دانلود و خرید کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم) فریتس امنتس ترجمه پویان آزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم) اثر فریتس امنتس

کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم)

معرفی کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم)

کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم) نوشته فریتس امنتس ایت که با ترجمه پویان آزاده منتشر شده است. این کتاب جلد سوم مجموعه متد اروپایی آموزش پیانو است که به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند این ساز را به خوبی یاد بگیرند.

درباره کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم)

آموزش و نحوه انتقال به نوآموزان، به صورت نوشتاری و گفتاری یکی از پراهیمت‌ترین رفتارهای اجتماعی به شمار می‌ٰرود که تداوم آن به منظور اعتلای فرهنگ و هنر هر ملت، و ارتقای آن از نظر کیفی، متناسب با دیگر پیشرفت‌های اجتماعی، از نخستین نیازها به شمار می‌رود. در این راستا آن چه نقش اصلی را در تفهیم مطالب به عهده دارد، پیدا کردن بهترین و جدیدترین راهکارهای علمی و عملی به منظور تفهیم مطالب است؛ به طوری که نوآموزان را مجذوب کرده و آن‌ها را در رسیدن به اهداف خود هدایت کند. این کتاب، که روشنگر ابتکارات نویسنده در کاربرد جدیدترین روش‌های مؤثر آموزش پیانو به نوآموزان و نوجوانان است، با ابتکارات نوین خود، به ویژه انگشت گذاری‌های ساده و بدیع که تاکنون در هیچ متدی دیده نشده می‌تواند تسهیلات زیادی در کوتاه کردن زمان آموزش پیانو و تربیت گوش و ریتم موسیقایی نوآموزان فراهم کرده و با استفاده از آهنگ‌های ساده و زیبای کودکانه که در این کتاب به کار گرفته شده آن‌ها را آماده نواختن پیانو کند.

کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم) بلکه مجموعه قطعات و توصیه‌هایی برای آموزش سطح پیشرفته نوجوانان نیز هست. بنابراین، توجه به قطعاتی منتخب از رپرتوار وسیع پیانو بوده و آن‌ها براساس معیارهای ساختاری مشخصی طبقه بندی شده‌اند. با این شیوه، جنبه‌های تکنیکی (نواختن آکوردها، فواصل سوم، فواصل ششم و دیگر فواصل) به موازات موضوعات موزیکالیته (تاچ رسا و بیانگر، گسترش آگاهانه‌ ریتمیک، آوازی نواختن به کمک پدال) پیش می‌رود. این پویش رشدی باید در روند تکنیکی و از طرفی دیگر کنترل کیفیت و ظرفیت صدا، ایجاد شفافیت و آرتیکولاسیون (مفصل بندی) بدون تزلزل یکدیگر را در برگیرند.

قطعات رپرتوار پیانو، باید قدرت خالق خود را به کمک مهارت‌های تکنیکی فزاینده به دست آورد. همچنان که شاگردان بزرگ‌تر می‌شوند، آموزگار باید بکوشد آن‌ها را به تدریج به سمت استقلال راهنمایی کند تا بتوانند ایده‌های خود را پرورش دهند. از این نظر، راهنمایی و تشویق به بداهه نوازی از ارزش بسیاری برخوردار است (در ضمیمه پیشنهادهایی ارائه شده است) آنالیز متن موسیقی و مقصود آهنگساز نیز اهمیت یکسانی دارد. از مقایسه نسخه اصلی (اورتکست) قطعه باخ و نسخه ویرایش شده آن روندی آغاز می‌شود که در طول دوره آموزش با مثال‌هایی دیگر ادامه پیدا می‌کند. هنگامی که شاگردان مشاهده می‌کنند که در نسخه ویرایش شده علامت داینامیکی فورته آمده است و در نسخه‌ای دیگر متزفورته و در نسخه اصلی احتمالا علامت داینامیکی وجود ندارد، یا هنگامی که می‌بینند ویرایشگری استاکاتو، و یا دیگری پرتات را پیشنهاد کرده، به تدریج می‌توانند ذهنیت و فردیت هنر را درک و احساس کنند و می‌آموزند که خود مستقلا موسیقایی بگیرند. آن‌ها درمی یابند که راه‌های ممکن بسیاری برای تفسیر یک قطعه موسیقایی وجود دارد، برخلالف محاسبات ریاضی که در آن فقط یک نتیجه درست وجود دارد. در انتخاب رپرتوار و قطعات فولکلور جهانی در این مجلد نیز تأکید بیشتری بر کشورهای اروپایی شده است. بدین منظور در کتاب‌های تکمیلی قطعاتی برای پیانو چهاردستی و موسیقی معاصر نیز موجود و قابل استفاده است.

خواندن کتاب متد اروپایی آموزش پیانو (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند ساز پیانو یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان