دانلود و خرید کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری لیندا لمبرت ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری

کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری اثری از لیندا لمبرت، دیان پی. زیمرمن و ماری ای. گاردنر است. این کتاب که درباره مدیریت و رهبری نوشته شده است، مسیرهایی را که به خرد آموزشی باز می‌شوند، به ما نشان می‌دهند. 

این کتاب را با ترجمه بهزاد شوقی، ناهید محمدی و پروانه راستگو در اختیار دارید.

درباره کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری

رهبری و مدیریت مدارس، یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. به این دلیل که مدیر خوب به راحتی می‌تواند مدرسه‌اش را از مشکلات رها کند و آینده روشنی برای دانش‌آموزانش رقم بزند. اما به نظر می‌رسد جای خالی آن به شدت در تمام مدارس یا حتی سازمان‌های دیگر هم حس می‌شود. اگر به هر مدرسه یا سازمانی نگاه کنیم، درمی‌یابیم که انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر، اندیشمند و مستعد وجود دارند که که می‌توانند مسیر رهبری را متحول کنند. هدف این کتاب نیز همین است. در کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری با راهکارهایی آشنا می‌شویم که به ما کمک می‌کند مدیرانی نوآور تربیت کنیم. 

آزادسازی ظرفیت رهبری، علاوه بر ارائه تعریف‌های جدید از خود کار مدیریت، به بررسی توانایی‌هایی می‌پردازد که داشتنش برای یک مدیر، ارزشمند به شمار می‌آید. درباره پرورش ظرفیت رهبری مطالبی مهم دارد و به مخاطبان کمک می‌کند تا در طراحی فرهنگ‌های یادگیری حرفه‌ای، موفق عمل کنند. از ابعاد مشارکتی رهبری سخن می‌گوید و خوانندگانش را با دموکراسی سازی دانش آشنا می‌کند. در فصل ششم به  ظرفیت‌سازی برای تغییر سیستم‌ها می‌پردازد و در نهایت از مسیرهای رو به خرد آموزشی حرف می‌زند. 

کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند در شیوه‌های مدیریتی خود، تحولاتی عمیق ایجاد کنند.

بخشی از کتاب آزادسازی ظرفیت رهبری

به طور تصادفی از هزاران نفر در ارتباط با یکی از مشکلات شایع در مدارس، سازمان‌ها و کشورهای امروز بپرسید و احتمالاً چنین پاسخی می‌شنوید: رهبری. با وجود این، اطلاعات کمی در ارتباط با این مفهوم فریبنده وجود دارد. بسیاری بر این باورند در اوضاع سخت مردم اغلب به دنبال کسی می‌گردند که تحت کنترلشان باشد، رهبر مدیری که به آن‌ها بگوید چه کنند. هیئت‌مدیره مدارس به دنبال برترین مدیرانی هستند که مسئولیت‌پذیر باشند. مدارس اصولی برای راهنمایی معلمان در اصلاحات و سبک‌های فعلی تعیین می‌کنند. ما این بحث را به چالش می‌کشیم که رهبری مدیرانه موجه است. مدارس و سازمان‌ها مملو از افراد متفکر و با استعدادی هستند که اگر به آن‌ها فرصت کار در فرهنگ‌های دموکراتیک، آزاد و مشارکتی داده شود پیوسته در نقش رهبران و نوآوران ظاهر می‌شوند. بزرگ‌ترها یاد می‌گیرند، کودکان یاد می‌گیرند. رسالت این کتاب ایجاد چنین مدارس و سازمان‌های رهبری و یادگیری است.

این فصل به تغییرات تحول‌آفرینی می‌پردازد که در درک رهبری طی ربع قرن اخیر رخ داده‌اند و تعریف جدیدی از این مفهوم ارائه می‌دهد. چنین تکامل تحریک‌آمیزی نحوه تعریف و بنابراین کاربرد رهبران، رهبری و توانایی رهبری را در جوامع رهبری از نو صورت‌بندی کرده است. نحوه تعریف رهبری چگونگی، زمان و روش‌های مشارکت مردم را تعیین می‌کند. رهبری باید دیدگاهی برای دعوت به مشارکت منصفانه، همکاری و ایجاد سازمان‌های پایدار ارائه دهد. داستان ما در دبیرستان اوک والی ساعت ۴ بعدازظهر چهارشنبه آغاز می‌شود (دبیرستان اوک والی نام خیالی است. داستان‌های مربوط به این دبیرستان در این کتاب از ترکیبی از مدارس مستقیماً مشاهده شده توسط نویسندگان اقتباس شده‌اند). این دبیرستان که اوایل دهه ۱۹۷۰ تأسیس شد در جامعه نسبتاً متزلزل کم درآمدی در حومه‌های شهر بزرگی در میانه ایالات‌متحده واقع شده است. فرهنگ این مدرسه بی‌شباهت به مدارس دیگر نیست: مدیر رهبری می‌کرد، گاهی با اعضای علمی مشورت می‌شد اما آن‌ها اصولاً تنها کار می‌کردند. معلمان خود را رهبر نمی‌دانستند و برنامه‌های اجباری توسط بخش اجرا می‌شد. تنش‌هایی در ارتباط با روال‌های عادی مانند نظارت بر حیاط مدرسه و سایر وظایف خارج از برنامه درسی ایجاد شد. عملکرد دانش‌آموزان در هماهنگی و انسجام میان کارکنان مدرسه کم بود تا زمانی که یک مدیر، یک مشاور و دو معلم جدید سه سال پیش به مدرسه آمدند. اکنون هنجارهای همکاری، گفت‌وگو، تعمق و تحقیق و بررسی به خوبی در این مدرسه رعایت می‌شوند. افزایش همکاری موفق این مدرسه را جسور کرده است.

یکی از دبیران انگلیسی، یوان، زودتر از زمان نشست کارکنان وارد کتابخانه می‌شود، صندلی‌ را از پشت میزی برمی‌دارد و آن را در مرکز اتاق قرار می‌دهد. سایر دبیران وارد می‌شوند و با رهبری او همین کار را انجام می‌دهند. در عرض چند دقیقه ۱۹ دبیر دبیرستان دایره‌ای می‌سازند. مدیر محدودیت زمانی دارد و دیر می‌آید. یوان مکث می‌کند،" درست وقتی داشتم استانداردهایی برای برنامه درسیم می‌نوشتم فهرست جدید مشابهی را که متفاوت بود فرستادند. فهرستی به مراتب پیچیده‌تر. به این گوش کنید؛ از اطلاعات استانداردهای اصلی مصوب بخش نقل‌قول می‌کنم. از روش‌های روایی مانند گفت‌وگو، آهسته جلو رفتن، توصیف و تعمق برای توسعه تجارب، رویدادها و یا منش‌ها استفاده کنید." 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان