دانلود و خرید کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش مارک زاکربرگ ترجمه فریده فتوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش اثر مارک زاکربرگ

کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

معرفی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش نوشتهٔ مارک زاکربرگ با ویراستاری جورج بیهم و ترجمهٔ فریده فتوحی  و ویراستاری فارسی زهره زاهدی در انتشارات بذر خرد به چاپ رسیده است. در این کتاب تاریخچهٔ فیسبوک و سرگذشت زاکربرگ را همزمان مرور می‌کنیم و می‌بینیم همان‌طور که فیس‌بوک رشد کرده است، زاکربرگ هم رشد کرده است: از یک عضو انجمن اخوت، که در اتاقش، در خوابگاه دانشگاه مشغول برنامه‌نویسی بود، اکنون تبدیل به یک انسان نیکوکار، پدر و مدیر عامل بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی جهان شده است. اینکه خالق فیس‌بوک را ببینید که با ساختهٔ خودش روبه‌رو می‌شود، شگفت‌انگیز است، ساختاری که روی‌هم‌رفته جدید است و هنوز هم می‌تواند رؤیای سازندگانش را محقق سازد: جهانی نزدیک‌تر.

 تاکنون هیچ‌چیز شبیه فیس‌بوک نبوده است. در زمانی که کتاب حاضر نگارش می‌شود، دو میلیارد نفر روزانه حداقل یک ساعت از وقت خود را در این برنامه یا دیگر خدمات آن می‌گذرانند. فیس‌بوک یک جامعه است، یک منبع خبری، محل ثبت شادی‌ها، ترس‌ها، ناامیدی‌ها و جدال‌هاست. ساختار فیس‌بوک آنچه را که به نظرش برای ما مهم است به نمایش می‌گذارد و بدین شکل نقشی بی‌بدیل و بی‌سابقه در تعیین آنچه می‌خوانیم و می‌بینیم (برخی شاید بگویند و تعیین تفکراتمان) دارد. و از آنجایی که ما بسیاری از اطلاعات خودمان نظیر فردی که به او رأی داده‌ایم، محل زندگیمان، مدرسه‌مان، محل کارمان را در اختیار آن قرار داده‌ایم، ما را طوری می‌شناسد که شاید دوستان فیس‌بوکی خودمان نشناسند.

درباره کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

زاکربرگ، یکی از مؤسسان و مدیرعامل فیس‌بوک، هنگامی که سال ۲۰۰۴ در خوابگاه دانشگاه هاروارد، برای اولین بار این وب‌سایت را طراحی می‌کرد، هیچ‌گاه نمی‌توانست پیش‌بینی کند که فیس‌بوک چه خواهد شد. این کتاب ۱۶ سال از زندگی اجتماعی زاکربرگ را پوشش داده است و دید منحصر به فردی دربارهٔ نحوهٔ تکامل تفکرات، عقاید و طرز فکر این مبتکر طی این سال‌ها، درست مانند ساختار فیس‌بوک، ارائه می‌دهد. در طول خواندن این کتاب، از دوران درخشان صدرنشینی زاکربرگ، از دوران موفقیت و نوآوری‌های بی‌سابقهٔ فیس‌بوک، از دوران تردیدها و جدال‌ها شامل بحث‌های جدید مانند دخالت‌های روسیه، افزایش خشونت در بستر پخش زندهٔ فیس‌بوک و نشت اطلاعات خصوصی ۵۰ میلیون کاربر به شرکت کمبریج آنِلیتیکا، شرکتی که متعلق به کمپین دونالد ترامپ بود و شاید در نتیجه انتخابات مؤثر بوده باشد، نقل قول‌هایی خواهید دید.

فیس بوک در ابتدا قرار نبود یک شرکت باشد بلکه برای نیل به رسالتی اجتماعی ساخته شده بود و آن رسالت چیزی نبود جز بازتر و متصل تر کردن جهان. ببینید که موفق‌ترین کارآفرین جهان در حوزه فناوری: موسس و مدیرعامل فیس بوک، "مارک زاکربرگ" چگونه فکر می کند. مجموعه نقل قول های حاضر به دقت از میان سخنرانی های عمومی، مصاحبه ها، تله کنفرانس های مالی، پست های فیس بوک و سایر منابع دستچین شده اند. این کتاب تصویری جامع از چگونگی تکامل وی از یک دانشجو به صاحب مولتی میلیاردر شرکت فیس بوک و نیز بینش منحصر به فردش درباره فناوری و ارتباط انسانی و تاثیر پایدار شرکتش بر جهان ارائه می دهد.

افزون بر این، فیس‌بوک ابزاری است که حتی سازندگانش آن را درک نمی‌کنند و همیشه قادر به کنترل آن نیستند. از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶، وقتی دولت روسیه تبلیغات و روایت‌های خبری جعلی را در تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن نتیجهٔ انتخابات در فیس‌بوک قرار داد، مشخص شد که فیس‌بوک همیشه نمی‌تواند «فراخ‌تر و متصل‌تر کردن جهان» را، همان رسالتی که در آغاز گفته بود، به سرانجام برساند. مارک زاکربرگ خودش در پاسخ به دودستگی و فضای تفرقه‌آمیز به وجودآمده در شبکهٔ این رسانهٔ اجتماعی، در زمان انتخابات رسالت جدیدی برای فیس‌بوک تعیین کرد: او اکنون از فیس‌بوک می‌خواهد «به مردم قدرت دهد تا اجتماعی بسازند و جهان را به هم نزدیک‌تر کنند».

کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه‌ای و علاقه‌مندان به کشف زیر و بم‌های شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً فیسبوک، پیشنهاد می‌شود

بخشی از کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

انتخابات سال ۲۰۱۶ و اینکه دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، مسئله‌ای بود که خیلی‌ها از جمله زاکربرگ را متعجب کرد. اما به نظر می‌رسد در ماه‌های بعد از انتخابات، مشخص شد وب‌سایت او کمابیش نقش مؤثری در افزایش محبوبیت ترامپ داشت. با این وجود زاکربرگ دربارهٔ این موضوع دوپهلو صحبت می‌کرد و از همهٔ کارهایی می‌گفت که فیس‌بوک برای ترغیب مردم به رأی دادن انجام داده است. اما در نهایت پذیرفت که احتمالاً فیس‌بوک مشکل بزرگی دارد. فیس‌بوک شواهدی کشف کرد که نشان می‌داد اخبار جعلی دربارهٔ ترامپ و هیلاری کلینتون، توسط عوامل روسی‌ای که بنا بر گفتهٔ مأموران سرویس اطلاعاتی ایالات متحده، می‌خواستند بر روند انتخابات به نفع ترامپ تأثیر بگذارند، بر روی سایت قرار گرفته بود. فیس‌بوک بعدها پذیرفت که حداقل ۱۲۶ میلیون کاربر فیس‌بوک این تبلیغات یا اخبار جعلی‌ای را که با دخالت روس‌ها روی سایت قرار گرفته بود، دیده‌اند. کلینتون در یادداشتی از خاطراتش تحت عنوان «چه شد؟»۳۷ بخشی از مسئولیت پیروز شدن ترامپ را بر گردن فیس‌بوک انداخت و این سرویس را به دلیل دادن اجازهٔ نفوذ به روبات‌های روسی به باد انتقاد گرفت.

این شبکهٔ اجتماعی، که بیش از ۲ میلیارد کاربر داشت، ظاهراً از کنترل خارج شده بود و زاکربرگ و کارمندان ارشدش به قدر کافی هوشیار نبودند. مدیر عامل قول داد که دست به عمل بزند. اقدامات امنیتی پیشرفته اعلام کند و بودجهٔ تبلیغات سیاسی را شفاف‌سازی کند و در طول انتخابات، به‌دقت فیس‌بوک را در سراسر جهان رصد کند و تضمین کند چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشوند. واضح بود که فیس‌بوک به هدفش نرسیده بود.

در مارس سال ۲۰۱۸، مشخص شد کمبریج آنلتیکا، شرکتی تبلیغاتی‌ای که جهت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به‌کار گرفته شده بود، به اطلاعات خصوصی ۵۰ میلیون کاربر دسترسی یافته بود. این در حالی است که امنیت اطلاعات هم برای کاربران و هم برای فیس‌بوک یک نگرانی دائمی بوده است. این رخنهٔ اطلاعاتی، شاید بزرگ‌ترین رخنه‌ای بود که در آن ابعاد اتفاق افتاد. با اینکه مشخص نیست چه استفاده‌ای از این اطلاعات شده بود، اما فیس‌بوک بدون اینکه بداند یا کنترلی داشته باشد، احتمالاً در پیروزی ترامپ در انتخابات نقش داشته است.

فقط دخالت‌های روسیه و افشای اطلاعات نبود که زاکربرگ نگرانش بود. او روحیهٔ تفرقه‌افکانه‌ای را که قبل، بعد و در طول انتخابات در کشور گسترش پیدا کرده بود و فیس‌بوک را زمینی مساعد برای رسیدن به هدفش یافته بود، محکوم کرد. زاکربرگ همواره می‌خواست از فیس‌بوک برای ساختن یک جامعه استفاده کند، اما استفاده‌ای که از آن می‌شد، برای شعله‌ور کردن آتش اختلافات بود. در واکنش به این موضوع، فیس‌بوک الگوریتم‌های خود را تغییر داد، طوری که کاربران بیشتری می‌توانستند به‌جای خروجی خبرگزاری‌ها (خصوصاً خبرگزاری‌هایی که اخبار جعلی منتشر می‌کنند)، بیشتر پست‌های دوستانشان را مشاهده کنند. زاکربرگ به همهٔ کشور سفر کرد تا با کشیشان تگزاس، دانشجویان در شیکاگو، کارگران چوب در ماین و افراد بسیار دیگری دربارهٔ اجتماعشان گفتگو کند. در واقع، جلسات گفتگویی در این حد و اندازه که به نظر برخی از زاکربرگ بعید بود، باعث شد افراد فکر کنند زاکربرگ خودش می‌خواهد رئیس جمهور شود، که او قویاً تکذیب کرد. زاکربرگ می‌خواست همان اجتماعی که در سراسر کشور دیده بود، در شبکهٔ اجتماعی خودش هم به وجود آورد. این جلسات «دید و بازدید» هم، که به عنوان یکی از مؤسسان و مدیر عامل فیس‌بوک انجام داد، در واقع تلاشی در همین راستا بود.

بازاریابی: راهکارهایی برای شناخت نیازهای مشتریان و افزایش فروش
برایان تریسی
تمرین موفقیت در بازار کار
برایان تریسی
چرا می‌خواهیم شما ثروتمند باشید؟ (دو مرد، یک پیام)
دونالد ترامپ
مدیریت زنجیره‌ی تأمین
مجتبی سلیمانی سدهی
اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر
سیدرضا روح الامینی
ثروتمندترین مرد بابل
جان کلاسن
آموزش جامع راه اندازی و مدیریت کافی شاپ
مهناز قشقایی داوری
پرسش های چهارگزینه ای ریاضی ۱ (پایه دهم)
رسول محسنی منش
روان شناسی پول
مورگان هاوسل
نقص ستاره های ما
جان گرین
چگونه از تورم سود ببریم؟
رابرت کیوساکی
ارزهای دیجیتال
محمد شفایی نجف‌آبادی
دانستنی‌های ۲۴ دانشگاه، دانشکده و مراکز تحصیلات تکمیلی دفاع ملی در جهان
سیداسماعیل شهرآئینی
حمل و نقل بین المللی
رحیم محترم
جک ما به روایت خودش
سالک لی
مردی که معمای بازار را حل کرد
گریگوری زاکرمن
ثبات افیون کسب و کارها
روپرت مرسون
خدایا... خدایا!
سوسن طاقدیس
آنقدر خوب که نتوانند نادیده ات بگیرند (خلاصه کتاب)
کال نیوپورت

نظرات کاربران

علیرضا محمودیان
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

یکی از کاربردی ترین و به روزترین کتاب ها درباره نگرش وزندگی یکی از موفق ترین انسان های حال حاضر دنیا ...تقریبا غیر چهل تا پنجاه صفحه اول کتاب که توضیح خود گردآورنده کتاب هست بقیه نقل قول های خود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
من زمانم را صرفِ فکر کردن به نحوهٔ ساختن امور می‌کنم و نه چگونگی برون‌رفت از آنها (در صورت شکست). به نظر من کاری که ما انجام می‌دهیم بسیار، جذاب‌تر از کارهایی است که هر کس دیگری انجام می‌دهد. این کار واقعاً کار جالبی برای انجام دادن است. من آن‌قدرها وقتم را برای فکر کردن به یک استراتژی برای برون‌رفت (از شکست) صرف نمی‌کنم.
کاربر ۵۵۵۸۰۲۱

حجم

۱۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان