دانلود و خرید کتاب گفتارهای تفسیری حمیدرضا ارباب سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتارهای تفسیری اثر حمیدرضا ارباب سلیمانی

کتاب گفتارهای تفسیری

معرفی کتاب گفتارهای تفسیری

کتاب الکترونیکی «گفتارهای تفسیری» نوشتهٔ حجـت‌السـلام والمسـلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در انتشارات حکمت و عرفان چاپ شده است. این کتاب گردآوری تفسیرهایی است که حجـت‌السـلام والمسـلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دربارهٔ برخی از سوره‌های قرآن در برنامه آیات و بینات رادیو قرآن ارائه داده است.

درباره کتاب گفتارهای تفسیری

مجموعـه حاضـر شـامل گفتارهـای تفسـیری حجـت‌السـلام والمسـلمین حمیدرضـا ارباب‌سلیمانی است که از ماه مبارک رمضان ۱۳۸۰ در برنامهآیـات و بینـات رادیـو قرآن آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت. در مجموعه حاضر، با تفسیر کوتاهسوره‌های معارج، نوح، جنّ، مزمل، مـدثّر، قیامـت، دهر، مرسلات و فجر، آشنا خواهیم شد. همچنین در پایان این مجموعه، گفتاری با عنـوانقرآن و امام حسین(ع) ارائه شده است. امتیازات این نوع تفسـیر ترتیبـی، سـاده و روان، کوتاه و مختصر، محکم و دقیق و جذاب و زیبا بودن است.

کتاب گفتارهای تفسیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تفاسیر آیات قرآن و دوست‌داران برنامهٔ رادیویی آیات و بینات پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گفتارهای تفسیری

قبل از ورود به تفسیر این سوره، به چند سؤال پاسخ می‌دهیم .

۱ .سوره معارج، مکی است یا مدنی؟

معروف در میان مفسران این است که سوره معارج از سوره‌های مکی اسـت و طبـق نقـل کتابهایی که تاریخ قرآن را ثبت کرده‌اند، این سوره، هفتادوهفتمین سـوره‌ای اسـت کـه در مکه نازل شده است. البته ناگفته پیداست که مکی بـودن یـک سـوره مـانع از آن نیسـت کـه بعضی از آیات آن در مدینه نازل شده باشد. که چنان برخی از سورههای مدنی، آیات مکی دارد .

۲ .چرا این سوره معارج نامیده شده است؟

نام‌گذاری این سوره به مناسبت تعبیر معارِج است که در آیه سوم این سوره آمده اسـت :مِنَ اللَّه ذی الْمعارِجِ و انشاءاالله بزودی توضیح خواهیم داد که منظور از معارِج چیست .

۳ .محتوای سوره معارج چیست؟

به طور کلی این سوره دارای چهار بخش است :

الف: در آیات ۱ تا ۳ سخن از عذابی است که در قیامت برای کفار فراهم شده است.

ب: در آیات ۴ تا ۱۸ اوصاف روز قیامت و حالات کفار در آن روز ترسیم شده است.

ج: در آیات ۱۹ تا ۳۵ برخی از صفات افراد صالح و ناصـالح بیـان شـده اسـت، همـان صفاتی که انسان را به بهشت یا جهنم سوق می‌دهد. 

د: در آیات ۳۶ تا ۴۴ انذارهایی نسبت به منکران و مشرکان ذکر شده و بار دیگر از روز رستاخیز و برخی اوصاف آن سخن به میان آمده است و سوره را پایان می‌دهد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان