دانلود و خرید کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان پروانه راستگو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان اثر پروانه راستگو

کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان

درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان کتابی نوشته پروانه راستگو با موضوع نگهداری از منابع انسانی در سازمان‌ها است.

 درباره کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان

بخش منابع انسانی در سازمان‌های امروزی چه به لحاظ رابطه‌ی آن با استخدام و رهایی از خدمت کارکنان و چه به لحاظ تأثیر آن بر انگیزش کارکنان، نقش بسیار محوری را در تنظیم سیاست‌های سازمان و همچنین فراتر از آن در روان‌سازی جریان کار سازمان ایفا می‌کند. امروزه به‌طور مرتب فناوری‌های جدیدی برای افزایش کارایی و اثربخشی واحد منابع انسانی سازمان معرفی‌شده و می‌شوند که انجام وظایف این بخش را ساده‌تر و البته فناورانه‌تر می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین این فناوری‌ها، سامانه اطلاعاتی منابع انسانی است. این فراگرد ترکیبی، برای کمک به آمایش اطلاعات برای استفاده در تصمیم‌گیری‌های مربوط به منابع انسانی طراحی شده است.

منابع انسانی اصلی‌ترین سرمایه هر سازمان است و هر سازمانی در راستای مأموریت، تحقق اهداف و اجرای استراتژی‌های خود باید اقداماتی را در زمینه منابع انسانی و مدیریت آن انجام دهد. بخش منابع انسانی در سازمان‌های امروزی چه به لحاظ رابطه آن با استخدام و رهایی از خدمت کارکنان و چه به لحاظ تأثیر آن بر انگیزش کارکنان، نقش بسیار محوری را در تنظیم سیاست‌های سازمان و هم‌چنین فراتر از آن در روان‌سازی جریان کار سازمان ایفا می‌کند.

مدیریت منابع انسانی فرآیندی است که ضمن تضمین بهره‌وری منابع انسانی، درصدد افزایش توانمندی و سودآوری سازمانی از طریق کارکنان است که در جهان کنونی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت محسوب می‌شود. ابزارهای متعددی وجود دارند که موجب تسهیل این فرایند مهم و حیاتی در سازمان می‌شوند. 

کتاب پیش‌رو به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات جذب و نگهداشت کارکنان می‌پردازد. 

خواندن کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پژوهشگران حوزه مدیریت منابع انسانی

 بخشی از کتاب درآمدی بر جذب و نگهداشت کارکنان در سازمان

یکی از این ابزارها استفاده از تکنولوژی‌های جدید و انواع سیستم‌های پیشرفته همچون سیستم اطلاعاتی منابع انسانی است که به دنبال افزایش اثربخشی مدیریت منابع انسانی است. سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی به سیستم‌ها و فرآیندهایی در رابطه بین مدیریت منابع انسانی و فناوری اطلاعات اشاره دارد (شیری ، ۲۰۱۲) که نیازهای شماری از ذی‌نفعان سازمانی شامل متخصصان منابع انسانی، مدیران و کارکنان را برآورده می‌کند (سالیم ، ۲۰۱۲).

مدیریت منابع انسانی برای سال‌ها به فعالیت‌های اداری و روزمره مانند کارمندیابی، گزینش و آموزش که تمام انرژی و زمان متخصصان منابع انسانی سازمان‌ها را صرف می‌کرد، محدود شده بود. بخش‌های منابع انسانی اغلب آن‌قدر درگیر چنین فعالیت‌هایی بودند که دیگر زمانی برای فعالیت‌هایی که ارزش‌افزوده برای سازمان دارند، مانند مدیریت دانش، مدیریت فرهنگ‌سازمانی و بازنگری و بازسازی استراتژیک سازمان نداشتند (ویلتون ، ۲۰۱۶). امروز برای کاهش هزینه‌های اداری و افزایش سرعت ارائه خدمات نیازمند راهکارهای بهتر، سریع‌تر و هوشمندانه‌تر مدیریت منابع انسانی هستیم (دهقانان و رحمتی، ۱۳۹۵).

مدیریت منابع انسانی

هر یک از دیدگاه‌های مختلف نظری در حوزه مدیریت، تعاریف متفاوتی از مدیریت منابع انسانی ارائه داده‌اند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

 مدیریت منابع انسانی را شناسایی، انتخاب، تربیت و پرورش نیروی انسانی سازمان به‌منظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده‌اند (مناچمی و همکاران، ۲۰۰۴).

 مدیریت منابع انسانی از جمله مسئولیت‌های اصلی مدیریت در هر سازمان به شمار می‌رود و همه مدیران سطوح متعدد سازمان به‌نوعی از این مسئولیت برخوردارند. از این‌رو مدیریت منابع انسانی را بهره‌برداری از سرمایه‌های انسانی شرکت، برای نیل به اهداف سازمانی می‌دانند (رمدانی و همکاران، ۲۰۱۳).

 مقصود از مدیریت منابع انسانی، سیاست‌ها و اقدامات موردنیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به‌ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان شرکت (ابوالماجد ، ۲۰۱۴).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان