دانلود و خرید کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم pdf
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

لیل لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم با زبانی شیوا می‌آموزد که چطور برای کسب موفقیت می‌بایست با مردم ارتباط گرفت؟ باید توجه داشت که نویسنده این کتاب، نویسنده ده کتاب از پرفروش‌ترین‌های خودیاری در دسته ارتباطات است.

این کتاب با ترجمه مهدی قراچه‌داغی و توسط انتشارات ذهن آویز منتشر شده است.

درباره کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

اگر یک مدار تمامی پالس‌ها و علائم بین دو انسان در یک فضا را ثبت کند، هر ثانیه نزدیک به ده هزار علامت مخابره می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم به تکنیک‌هایی دست یابیم که تبادل اطلاعاتمان شفاف‌تر شود و بتوانیم نظر دیگران را به خود جلب کنیم. وقتی می‌گوییم من درون‌گرا هستم، مردم فکر می‌کنند که دوست‌های زیادی نداریم و هیچ‌وقت از خانه بیرون نمی‌آییم. در صورتی که اشتباه است و گستره خلقیات آدمی یک طیف است؛ یعنی قابل تغییر، آموزش و ارتقاست.

تا به حال متوجه شده‌اید برخی افراد در جمع به سرعت محبوب همه شده و افراد می‌خواهند که دوستشان باشند و در کار نیز به سرعت پیشرفت می‌کنند؟ کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم درباره همان ویژگی سحرآمیز نوشته شده است! یک‌جورهایی می‌توان گفت هنر بًر خوردن و گرم گرفتن با مردم. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و قرار نیست ما همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهیم. وقتی یک فرد موفق می‌بینیم، خیلی‌ها فکر می‌کنند که اقبالشان بلند است. اما حقیقت این است که جز تلاش و پشتکار، او شبکه بزرگی از دیگر انسان‌ها برای خود ساخته است و اوج گرفتن در تنهایی ممکن نیست. افراد موفقی که به جایی رسیده‌اند، در طول مسیر خود قطعا دل صدها نفر را به دست آورده‌اند.

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم که در سال ۲۰۰۳ چاپ شد، شامل ۹۲ تکنیک آسان و کاربردی جذاب است که خوانندگان را از بایدهای اولین ملاقات گرفته تا همه‌ی قدم‌های بعدی همراه خود می‌برد تا به پیچیده‌ترین تکنیک‌های استفاده‌شده توسط برندگان زمان می‌رسد. یعنی در یک کلام جهت برقراری ارتباطی سالم و سازنده، در هر موقعیتی که فکرش را بکنید یک سری راهکار ارائه می‌دهد.

تکنیک‌های سودمند این کتاب به شرح ذیل است:

۹ روش برای ایجاد اولین تاثیر دینامیتی

۱۴ روش تسلط بر صحبت‌های کوچک محاوره‌ای و مکالمات بلند

۱۴ روش برای راه رفتن و صحبت کردن مثل یک شخص ویژه یا مشهور

۶ روش برای خودی به نظر رسیدن در جمع

۷ روش برای ایجاد ارتباط عمیق با هر فردی

۹ راه برای تغذیه ایگوی دیگران (البته در زمانی که نیاز است!)

۱۱ روش برای تبدیل گوشی

لیل لوندز برای نوشتن کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم به سراغ افراد موفقی همچون ورزشکاران، هنرمندان، فروشندگان و بیزینس‌من‌های مشهور رفته است. با آن‌ها مصاحبه کرده، در رفتار و زبان بدن آن‌ها دقیق شده، نظرشان را پرسیده و هر کجا ابهامی بود خواسته تا دقیق‌تر خط مشی خود را برایش توضیح دهند. پس از آن، از همه‌ی این نتایج یک سری الگو استخراج نموده و با طبقه‌بندی در این کتاب شرح داده است. بعضی از آن‌ها شاید کمی عجیب باشد اما آسان و شدنی هستند.

رفتارها از نظر لیل لوندز به دو دسته کلامی و غیرکلامی تقسیم می‌شوند. یکی از مواردی که لیل تاکید زیادی روی آن دارد، تاثیر اولیه است. یعنی ما در اولین برخورد تنها ده ثانیه وقت داریم تا تاثیر کافی را روی طرف مقابل بگذاریم. جالب‌تر اینکه قبل از اینکه شروع به صحبت کنیم زبان بدن ما بیش از ۸۰ درصد تاثیر را روی طرف مقابل گذاشته است. آن‌گاه به صورت شخص مقابل نگاه کنیم و بعد از مکثی کوتاه، به آن‌ها لبخندی عمیق و گشاده بزنیم؛ و در این حین ارتباط چشمی را حفظ کنیم. اینطور متوجه می‌شوند که لبخند مختص آن‌هاست و از روی دریافت حسی مثبت لبخند می‌زنید. نکته‌ی دوم رفتارهای غیرکلامی ارتباط چشمی چسبنده است، به این شکل که حتی در حین توقف در صحبت، ارتباط چشمی را قطع نکنیم.

برای مثال در رفتارهای کلامی پیشنهاد شده که شروع کننده مکالمات باشیم، حتی پای تلفن لبخند بزنیم تا انرژی مثبت لحنمان منتقل شود، از بقیه تعریف کنیم و حس ارزشمند بودن را با استفاده از کلمات واقعی به آن‌ها منتقل کنیم، به جای تکرار جمله «من هم همین‌طور» از اتفاق‌های جذاب صحبت کنیم و...

مساله‌ی مهم دیگری که می‌بایست در زمینه ارتباطات در نظر گرفته شود مخاطب، موقعیت و هدف مذاکره است. با تسلط به این موارد، می‌توان مثل یک استاد روابط عمومی هر موقعیتی را بدون اضطراب و به بهترین شکل مدیریت کرد.

با دانستن این نکات و ده‌ها نکته دیگر در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم نوبت به تمرین آن می‌رسد، تا درجه‌ای که ملکه ذهنمان شده و قدرت مذاکرات را در دست بگیریم و این پیام را به مخاطبینمان ارسال کنیم که من برای خود کسی هستم.

این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم به همه‌ی افرادی که سعی در بهبود روابط خود داشته و خصوصا افرادی که در زمینه برقراری ارتباطات نقطه ضعف دارند به شدت پیشنهاد می‌شود. شعار معروف این کتاب این است: قرار بر این نیست که شما یخ را بشکنید، بلکه به مرور با کسب مهارت‌های جدید آن را آب می‌کنید.

چرا باید کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم را بخوانیم؟

با توجه به اهمیت شبکه‌های انسانی در این عصر، پیشنهاد می‌شود که جهت تقویت روابط خود اعم از روابط خانوادگی، کاری و در کل اجتماعی از راهکارهای سازنده کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم استفاده شود. با این راهکارها به آسانی یاد می‌گیریم که چگونه شروع کننده یک مکالمه کوچک باشیم؟ چگونه در ذهن افراد باقی بمانیم؟ و چگونه در جمعی مثل جلسه و میهمانی حضور موثر داشته باشیم؟ و...

درباره لیل لوندز

لیل لوندز سخندان، نویسنده و کارشناس شناخته‌شده ارتباطات بین‌الملل است که در سال ۱۹۵۰ به دنیا آمد. او زندگی حرفه‌ای خود را صرف کمک به افراد جهت ایجاد روابط تجاری، اجتماعی و عاشقانه موثرتر نموده است. علاقه او به نوشتن با این موضوع احتمالا از دوران کودکی وی نشات می‌گیرد. زمانی که در حد ناتوان‌کننده‌‌ای کم‌رو بود و این کم‌رویی آزاردهنده تا دوره دانشگاه ادامه یافت. بعد از آن لیل وارد حرفه معلمی شد، و در این شغل هم احساس ناامنی اجتماعی رهایش نمی‌کرد. به این خاطر تصمیم گرفت از شغل معلمی استعفا دهد و در شغلی کار کند که مجبور شود دائما با افراد مختلف ارتباط برقرار کند، پس به این خاطر شغل مهمانداری در هواپیمایی پان‌آمریکن را انتخاب کرد تا مجبور شود با بزرگسالان آن هم از نقاط مختلف دنیا ارتباط برقرار کند؛ با این حال او همچنان خجالتی بود. لیل لوندز سعی کرد به کار نمایش روی بیاورد، اما در کمال تعجب با وجود اجرای موفق حتی در تئاترهای برادوی، نمی‌توانست حتی یک فیلمنامه را به آسانی و فراغ بال بخواند. پس به سرپرستی کشتی‌های سفری مشغول شده و شروع به مسافرت در دور دنیا کرد و سرانجام! بعد از تجربه طاقت‌فرسای ارتباط ۲۴ساعته با مردم در این شغل که به گفته لیل خجالتی بودن هر کسی را شفا می‌دهد، به مقصود رسید و در کمال تعجب بعد از آن، مجری جایگزین شماره یک برنامه گفتگوهای شبانه نیویورک شد. حالا احساس می‌کرد وقتش است که یک کتاب در این رابطه بنویسد و بعد از تالیف این کتاب، شروع به تالیف کتاب‌های دیگری در این خصوص کرد و ده کتاب یکی بعد دیگری به چاپ رسید و از آن استقبال زیادی به‌عمل آمد.

نقد کتاب

بیشترین نقدی که به کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم وارد است در خصوص نام‌گذاری تکنیک‌ها و اصطلاحات به کار رفته در آن است که مورد دوم بیشتر در زبان اصلی این نسخه ملموس است. اصطلاح‌ها کمی قدیمی و از مد افتاده هستند و به احتمال زیاد توجه قشر جوان را به خود جلب نکند.

درباره مهدی قراچه‌داغی

مهدی قراچه‌داغی متولد سال ۱۳۲۶ در کاشان و خواهرزاده سهراب سپهری شاعر سرشناس ایرانی است. او یکی از مترجمان حوزه روانشناسی در ایران است و بیش از ۵۱۰ ترجمه کتاب در کارنامه خود دارد که از میان آن‌ها بیش از ۳۵۰ عنوان در حوزه روان‌شناسی بوده‌است.

جملاتی از کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم

در این زندگی به دو دسته از اشخاص برمی‌خوریم. آن‌هایی که وارد اتاق می‌شوند و می‌گویند: «خب! من اینجا هستم.» و آن‌هایی که وارد اتاق می‌شوند و می‌گویند: «اوه! شما اینجا هستید.»

آیا تا کنون اشخاص موفقی را تحسین کرده‌اید که به نظر می‌رسد آن چه را می‌خواهند در اختیار دارند؟ این اشخاص را می‌بینید که در جلسات تجاری و در مهمانی‌های اجتماعی با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بالا حرف می‌زنند. این‌ها کسانی هستند که بهترین مشاغل را از آن خود کرده‌اند. بهترین همسران را دارند، دوستان ناب دارند و حساب‌های بانکی‌شان پر از پول است. اما تند نروید و به عجله قضاوت نکنید. بسیاری از آن‌ها از شما باهوش‌تر و با استعدادتر نیستند. از شما بیشتر درس نخواندند، حتی از شما جذاب‌تر هم نیستند. با این حساب موضوع از چه قرار است؟

نظرات کاربران

sara
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

کتاب بسیارکاربردی و خوبی بود من چندین مرتبه خوندم و پیشنهادمیکنم بهتون

armi_delok
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

این کتاب میتونه شمارو کمک کنه تا با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنین. به شما توصیه میکنم حتما مطالعه کنین. اگه میخواهین بهتر و بهتر به این کتاب دست پیدا کنین ۲ بار یا ۳بار بخوانین.

Adler.mg
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

کتاب واقعا مفیدی بود ولی یه مشکلی که داشتم این بود که این ترفند ها رو دوستم امتحان کردم، با کمال تعجب دوستم بهم گفت چی زدی داداش؟ واینکه این نویسنده ماشالله چقدر دوست و رفیق داره.

Ghofrani90
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

اغلب راهکارها کاربردی هستن، اما بنظرم میزان کاربردی بودن کتاب بیشتر به میزان نیاز شما به مهارتهای ارتباطی بستگی داره، مثلا خود من بعضی موارد رو قبلا هم میدونستم و رعایت میکردم اما بعضی‌هاش برام جدید و جالب بود

IMojtaba
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

این کتاب، کتاب بسیار کاربردی و مفید هست . و اینکه من خودم هم چند از روش هاش رو امتحان کردم واقعا جواب میده . پیشنهاد من اینه که حتما این کتاب رو بخونید.

bl’o’lfllol!p
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

من میخوام مشاور املاک بشم بنظرم بدردم بخوره

احسان
۱۴۰۲/۰۳/۱۶

کتاب واقعا جالبی بود و تکنیک های خیلی مفیدی رو بهش اشاره کرده که میتونید با استفاده از اون مهارت ارتباطی خودتون رو بهبود ببخشید

علی رضایی
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

من که اشتراک دارم چرا نمیتونم این کتاب از طریق طاقچه دریافت کنم؟

دی ۱۴۰۰ y
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

چقدر روان هست خوب نوشته و ترجمه شده

amir ataei
۱۴۰۱/۰۶/۲۶

خیلی کاربردی و عالی بود بسیاری از راه کارها، فطری و وجدانی هستند و انسان از درون آنها را تصدیق می‌کند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹۰)
اولین نگاه و حالت و منظر شما روی شخصی که با او ملاقات می‌کنید تأثیری بر جای می‌گذارد که می‌تواند خاطره‌اش برای همیشه در ذهن او باقی بماند.
Zahra
آنها به ما می‌گویند که چه کنیم اما یادمان نمی‌دهند که چگونه این کار را انجام بدهیم
S.KH
تکنیک شماره ۳۷ به واژه متشکرم تنها اکتفا نکنید هرگز «متشکرم» تک و تنها نگویید. آن را با مفهوم دیگری ترکیب کنید: از سؤالی که کردید متشکرم و غیره.
mhds
روی صفحه تلویزیون به تبسمها دقیق می‌شدم. به تبسمهای سیاست‌مداران، روحانیون، مدیران شرکتهای غول‌پیکر و رهبران جهانی نگاه می‌کردم. به این نتیجه رسیدم که تبسم زمانی کارسازتر می‌شود که آهسته‌تر شکل بگیرد. من اسم این را «تبسم غرقه‌ساز» نام داده‌ام.
Zahra
تنها ده ثانیه فرصت دارید که نشان بدهید برای خود کسی هستید
گربه ی سفیدِ گمشده بین کلمات
هرگاه گفت‌وگوی مهمی دارید، بگذارید بینی‌تان به خارش بیفتد، گوشتان گزگز کند، و پایتان سوزن سوزن شود. از خاراندن، آرام کردن و دست کشیدن به سر و صورت خود خودداری ورزید. تکان دادن دست نزدیک صورت و همه رفتارهایی که خبر از بیقراری می‌دهند، می‌توانند به مستمع شما القاء کنند که شما دروغگو هستید.
Zahra
اجازه ندهید دوستان، بستگان یا همسرتان روزی در سکوت به شما بگویند: «آیا امروز آدم خوبی نبودم؟» بگذارید بدانند که شما از رفتارهای خوب آنها قدردانی می‌کنید. آنها را با عبارات کوتاه خود نوازش کنید.
خوانا
تکنیک شماره ۳۶ آدمهای مشهور آب دهانشان راه نمی‌افتد وقتی با آدمهای مشهور و سرشناس حرف می‌زنید، از آثارشان تعریف نکنید. صرفآ به این اشاره کنید که از کارشان چقدر لذت برده‌اید. اگر به یکی از دستاوردهای بزرگ آنها اشاره می‌کنید، دقت کنید که این دستاورد مربوط به زمانهای اخیر باشد. به خاطره‌ای مربوط به گذشته‌ها کاری نداشته باشید. اگر شخص مورد نظر در کنار کسی حضور دارد، سعی کنید پای او را هم به صحبت باز کنید.
mhds
خجالتیها اغلب می‌گویند از ما فاصله بگیرید.
شمع
به گافهای دیگران توجه نکنید ارتباط برقرارکنندگان خوب متوجه گافهای دوستان، همکاران و کسانی که در ارتباط با آنها هستند نمی‌شوند.
شمع

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۲۰%
تومان