دانلود و خرید کتاب ابزارها و سلاح ها برد اسمیت ترجمه محمد رهبان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابزارها و سلاح ها اثر برد اسمیت

کتاب ابزارها و سلاح ها

معرفی کتاب ابزارها و سلاح ها

کتاب ابزارها و سلاح ها نوشته برد اسمیت و کارول براون است که با ترجمه محمد رهبان منتشر شده است. کتاب ابزارها و سلاح ها درباره بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال و درس‌های مایکروسافت برای مدیران است.

درباره کتاب ابزارها و سلاح ها

نظارت الکترونیکی، فناوری و امنیت عمومی، حریم خصوصی، امنیت سایبری، حفاظت از دموکراسی، رسانه‌های اجتماعی، دیپلماسی دیجیتال، حریم خصوصی مصرف‌کننده، اینترنت پرسرعت روستایی، سرمایه انسانی، هوش مصنوعی و ابعاد گوناگون تأثیرگذاری‌اش بر جامعه، نقش مهم چین و تقابلش با آمریکا، از جمله موضوعات دنیای جدید است. اقتصاددانان و سیاست‌مداران ممکن است از زوایای محدود این موضوعات را بررسی کنند و راه‌حل‌هایی هم برای آنها داشته باشند؛ اما زاویه دید کسب‌وکارها متفاوت است. مدیران کسب‌وکارها باید از زاویه‌ای متفاوت نسبت به سیاست‌مداران این مسائل را ببینند؛ به گونه‌ای که هم خیر و صلاح جامعه را رعایت کرده و هم منافع کسب‌وکارهایشان را دنبال کنند.

این کتاب از منظر بررسی متفاوت مسائل کلان حاکم بر کسب‌وکارها اهمیت ویژه‌ای دارد. معمولاً در چنین کتاب‌هایی دیدگاه‌هایی سرد و بی‌روح ارائه می‌شود؛ یا معمولاً با محتواهای انگیزشی و چگونگی مدیریت روبه‌رو می‌شویم. کمتر کسی به مسائل کلان حاکم بر کسب‌وکارها از زاویه‌ای چنین پرداخته است. اهمیت این کتاب در این است که توسط حقوقدانانی نوشته شده که کسب‌وکارهای فناوری را درک می‌کنند و سال‌ها کنار یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای فناوری جهان یعنی مایکروسافت بوده‌اند. بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، در مقدمه به نقش مهم نویسندگان کتاب بر سرنوشت مایکروسافت تأکید کرده‌اند. زبان حقوق فناوری اهمیت زیادی در آینده کسب‌وکاری فناوری دارد و بدون درک و تبیین این زبان نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که رشد سالم کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد نوآوری را شاهد باشیم. 

خواندن کتاب ابزارها و سلاح ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به صاحبان کسب و کارهای نوپا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ابزارها و سلاح ها

برد به استراتژی حقوقی مان در آن پرونده شکل داد و بعد کاری کرد که دستکم به همان اندازه مهم بود؛ باعث و بانی تغییر فرهنگی و استراتژیک بزرگی در شرکت شد. آن تغییر محور مباحث این کتاب است. در اوایل کار مایکروسافت افتخار میکردم که زمان خیلی کمی را به گفت وگو با مسئولان دولت فدرال سپری میکنیم. به افراد میگفتم «عالی نیست که بدون داشتن حتی یک دفتر کار در واشنگتن دیسی میتوانیم موفق باشیم؟» بعداً به بهایی گزاف؛ یعنی پرونده ضدانحصار فهمیدم که این دیدگاه هوشمندانه نبوده است. بعد از توافق در مورد آن پرونده، برد؛ من و بسیاری از افراد دیگر در مایکروسافت را متقاعد کرد که باید رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنیم. سپس به ما نشان داد که چطور این رویکرد را عملی کنیم. برد وکیل است، نه توسعه دهنده نرم افزار و هرچند تسلط بسیار خوبی بر فناوری دارد، اما خیلی شبیه بقیه ما فکر نمیکند (این حرفم در واقع تعریف و تمجید است). متوجه شده بود که باید وقت و انرژی بیشتری را به برقراری ارتباط با ذینفعان گوناگون مثل دولت، شریکها و حتی گاهی اوقات رقبایمان اختصاص دهیم. برد میتوانست دیپلمات بسیار خوبی باشد. توانایی اش در این زمینه با توجه به علاقه اش به روابط بین الملل در جوانی منطقی به نظر میرسد. اینکه تفکر برد به منافع مایکروسافت محدود نبود، نشانه گویایی از شخصیت اوست. اهمیت زیاد فناوری و سیاست های تأثیرگذار بر آن را درک کرده و به این نتیجه رسیده بود که بیرون گود ایستادن نه فقط برای شرکت ما؛ بلکه برای کل صنعت اشتباه است. هرچند موقعیت هایی وجود دارد که باید هر شرکتی راه خودش را برود، اما موقعیت های زیاد دیگری هم وجود دارد که همه میتوانیم از طریق همکاری منافع بیشتری کسب کنیم (برای مثال در مواردی که پای هوش مصنوعی، تشخیص چهره و امنیت سایبری در میان است).

