دانلود و خرید کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟ هانس یوهان گلوک ترجمه یاسر خوشنویس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟ اثر هانس یوهان گلوک

کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟

معرفی کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟

کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟ نوشته هانس یوهان گلوک است که با ترجمه یاسر خوشنویس منتشر شده است. کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟ اثری پژوهشی است که به فلسفه تحلیلی می‌پردازد.

درباره کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟

فلسفهٔ تحلیلی مکتبی فلسفی است که در آغاز قرن بیست در کشورهای انگلیسی‌زبان تبدیل به مکتب همه‌گیر شده است. امروزه در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و اسکاندیناوی بیش‌تر دپارتمان‌های دانشگاهی فلسفه خود را به عنوان دپارتمان‌های «فلسفهٔ تحلیلی» معرفی می‌کنند.

فلسفۀ تحلیلی تاریخی بیش از صد سال را پشت سر گذاشته است. اگرچه این عنوان چندین دهه است که به نحوی گسترده به کار می‌رود، نویسندگان، مجلات و دانشکده‌های متعددی خود را متمایل به آن می‌دانند و تقابل آن با فلسفۀ قاره‌ای به یکی از دوگانه‌های مشهور در فلسفۀ معاصر تبدیل شده است، اما هنوز تلاش کافی برای روشن کردن ابعاد این گرایش فلسفی و خصوصیات متمایزکنندۀ آن صورت نگرفته است. کتاب فلسفۀ تحلیلی چیست؟ یکی از سازمان یافته‌ترین تلاش‌ها در این خصوص به شمار می‌رود. نویسندۀ این کتاب، هانسیوهان گلوک، متولد آلمان و دانش آموختۀ ریاضیات و فلسفه در این کشور و همین‌طور در انگلستان است. گلوک ابتدا به دلیل مطالعات شارحانه‌اش دربارۀ ویتگنشتاین شناخته شد. پرسش اصلی کتاب که خود را در عنوان آن نشان می‌دهد، از جنس پرسش‌هایی است که فلاسفۀ تحلیلی بسیار مطرح می‌کنند، پرسش‌هایی به منظور ارائۀ تعریف مانند معرفت چیست؟ و ذهن چیست؟ بدین ترتیب، با کتابی صرفا تاریخی مواجه نیستیم که به وقایع‌نگاری خطی شکل گیری و توسعۀ فلسفۀ تحلیلی اختصاص یافته باشد، بلکه بحثی مفهومی و ماهوی در میان است که البته در مسیری تار یخی پی گرفته می‌شود. نویسنده در فصل اول کتاب به تفصیل توضیح می‌دهد، ورویکردهای مختلفی را که برای پاسخ دادن به پرسش اصلی کتاب و متمایز کردن فلسفۀ تحلیلی از فلسفه‌های دیگر پیشنهاد شده‌اند بررسی و نقادی می‌کند. بدین ترتیب، در هر فصل از کتاب با دیدگاهی مواجه می‌شویم که قصد دارد فلسفۀ تحلیلی را با معیاری سرراست از دیگر فلسفه‌ها جدا کند.

خواندن کتاب فلسفه تحلیلی چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان