دانلود و خرید کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی مارشال بی. روزنبرگ ترجمه کامران رحیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی اثر مارشال بی. روزنبرگ

کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

معرفی کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی نوشته مارشال بی. روزنبرگ است که با ترجمه کامران رحیمیان منتشر شده است. کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی به شما یاد می‌دهد قدم به قدم تغییر کنید و جهان را جور دیگری ببینید.

درباره کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

ارتباط بدون خشونت (nvc) روش تعاملی است که تبادل اطلاعات و حل صلح‌آمیز اختلافات را تسهیل می‌کند. ارتباط بدون خشونت بر ارزش‌های مشترک انسانی و نیازها تکیه می‌کند و افراد را به پرهیز از زبانی که سبب مقاومت یا کاهش عزت نفس می‌شود و استفاده از زبانی که سلامت را افزایش می‌دهد تشویق می‌کند. 

ارتباط بدون خشونت باور دارد که به جای ایجاد ترس، گناه، سرزنش و شرم؛ غنی‌سازی زندگی رضایت آمیزترین انگیزه برای انجام کارهاست و به عنوان هدف، بر پذیرش مسئولیت فردی و در انتخاب و افزایش کیفیت ارتباط تاکید دارد. این روش حتی وقتی طرف مقابل آن را نمی‌داند نیز موثر است. 

با ارتباط بدون خشونت شما خواهید دانست که: 

  • هرکاری که هرکسی انجام می‌دهد تلاشی است برای تحقق نیازهای متحقق نشده. 
  • برای هرکسی تحقق نیازها از طریق همکاری، سالم‌تر از رقابت است. 
  • به صورت طبیعی افراد وقتی که از روی میل در سلامت دیگران سهیم شوند لذت می‌برند. 

مهارت‌های ارتباط بدون خشونت به شما کمک می‌کند تا: 

  • احساس گناه، شرم، ترس و افسردگی را از بین ببرید. 
  • خشم و ناامیدی را به ساختن اتحاد و مشارکت تبدیل کنید. 
  • راه‌حل‌هایی بر اساس امنیت، احترام متقابل و اتفاق آرا خلق کنید. 
  • نیازهای اساسی فرد، خانواده، مدرسه، جامعه و اجتماع را به روش‌های زندگی غنی‌ساز تحقق بخشید. 

تکنیک‌های ارتباطی فعال مارشال روزنبرگ تضادهای بالقوه را به گفت‌وگوهای صلح‌آمیز تغییر می‌دهد. شما تکنیک ساده‌ای می‌آموزید که مشاجره را خنثی می‌کند و ارتباط محبت‌آمیزی را با خانواده، و سایر آشنایان خلق می‌کند.

خواندن کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی آرام پیشنهاد می‌کنیم.چ

درباره مارشال روزنبرگ

مارشال روزنبرگ متولد ۶ اکتبر ۱۹۳۴ روان‌شناس، تسهیل‌گر و نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا بود. او پایه‌گذار فرایند ارتباطات بدون خشونت است. او همچنین یک سازمان غیرانتفاعی به عنوان «مرکز ارتباط بدون خشونت» را بنیان‌گذاری کرده است. مارشال روزنبرگ در ۷ فوریه ۲۰۱۵ درگذشت. 

بخشی از کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

بزرگ شدن به‌عنوان رنگین‌پوست در آفریقای جنوبی نژادپرست در دههٔ ۱۹۴۰ چیزی نبود که کسی از آن لذت ببرد. مخصوصاً وقتی هر لحظه از روز رنگ پوستت را با خشونت یادآوری کنند. در سن ده سالگی از جوانان سفید پوست کتک خورده باشی چون تو را خیلی سیاه می‌دانند و از جوانان سیاه هم کتک خورده باشی چون تو را خیلی سفید می‌دانند، این تجربه آن‌قدر تحقیرآمیز است که می‌تواند هر کس را به سمت خشونت انتقام‌جویانه سوق دهد.

از آنجا که به‌واسطهٔ تجاربم بسیار خشمگین بودم، والدینم تصمیم گرفتند مرا به هند ببرند و مدتی نزد پدربزرگم مهاتما گاندی افسانه‌ای بگذارند، تا از او بیاموزم که چگونه با خشم، ناامیدی، تبعیض و تحقیر ناشی از تعصب رنگ پوست کنار بیایم. در آن هجده ماه بیشتر از آن‌چه پیش‌بینی کرده بودم، آموختم. تنها تأسفم این است که من فقط سیزده ساله بودم و یک شاگرد معمولی. اگر بزرگ‌تر بودم، و کمی خردمندتر و کمی متفکرتر، می‌توانستم بسیار بیشتر بیاموزم. اما هر کس باید از آنچه دریافت کرده خوشحال باشد و حریص نباشد ــ یک درس اساسی در زندگیِ بدون خشونت. چگونه می‌توانم این را فراموش کنم؟

یکی از بسیار چیزهایی که از پدربزرگم آموختم درک عمق و وسعت بدون‌خشونت بود و تصدیق این که ما همه خشن هستیم و این که ما نیاز داریم تا تغییر کیفی در نگرش‌مان ایجاد کنیم. معمولاً ما خشونت‌مان را تصدیق نمی‌کنیم چون در مورد آن ناآگاه هستیم. باور داریم که خشن نیستیم، زیرا تصور ما از خشونت، دعوا کردن، کشتن، کتک زدن و جنگیدن است؛ کارهایی که افراد عادی انجام نمی‌دهند.

برای این که این آموزه را کاملاً درک کنم، پدربزرگ مرا واداشت که شجره‌نامهٔ خشونت را ترسیم کنم و از همان اصولی استفاده کنم که در ترسیم شجره‌نامهٔ خانوادگی استفاده می‌شود. استدلال او این بود که اگر وجود خشونت را در دنیا بفهمم و بپذیرم، ارزیابی بهتری نسبت به بدون‌خشونت خواهم داشت و هر روز بعدازظهر در تحلیل وقایع روز به من کمک می‌کرد ــ هر آنچه را که من تجربه کرده بودم، درباره‌اش خوانده بودم، دیده بودم یا نسبت به دیگران انجام داده بودم ــ آنها را در درخت خشونت، زیر شاخهٔ «جسمانی» (اگر از نوع خشونتی بود که از قدرت جسمانی استفاده شده بود) یا زیر شاخهٔ «منفعل» (اگر از نوع خشونتی بود که سبب آسیب بیشتر عاطفی بود) طبقه‌بندی می‌کردیم. 

نظرات کاربران

زهرا رضائی
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

من نسخه ی چاپی این کتاب رو دو سال پیش مطالعه کردم، به جرات می توانم بگم این کتاب کل روابط شما رو متحول می کنه، من با این کتاب رشد کردم، یاد گرفتم چجوری ابراز وجود کنم، چجوری از

- بیشتر
aryan
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

یکی از بهترین کتاب هایی که در باره ی مهارت های ارتباطی خوندم این کتاب هست. البته خوندن این کتاب اصلا کافی نیست. بهتره هر موضوعی که مطرح میشه رو چند روز تمرینش کنید و بعد ادامه رو بخونید. پیاده سازی

- بیشتر
کاربر ۲۳۷۳۷۵۹
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

سلام این کتاب و در طاقچه بینهایت قرار نمیدین ؟

Mahsa
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

این کتاب به درک احساسات، نیاز ها و تقاضا های خودمون و اطرافیانمون کمک خواهد کرد. با خوندن این کتاب نگرش جدیدی در روابط انسانی به دست میارید که قطعا به بهبود زندگی کمک خواهد کرد. واقعا از مطالعه ی

- بیشتر
دختر بارون
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

واقعا از مارشال ممنونم، کتابی رو نوشته که باعث می‌شه با خودمون و دیگران صلح کنیم. بهمون یاد می‌ده، اصولی نیاز‌هامون رو مطرح کنیم و بدون قضاوت، نیازهای دیگران رو بشنویم. موضوعی که شاید فقط با ورق زدن این کتاب بتونیم

- بیشتر
کاربر ۱۳۳۲۴۱۲
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

خیلی کتاب خوبیه و به شما یاد میده سازنده تر ارتباط برقرار کنید. نکته خیلی خوبش اینه که کاربردی و تمرینی میره جلو..... صرفا شعار و ... نیست..‌‌... البته من چاپی را خواندم و دو روزی هست تمام شد‌...... حتما

- بیشتر
کاربر ۳۸۲۲۷۰۹
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

کتاب فوق العاده ای بود که بعد از خوندنش متوجه تغییراتتون میشد توصیه میکنم حتماااا مطالعه و عملی کنید این کتاب تو زندگیتون

زهرا خراسانی
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

لطفا این‌کتاب و تو بینهایت بذارید با تشکر

Goli
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

سلام دوستان این کتاب مطالعه کردید؟چطوره؟

hasan behjoo
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

کتاب خیلی خوبی هست. این کتاب جز مجموعه ای ۹ عددی به نام ارتباط بدون خشونت هست. تعدادی از این مجموعه در طاقچه هست. اگر بخواید می تونید به طاقچه در پشتیبانی درخواست بدید که بقیه مجوعه را هم قرار

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳۹)
نادیده گرفتن خود برای اینکه دیگران احساس ناامنی نکنند، خدمت محسوب نمی‌شود.
نَــسـی
هیچ تغییری در جهان واقع نمی‌شود مگر این که «ما تغییری شویم که آرزو داریم در دنیا ببینیم».
atiye28
«مردم نه بر اثر وقایعی که برایشان اتفاق می‌افتد بلکه با نوع نگاه‌شان به آن وقایع مضطرب می‌شوند.» اپیکتتوس
☆Nostalgia☆
«مردم نه بر اثر وقایعی که برایشان اتفاق می‌افتد بلکه با نوع نگاه‌شان به آن وقایع مضطرب می‌شوند.» اپیکتتوس
فاطمه ناجی
قضاوت دیگران، بیان وارونهٔ نیازهای برآورده نشدهٔ خود ما است.
melika
«هر قدر سخت کار کنی هیچ کلمهٔ زیبایی از کسی نمی‌شنوی. یک اشتباه بکن همیشه یک نفر هست که سرزنش‌های او بر سرت نازل شود.»
دختر بارون
نادیده گرفتن خود برای اینکه دیگران احساس ناامنی نکنند، خدمت محسوب نمی‌شود.
دختر بارون
کسی را که بعضی از ما تنبل می‌نامیم برخی خسته و یا آسان‌گیر می‌نامند، کسی را که بعضی از ما خنگ می‌نامیم برخی با دانش متفاوت می‌نامند، پس من به این نتیجه رسیده‌ام که، ما را از ابهام نجات می‌دهد اگر بین آنچه می‌توانیم ببینیم و آنچه نظر ما است تفاوت قائل شویم.
کاربر ۱۰۷۶۰۲۷
من به این سادگی‌ها نمی‌ترسم. نه به خاطر آنکه شجاع هستم بلکه به این دلیل که می‌دانم با انسان طرفم. پس باید با تمام قدرت تلاش کنم تا هر آنچه را که هرکس انجام می‌دهد، بفهمم. همان‌طور که امروز صبح رفتار خشن و فریاد افسر جوان گشتاپو مرا خشمگین نکرد. حتی برعکس محبت حقیقی را حس کردم و می‌خواستم بپرسم: «آیا دوران کودکی تلخی داشته‌ای؟ آیا همسرت ترکت کرده است؟» بله، او آسیب دیده و طرد شده بود. من می‌بایست او را دوست داشته باشم تا بتوانم در اولین فرصت درمان او را شروع کنم. زیرا می‌دانم مردان جوان و درمانده‌ای چون او به سرعت خصوصیات انسانی خود را از دست می‌دهند و بسیار خطرناک می‌شوند.
Mina
چهار مرحلهٔ ان. وی. سی. ۱- مشاهده‌ها ۲- احساس‌ها ۳- نیازها ۴- تقاضاها
amir_1981

حجم

۴۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۴۸,۰۰۰
۲۰%
تومان