دانلود و خرید کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی لیندا الدر ترجمه ستاره کریمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی اثر لیندا الدر

کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی

معرفی کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی

کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی نوشتهٔ لینا الدر و ریچارد پاول با ترجمهٔ ستاره کریمیان در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات جالبی را در ساحت خوب فکر کردن به ما می‌آموزد. فکر کردن نیز مانند هر کار مهم دیگری، مهارت می‌خواهد و هر مهارتی، آموختنی است. فکر و موضوعات مربوط به آن، یکی از مباحث جذاب قرن بیست و یکم است و هزاران کتاب و مقاله و کنفرانس برای آن تالیف و اجرا شده است تا راه خوب فکر کردن که خوب زندگی کردن نیز در گرو آن است را آموزش دهند.

درباره کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی

فکر کردن، همیشه سخت‌ترین کار انسان‌ها بوده، هست و خواهد بود. برای هر عملی و اقدامی، باید فکر کرد. خوب فکر کردن، زمینه ظهور فکر خوب است. فکری بدیع و خلاق و فرصت آفرین. فکر خوب، نیاز به تلاش و ممارست و تحقیق و ارزیابی و مطالعه دارد. کلا انسان‌هایی که خوب فکر می‌کنند، اطلاعات خوب دارند و این اطلاعات با تجربه و مطالعه حاصل شده است.

فرق است بین انجام دادن کاری و خوب انجام دادن آن. برخی مهارت‌ها را می‌توان به تجربه و با تمرین ‌های شخصی کسب کرد. مثل یادگیری دوچرخه سواری یا رانندگی. اما بعضی مهارت‌ها هم مستلزم آموزش نظام‌مند و تمرین جامع است. یادگیری تفکر انتقادی از این قماش است. نه تنها کنه شخصیت ما را دگرگون می کند، بلکه رسما بر تمام اعمال ما اثر می‌گذارد. اگر دچار عادت‌های بد فکری باشیم، در هر زمینه‌ای که مستلزم تفکر باشید، ضعیف عمل می‌کنیم و این عملا یعنی در تمام زمینه‌ها. چون هیچ عملی انسانی سراغ نداریم که تفکر در آن مطرح نباشد.

درک عمیق تفکر انسان مستلزم این است که یاد بگیریم در حوزه های گوناگون انواع تفکر را مشاهده٬ نظارت، ارزیابی و تحلی کنیم. و این کار تنها در صورتی شدنی است که آن را در همه حال و تا آخر عمر، جدی بگیریم. مستلزم شکل گیری عادت های مهم فکری است. بر نحوه تفکر، احساس و عمل ما اثر می گذارد. تعهد و پشتکار و صداقت می خواهد.

کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای هرکسی که تمایل داشته باشد تفکرش را بهبود ببخشد مفید است.

بخشی از کتاب تجربه زندگی بهتر با تفکر انتقادی

انسانها به صورت مداوم و البته از روی عادت فکر میکنند. فکر کردن مهمترین کاری است که ما انجام میدهیم. از ساعتی که بیدار می‌شویم شروع به فکرکردن میکنیم تا زمانی که به خواب میرویم؛ در حقیقت در تمام ساعات بیداری مان مشغول فکرکردن هستیم. واقعیت این است که ما حتی اگر هم بخواهیم نمی‌توانیم از تفکراتمان فرار کنیم. حتی همین حالا هم شما دارید به این فکر میکنید که آیا حرفهای ما را جدی بگیرید یا خیر؟ تفکرشما احساسات تان را شکل میدهد، علائق و امیال شما را می‌سازد و اعمال تان را هدایت می‌کند. شیوه تفکر شما در مورد چگونگی مراقبت از فرزندان تان، مشخص می‌کند که شما چگونه پدر یا مادری باشید. نحوه فکر کردن شما در مورد مسائل اقتصادی، برروی تصمیمات مالی شما تاثیر میگذارد و آنها را تعیین میکند. وقتی که سرکار هستید این تفکر شماست که نحوهٔ کار کردن شما را شکل میدهد.

اما مشکل اینجاست که نحوه تفکرانسانها اغلب درست نیست. خیلی از اقدامات ما که بعدها منجر به پشیمانی و افسوس میشوند از استدلال‌های نادرست و تفکرات غلط ما نشات میگیرند. درحقیقت، اشتباه در تفکر بیش از هر متغیردیگری در زندگی می‌تواند منجر به بروز مشکلات شود. تفکرات اشتباه می‌توانند منجر به نزاع و درگیری، درد و ناامیدی و تحمل بی‌رحمی و رنج شوند.

با این همه خیلی از مردم از نحوه تفکر خود راضی هستند! از آنجا که عموما در جوامع انسانی به رشد و پرورش تفکر بهایی نمیدهند لذا مردم هم یاد نگرفته اند که برای یافتن دلیل مشکلات شان در زندگی به دنبال اشکال در نحوه تفکرشان بگردند یا به عبارتی دلیل مشکلات شان را در نحوه تفکرشان جستجو کنند. درعوض، اغلب تمام عمرشان را بدون شناخت نقش موثری که تفکرات شان درآن بازی می‌کند طی می‌نمایند.

نظرات کاربران

کاربر 3370658
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

برای ارائه در دانشگاه با موضوع تفکر انتقادی از این کتاب استفاده کردم بسیار عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
فروتنی ذهنی یعنی این نکته را بپذیریم که اطلاعات و آگاهی ما در مورد یک موضوع خاص همیشه کامل نیست.
هدی✌
شجاعت ذهنی یعنی پذیرش این نکته که لازم است گاهی اوقات با ایده‌ها، عقاید یا دیدگاههایی که به شدت با آنها مخالف هستیم یا احساس منفی داریم و یا قبلا به طور جدی به آنها گوش نکرده ایم با عدل و انصاف روبرو شویم.
هدی✌
فروتنی ذهنی یعنی پرمدعا نبودن، کمتر اظهار فضل کردن، کمتر لاف زدن و کمتر غرور داشتن همراه با بینشی وسیع در خصوص بنیان‌های منطقی عقاید و باورهای خود.
هدی✌
بیشتر تفکرات ما - البته اگر که آنها را به حال خودشان بگذاریم - مغرضانه، تحریف شده، نسبی، از روی جهالت یا به شدت متعصبانه هستند.
هدی✌
ذهن به طور ذاتی در برابر تغییر مقاومت میکند به خصوص وقتی که قرار باشد خود را در وضعیت ناخوشایندی ببیند.
هدی✌
عدم تعصب فکری یعنی به پیروی از استانداردهای منطقی ذهنی وفادار باشیم و صرفا سود و زیان‌های شخص و گروه خود را در نظر نگیریم.
هدی✌
استقلال فکری یعنی اینکه بر روی عقاید، ارزشها و استنتاجهای خود کنترل عقلانی داشته باشیم.
هدی✌
همدلی ذهنی یعنی داشتن این هنر که بتوانیم برای درک بهتر دیگران خود را به جای آنها بگذاریم.
هدی✌
فروتنی ذهنی یعنی اینکه فرد بیش از آنکه واقعا میداند و آگاهی دارد ادعا نداشته باشد.
هدی✌
احساسات، توسط تفکر یا اندیشه خلق می‌شوند
هدی✌

حجم

۳۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۳۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان