دانلود و خرید کتاب فلسفه علم شناختی مارک جی کین ترجمه مصطفی تقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه علم شناختی اثر مارک جی کین

کتاب فلسفه علم شناختی

معرفی کتاب فلسفه علم شناختی

کتاب فلسفه علم شناختی نوشته مارک جی کین است که با ترجمه مصطفی تقوی منتشر شده است. کتاب فلسفه علم شناختی سعی دارد علوم شناختی و ارتباط آن با فلسفه بپردازد.

درباره کتاب فلسفه علم شناختی

علم شناختی اغلب به‌عنوان حوزه‌ای مطالعاتی با ماهیتی میان‌رشته‌ای توصیف می‌شود که رشته‌های اصلی سهیم در آن معمولاً عبارت‌اند از: روان‌شناسی (خصوصاً روان‌شناسی رشد و شناختی)، هوش مصنوعی، عصب‌پژوهی، فلسفه و زبان‌شناسی. علم شناختی به دو دلیل میان‌رشته‌ای است.

کتاب پیش رو کتابی است دربارۀ فلسفۀ علم شناختی این عنوان بلافاصله دو پرسش را برمی‌انگیزد: علم شناختی چیست و فلسفۀ علم شناختی چیست؟ از جهتی پاسخ به ین پرسش‌ها بسیار واضح است: علم شناختی یعنی مطالعۀ علمی شناخت و فلسفه علم شناختی آن شاخه از فلسفه است که به مسائل فلسفی برآمده از مطالعات علمی شناخت می‌پردازد. اما این پاسخ‌ها چندان روشنگر نیستند و خود به پرسش‌هایی فرعی می‌انجامند. شناخت چیست؟ کسانی که به مطالعۀ علمی شناخت می‌پردازند چه روش‌ها و مفروضات کلیدی‌ای دارند؟ ارتباط علم شناختی با دیگر علوم و با فهم متعارف ما از خویشتن به عنوان عاملاِن ِ دارای ذهن چگونه است؟ کی و چگونه علم شناختی به عنوان یک رشتۀ تحقیقاتی مستقل ظهور کرد؟ ارتباط فلسفۀ علم شناختی با دیگر شاخه‌های فلسفه نظیر فلسفۀ ذهن و فلسفۀ علم چگونه است؟ این کتاب سعی دارد به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهد.

 علم شناختی با بسیاری از مسائل اساسی در طول تاریخِ فلسفه نظیر جایگاه ذهن در جهان فیزیکی، ماهیت تفکر، رابطۀ بین ذهن و زبان، نقش یادگیری در رشد شناخت و نظایر آن سروکار دارد. اما این نمونه‌ای معمول از شکوفایی نظریه‌پردازی فلسفی در غیاب بینش علمی نیست که بخواهد با پیشرفت علمی اهمیت خود را از دست ‌دهد. زیرا، همان‌طور که دیدیم، بسیاری از بینش‌ها و مفاهیم اصلی و بنیادی علم شناختی از فلسفه گرفته شده است. در واقع، همان‌طور که طی این کتاب روشن خواهد شد، فلسفه به ایفای چنین نقشی ادامه داده است و لذا نقش بسیار مهمی دارد در داوری بین ادعاهای رقیب در رابطه با اهمیت مجموعه‌های متمایز داده‌های برگرفته از رشته‌های مختلف. بنابراین، فلسفه نقش مهمی در علم شناختی بازی می‌کند.

خواندن کتاب فلسفه علم شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران فلسفه و علوم شناختی پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان