دانلود و خرید کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره لیـــــو یودی ترجمه محمد خیابانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره اثر لیـــــو یودی

کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره

معرفی کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره

کتاب صوتی زیبایی شناسی در زندگی روزمره؛ نگاه شرقی، نگاه غربی نوشتهٔ لیو یودی و کرتیس ال. کارتر با ترجمهٔ محمد خیابانی در نشر پله به چاپ رسیده است. مقالات این کتاب از منظرهای گسترده‌ای به زیبایی‌شناسی غربی و شرقی توجه می‌کند. 

درباره کتاب زیبایی شناسی در زندگی

زیبایی‌شناسی زندگی روزمره به‌عنوان رویکردی جدید در زیبایی‌شناسی که همزمان در ده سال گذشته در غرب و شرق شکل گرفته است، به دنبال استفاده از روش‌شناسی‌های متنوع است و هدفش فاصله‌گیری از زیبایی‌شناسی هنرمحور است. تنوع فرهنگی آشکار در زیبایی‌شناسیِ جهانی بستری واحد برای تلاش‌های مشترک زیبایی‌شناسانه در غرب و شرق فراهم می‌کند.

 کتاب پیش رو دربارهٔ نسبت میان زیبایی و تجربهٔ زیستهٔ هرروزه (روزمره) است که از محدوده‌های مرسوم پژوهش‌های هنرمحور فراتر می‌رود. در سپتامبر ۲۰۲۱ کنفرانسی بین‌المللی با عنوان زیبایی‌شناسی متمرکز بر زندگی روزمره شرق و غرب، به‌عنوان نخستین کنفرانس بین‌المللی با چنین موضوعی در چین، برگزار شد. در طول کنفرانس بیش از هشتاد متفکر از سراسر جهان دربارهٔ گستره‌ای از موضوعات، گفت‌وگو کردند. کتاب حاضر مجموعه‌ای است متشکل از مقالات ارائه شده در این کنفرانس، به‌علاوه مقالاتی درخواستی از چهار متفکر دیگر آثار مهمی در این حوزه نگاشته‌اند.

پاسخ اینکه چرا امروز، زیبایی‌شناسی زندگی روزمره محبوبیتی روزافزون دارد، تا حدودی در تحولات اخیر جامعهٔ جهان نهفته است. زیبایی‌شناسی زندگی روزمره دغدغه‌ای مشترک برای زیبایی‌شناسان سراسر جهان شده است. ازاین‌جهت که واکنشی را نسبت به تغییرات بنیادی جهانی در فرهنگ و هنر معاصر نمایان می‌سازد. 

درباره لیو یودی و کرتیس ال. کارتر

لیو یودی استادیار انستیتو فلسفهٔ آکادمی علوم‌انسانی چین، نمایندهٔ انجمن بین‌المللی زیبایی‌شناسی و دبیرکل انجمن زیبایی‌شناسی چین است. او علاوه بر دبیر اجرایی مجلهٔ استتیکس تألیفات زیادی دارد.

کرتیس ال. کارتر هم استاد زیبایی‌شناسی دانشگاه مارکِته است. او کتاب‌های زیادی دربارهٔ زیبایی‌شناسی روزمره، هنر و تغییرات اجتماعی دارد و سال‌های زیادی به‌عنوان مدیر و مؤسس موزهٔ Heggerty و همچنین رئیس انجمن بین‌المللی زیبایی‌شناسی فعالیت داشته است.

کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران فلسفهٔ زیبایی جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب زیبایی شناسی در زندگی روزمره

«زیبایی‌شناسی زندگی روزمره از بدو پیدایش به جریانی فکری با جاه‌طلبی‌ای جهانی بدل شد. این علاقه منجر به کارهای نظام‌مند و عمیق زیادی در این موضوع شد که برخی از این کارها را مؤلفانی که در این کتاب حضور دارند انجام داده‌اند. هر چند، این تحولات هنوز نیازمند بررسی نقادانه‌اند. این یکی از دلایل شکل‌گیری مجموعهٔ حاضر است که با مقالاتی از نُه فیلسوف غربی و چهار فیلسوف شرقی بر این تحولات جدید زیبایی‌شناسی متمرکز شده است. این اندیشمندان، مفاهیم و نظریه‌های ضروری‌ای برای درک زیبایی‌شناسی زندگی روزمره به‌عنوان یک رویکرد مطالعاتی معاصر ارائه می‌دهند. عنوان فرعی این مجموعه، یعنی «نگاه شرقی، نگاه غربی»، به گرایشی در گسترهٔ جهانیِ دیدگاه‌ها اشاره دارد. خصلت برجستهٔ کتاب حاضر این است که نه‌تنها تحولات اخیر زیبایی‌شناسی زندگی روزمره در غرب را بازگو می‌کند، بلکه بر تعامل میان حکمای غرب و شرق در این حوزه نیز تأکید دارد. بنابراین، هدف پروژهٔ حاضر مشارکتی به منظور پیشرفت همکاری میان زیبایی‌شناسی غربی و شرقی است. آنچه کتاب حاضر را از مجموعه‌ها و تک‌نگاری‌های موجود در این موضوع متمایز می‌کند آن است که می‌کوشد زیبایی‌شناسی زندگی روزمره را در گفت‌وگویی فرهنگی میان غرب و شرق و با نگرشی متمرکز بر ایجاد شکل جدیدی از زیبایی‌شناسی زندگی روزمره ـ نگرشی از چشم‌اندازی جهانی ـ ارائه دهد.

در سپتامبر ۲۰۱۲ کنفرانسی بین‌المللی با عنوان «زیبایی‌شناسی متمرکز بر زندگی روزمره: شرق و غرب» به‌عنوان نخستین کنفرانس بین‌المللی با چنین موضوعی در چین برگزار شد. در طول کنفرانس بیش از هشتاد متفکر از سراسر جهان دربارهٔ گستره‌ای از موضوعات، از جمله موارد ذیل، گفت‌وگو کردند: «رابطهٔ میان زیبایی‌شناسی و زندگی روزمره»، «مرزهای هنر و زندگی»، «خِرد شرقی و زیبایی‌شناسی زندگی روزمره»، «نسبت هنر مدرن و معاصر با زیبایی‌شناسی زندگی روزمره»، و «زیبایی‌شناسی محیطی، رسانه‌های جدید و زیبایی‌شناسی زندگی روزمره». این کنفرانس همچنین فرصت‌هایی را برای بحث دربارهٔ «زیبایی‌شناسی زندگی شهری» و «مشارکت تاریخ چین در زیبایی‌شناسی زندگی روزمره» فراهم کرد. کتاب حاضر مجموعه‌ای است متشکل از مقالات ارائه‌شده در این کنفرانس، به‌علاوهٔ مقالاتی درخواستی از چهار متفکر دیگر که آثار مهمی در این حوزه نگاشته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
از آن‌جا که زیبایی‌شناسی شرقی از دیرباز با هنرِ زندگی مرتبط است، ممکن است فلاسفهٔ شرقی استفاده از «زیبایی‌شناسیِ زندگی» را ترجیح دهند. «زندگی روزمره» فقط معطوف به جنبه‌ای از تجربهٔ انسانی است، حال آن‌که «هنر زندگی» حضور امر زیبایی‌شناسانه را در تمامی تجربه‌های انسانی به رسمیت می‌شناسد.
Mariam Doroudian

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان