متمرکز کرد. وقتی با دانشجویی فقیر آشنا شد که در یک اتاق زندگی می‌کرد و غذای خود را خود می‌پخت، بلافاصله او را الگوی خود قرارداد. اتاقی در مرکز شهر انتخاب کرد تا بتواند به هر کجا که می‌خواهد پیاده برود؛ به‌این‌ترتیب از مخارج اتوبوس هم اجتناب می‌کرد. هر چند که اجتناب از اتوبوس محدودیت‌هایی ایجاد می‌کرد ولی توانست این مسئله را تبدیل به موقعیتی برای ورزش کند. پیاده‌روی‌های طولانی، حتی در سرماهای سخت زمستان لندن، او را سرزنده و قوی نگه می‌داشت. این پیاده‌روی‌ها، عادتی در او خلق کرد که تا پایان عمر همراهش ماند. از همه مهم‌تر، این تجربیات اتکاء به نفسی را که تقلید از دیگران از او سلب کرده بود به او پس داد. این تغییرات باعث شد که خود را قوی‌تر و حتی خرسندتر از گذشته احساس کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۲۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان