دانلود و خرید کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن شهریار زرشناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن

کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن از شهریار زرشناس در نشر معارف به چاپ رسیده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن

کتاب حاضر که به سفارش مرکز مطالعات راهبردی - فرهنگی ژرفا و برای آشنا کردن مخاطب با نظام سرمایه‌داری و ماهیت سرمایه‌داری مدرن نوشته شده در سه فصل به بررسی ماهیت و مختصات سرمایه داری مدرن، مولفه های بنیادین نظام سرمایه داری مدرن و رابطه سرمایه داری مدرن و یهودیت می‌پردازد.

خواندن کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره شهریار زرشناس

شهریار زرشناس در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. او روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی حوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه و برادر زهره زرشناس است. زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس ایرانی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. شهریار برای تحصیل به یوگسلاوی در شرق اروپا رفت و در رشته‌های فلسفه و روان‌شناسی تحصیل کرد. اما به دلیل اینکه نتوانست خودش را با فضای آکادمیک آنجا سازگار کند، تحصیلش را نیمه‌کاره رها کرد.

زرشناس از نویسندگان ماهنامه سوره در دوران سردبیری مرتضی آوینی بود. او همچنین مدتی ماهنامه‌ «مشرق» را منتشر می‌کرد و مدتی نیز سردبیر نشریه فرهنگ عمومی بود. علاوه بر این، مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود. 

 بخشی از کتاب ماهیت سرمایه داری مدرن

اسلام هیچ نظام و مناسبات بهره‌کشانه و ظالمانه و ناعادلانه و مبتنی بر تکاثری را نمی‌پذیرد و سرمایه‌داری مدرن همۀ این مولفه‌ها را داراست. نظام سرمایه‌داری در مبادی و غایاتش در تقابل و ستیز با اسلام و ولایت الهی و جهت گیری توحیدی قرار دارد و از این رو نظامی نامشروع است... سلطۀ نظام سرمایه‌داری مانع اجرای عدالت است و خصیصۀ بهره‌کشانۀ این نظام ریشه در ماهیت استکباری آن دارد. اگر مکانیسم عمل و کارکرد نظام سرمایه‌داری، بهره‌کشانه و ظالمانه نبود هرگز فقر و فاصله طبقاتی وحشتناکی که در اجتماعات سرمایه‌داری مدرن دیده می‌شود، پدید نمی‌آمد.

معرفی نویسنده
شهریار زرشناس

شهریار زرشناس نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی فلسفه و سیاست، در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای آملی متولد شد. زرشناس عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همچنین مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. او سابقه‌ی تدریس دروسی مثل تاریخ تمدن، فلسفه و جامعه‌شناسی در دانشگاه را نیز داشته است.

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۲۱۴۴۵
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

جناب زرشناس در اثرات خودشون بخصوص این اثر بصورت منطقی و با بیانی غیر کلیسایی و به دور از افراطی گری مذهبی به تبین ماهیت فرهنگ حاکم بر غرب از جمله اومانیسم و محصول اون سرمایه داری می پردازن ،از

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۳۰۰
تومان