همانطور که برد در این کتاب استدلال میکند، موقعیت های هم وجود دارد که مداخله دولت از طریق رگولیشن بیشتر به نفع همه است (برد آنقدر آگاهی دارد که متوجه شود چقدر عجیب است که یک رهبر کسبوکار به جای قوانین دولتی کمتر، بهدنبال قوانین بیشتر باشد). در همین راستا میدانست که مایکروسافت و سایر شرکتهای فناوری باید با رهبران ایالات متحده، اروپا و دیگر نقاط جهان تعامل بیشتری داشته باشند. روزهای فخرفروشی به نداشتن دفتر کار در واشنگتن دیسی به سر آمده بود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
واحد تحقیقات آسیای مایکروسافت در مواردی از پژوهش‌های بنیادین عبور می‌کند تا محصولات جدیدی را توسعه دهد و آزمایش کند که به‌طور ویژه برای بازار چین طراحی شده‌اند. این محصولات گاهی اوقات برای آمریکایی‌ها تعجب‌آور هستند. یکی از این محصولات «شیائوآیس» (XiaoIce) نام دارد و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی مؤنثی است که به نحوی طراحی شده که با نوجوانان و افراد در اوایل دهه سوم زندگی‌شان گفت‌وگو کند. به نظر می‌رسد این چت‌بات نیازی اجتماعی را در چین برطرف کرده است. کاربران معمولاً هر روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را به گفت‌وگو با شیائوآیس در مورد روزشان، مشکلات، امیدها و رؤیاهایشان صرف می‌کنند. این محصول شاید نیازی را در جامعه‌ای برطرف می‌کند که کودکان خواهر یا برادر ندارند.
f.r
یک موضوع روشن است؛ بزرگ‌ترین ریسک این نیست که جهان برای حل این مسائل خیلی زیاد تلاش کند؛ بلکه این است که خیلی کم تلاش کند و بزرگ‌ترین ریسک این نیست که دولت‌ها خیلی سریع اقدام کنند؛ بلکه این است که خیلی کُند اقدام کنند.
f.r
هوش مصنوعی شبیه اختراعات منحصربه‌فرد گذشته مثل خودرو، تلفن یا حتی کامپیوتر شخصی نیست. بیشتر شبیه برق رفتار می‌کند؛ یعنی به ابزارها و دستگاه‌هایی قدرت می‌دهد که تقریباً در همه ابعاد جامعه و زندگی ما حضور فعال دارند. هوش مصنوعی مانند برق در پشت صحنه حضور دارد و در بسیاری موارد اصلاً فراموش می‌شود تا اینکه روزی قطع شود.
f.r
«فاصله بین تولیدکنندگان داده و سازندگان ابزارهای بدیع باعث از دست رفتن فرصتی بزرگ برای رسیدن به یافته‌های تأثیرگذار، تحول‌آفرین (و احتمالاً نجات‌بخش زندگی) می‌شود که با استفاده از مقدار عظیم داده‌های علمی، آموزشی و کارآزمایی بالینی تولیدی هر روز به دست می‌آیند.»
f.r
چین و ایالات متحده ممکن است رهبران اول هوش مصنوعی باشند، اما چین هر چقدر هم که بزرگ باشد، جمعیتش فقط معادل ۱۸ درصد جمعیت دنیاست. جمعیت ایالات متحده هم فقط معادل ۴.۳ درصد جمعیت دنیاست. در زمینه اندازه اقتصاد، ایالات متحده و چین مزیت بیشتری دارند. از کل تولید ناخالص داخلی جهان، ۲۳ درصد به ایالات متحده و ۱۶ درصد به چین تعلق دارد. اما از آنجایی که بسیار بیشتر محتمل است که دو کشور با هم رقابت کنند تا اینکه در کنار هم قرار بگیرند، پرسش اصلی این است که آیا یکی از این کشورها می‌تواند با کمتر از یک‌چهارم منابع جهان بر داده‌های جهان مسلط شود.
f.r
برخلاف منابع طبیعی متعارف مثل نفت و گاز، داده را خود انسان تولید می‌کند. همان‌طور که ساتیا در یکی از جلسات جمعه تیم مدیریت ارشد گفته بود، داده احتمالاً «تجدیدپذیرترین منبع جهان است».
f.r
تأثیر آمازون بر انتشار کتاب و اکنون بسیاری از بخش‌های خرده‌فروشی یا تأثیر گوگل و فیس‌بوک بر تبلیغات را در نظر بگیرد. هوش مصنوعی می‌تواند همین تأثیر را بر همه‌چیز؛ از شرکت‌های هواپیمایی تا دارویی و ترابری بگذارد. در عمل این همان آینده‌ای است که کای فو لی ترسیم می‌کند. به همین دلیل دست‌کم مبنایی محتمل وجود که نتیجه بگیریم در آینده شاهد انتقال فزاینده ثروت به تعداد کمی شرکت با بیشترین منابع داده‌ای و مناطق محل استقرارشان خواهیم بود.
f.r
شرکتی که بیشترین کاربر را به دست آورد، بیشترین داده را به دست می‌آورد و چون داده برای هوش مصنوعی مانند سوخت موشک است، محصول هوش مصنوعی این شرکت قدرتمندتر می‌شود. این شرکت با محصول هوش مصنوعی قدرتمندتر، باز هم کاربران بیشتری و در نتیجه داده بیشتری به دست می‌آورد. این چرخه با افزایش نسبت بازده به مقیاس ادامه می‌یابد تا در نهایت این شرکت همه شرکت‌های دیگر را از بازار خارج می‌کند. به گفته کای فو؛ «هوش مصنوعی در ذات خود به ایجاد انحصار گرایش دارد. وقتی شرکتی از دیگران جلو بیفتد، این نوع چرخه تکرارشونده ادامه‌دار می‌تواند آن فاصله را به مانعی غیرقابل عبور برای ورود دیگر شرکت‌ها به بازار تبدیل کند.»
f.r
بر خلاف بسیاری از فناوری‌های نظامی، پیشرفت‌های علوم کامپیوتر و داده اغلب در سطح پژوهش‌های بنیادی رخ می‌دهند و ابتدا در قالب مقاله پژوهشی منتشر می‌شوند. یعنی در دسترس همه دنیا قرار دارند. همچنین یکی از ویژگی‌های تقریباً منحصربه‌فرد نرم‌افزارها این است که اغلب شامل کد منبعی می‌شوند که به‌صورت منبع‌باز منتشر می‌شود. یعنی همه در همه‌جا نه‌تنها می‌توانند این کدها را ببینند؛ بلکه می‌توانند در محصولات خودشان هم از آنها استفاده کنند. هرچند نگرانی درباره محافظت از اسرار تجاری مهم است و در برخی حوزه‌های علوم کامپیوتر جایگاه دارند، اما در برخی حوزه‌های نرم‌افزاری اسرار تجاری کاربرد چندانی در عمل ندارند.
f.r
پروفسور هی می‌گفت: «در چین ما همه‌چیز را چرخه‌وار می‌بینیم. معتقدیم زندگی مانند برج‌های فلکی یک دایره است و هر چیزی در زمانی در آینده به نقطه اولیه‌اش بازمی‌گردد.» این تفکر باعث می‌شود مردم چین، هم به گذشته و هم به آینده نگاه کنند و به جای قطعه‌ای مجزا، بیشتر بر تصویر کلی تمرکز کنند.
f.r

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان