دانلود و خرید کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید! والری ریشار ترجمه سعیده بوغیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید! اثر والری ریشار

کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید!

معرفی کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید!

والری ریشار در کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید! روی سخنش با زنانی است که خود را به فراموشی سپرده و در روزمرگی غرق شده‌اند. این اثر را با ترجمه سعیده بوغیری بخوانید.

درباره کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید!

والری ریشار ۹ مرحله برای کنار گذاشتن زنی که خود را به فراموشی سپرده و تبدیل شدنش به بانویی شکوفا در این کتاب پیشنهاد می‌دهد.

نویسنده عقیده دارد که زنان موجوداتی شگفت‌انگیزند، اما نقص بزرگی دارند: آنها نه ارزش خود را می‌دانند و نه آن را به‌رسمیت می‌شناسند! برای همین هم یا ارزش خود را پایین می‌آورند و درجا می‌زنند و یا برای نشان‌دادن ارزش خود بیش‌ازحد از خودشان مایه می‌گذارند. 

 او می‌گوید که اغلب با دو نوع رفتار متضاد در زنان روبه‌رو بوده است:

زنان منفعل و حتی تابع که در تصمیم‌گیری‌ها و ایفای مسئولیت‌ها اختیار خود را به همسر یا خانوادهٔ خود می‌سپارند. آنها با این پندار بزرگ شده‌اند که باید از دیگران مراقبت کنند اما خود را جزو این دیگران حساب نمی‌کنند. همیشه پیش از آنکه به خودشان رسیدگی کنند به دیگران می‌رسند. وقتی از چیزی خوششان نمی‌آید به قضا و قدر متوسل می‌شوند و می‌گویند: «یه کاری‌ش می‌کنم.» آنها از اختلاف با دیگران و مقابله با آنها تنفر دارند و اساساً تحت سلطهٔ شوهر یا فرزندانشان زندگی می‌کنند. و زنان مجهز به بخش مردانهٔ بسیار قوی. همهٔ ما، اعم از مرد و زن، در وجودمان بخشی زنانه و بخشی مردانه داریم. بعضی زن‌ها آموخته‌اند مثل مردها رفتار کنند تا برای خود جایگاهی در جامعه پیدا کنند و در دنیایی که تحت سیطرهٔ مردان قرار دارد در زمینهٔ حرفه‌ای به موفقیت برسند. این زنان وقتی به جایگاه‌های ممتاز می‌رسند گاهی می‌توانند از مردها هم سازش‌ناپذیرتر باشند. ازنظر آنها زن‌بودن نوعی ضعف است. آنها هم به خودشان و هم به دیگران سخت می‌گیرند.

ریشار در این کتاب مسیر متعادل را به زنان از هر دو گروه پیشنهاد می‌کند. یعنی موفقیت در همهٔ زمینه‌های زندگی در عینِ پیوند با زن‌بودن خود. زنان برای موفقیت همه‌چیز دارند. آنها می‌توانند به سِمَت‌های مهم دست پیدا کنند، شرکت شخصی خود را راه بیندازند و زندگی عاشقانهٔ خیلی خوبی را تجربه کنند. همین‌طور می‌توانند بین زندگی خانوادگی، حرفه‌ای و شخصی خود اعتدال برقرار کنند.

هدف این کتاب مطرح‌کردن یک ادعای فمینیستی نیست؛ برعکس، هرقدر زنان بهتر بتوانند از جایگاه زنانهٔ درست خود به ابراز وجود بپردازند مردان نیز بهتر در جایگاه مردانهٔ درست خود قرار می‌گیرند. 

امروز بسیاری از مردان خود را سرگردان حس می‌کنند چون از زمانی که زنان به استقلال مالی رسیده‌اند آنها به‌درستی نمی‌توانند جایگاه تازهٔ خود را تعریف کنند؛ برای همین هم بعضی از مردها دوباره به امتیازات قدیمی خود متوسل شده‌اند چون متوجه نیستند که روابط از جنس قدرت برای هر دو طرف ویرانگر خواهد بود. مرد و زن می‌توانند در کنار هم پیش بروند اما تنها در صورتی که هریک به جوهر وجودی خود پیوند خورده باشند، دست در دست یکدیگر و در مسیری مشترک.

 خواندن کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه زنانی که دوست دارند بیشتر و بهتر به جایگاه خود در زندگی و جامعه بپردازند.

 بخشی از کتاب جرئت به خرج دهید و به خودتان فکر کنید!

موفقیت در زندگی عاشقانه برای یک زن امری اساسی است. زن پیش از هرچیز موجودی ارتباطی، قلب-محور، عاطفی و احساسی است. عشق به‌تنهایی همهٔ نیازهای او را برطرف می‌کند. در ژرفنای هر زنی رؤیای دیدار با مرد سوار بر اسب سفید آرزوهایش خوابیده است. مردها هم به‌دنبال پرنسس رؤیاهای خودشان هستند؛ وانگهی مردها پس از یک جدایی به‌سرعت زندگی تازه‌ای تشکیل می‌دهند اما زن به زمان بیشتری نیاز دارد تا سوگ رابطهٔ گذشته را پشت‌سر بگذارد و پیوندهای دلبستگی به همراه و همدم قدیمی خود را بگسلد. وقتی زن با مردی رابطهٔ جنسی برقرار می‌کند بدن او اوکسی‌توسین یا همان هورمون دلبستگی ترشح می‌کند. گویی طبیعت این نکته را پیش‌بینی کرده تا زن همراه با پدر فرزندانش بماند. به‌همین دلیل همخوابگی برای یک زن امری بسیار متعهدکننده است. در مباحث بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

کودکی ما با داستان‌های پریان پیوند خورده و گاهی دورشدن از این ایدئال برای دوست‌داشتن حقیقی مردی که در کنار ماست یا به‌زودی از راه خواهد رسید کار سختی است. این موضوع پرسش‌هایی به‌وجود می‌آورد: آیا ما برای این ساخته شده‌ایم که زندگی‌مان را تنها در کنار یک مرد سپری کنیم؟ آیا این یک اشتباه یا نتیجهٔ آموزش‌هایی است که به ما داده شده؟ آیا ما در رابطه‌های کوتاه‌مدت-رابطه‌هایی که ثبات ما را خدشه‌دار می‌کنند-احساس خوشبختی می‌کنیم؟ برای این پرسش‌ها نه پاسخی خوب وجود دارد ونه پاسخی بد و نه می‌توانیم درمورد انتخاب هریک از این پاسخ‌ها قضاوتی داشته باشیم. امروزه، در دورانی که معیارها تغییر کرده‌اند بر عهدهٔ ماست که به مقتضای آشنایی‌ها یا تحول شخصی خود زندگی زناشویی رؤیایی‌مان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازیم. دیگر مسیر ساخته و پرداخته‌ای وجود ندارد که تنها قرارگرفتن در آن کافی باشد. زمان آن رسیده که زنان درمورد آنچه در روابط عاشقانهٔ خود به‌دنبالش هستند بیندیشند و آن را برای خود مطرح کنند.

هر زنی بر حسب فیلترها، تجربهٔ زندگی، آموزش دریافت‌شده و سرشت ژرف خود تمایلاتی خاص دارد. مرحلهٔ اساسی برای زنانی که دوست دارند رابطهٔ زیبایی با یک مرد داشته باشند داشتن نگاهی نیک‌خواهانه به مردان به‌نحوی کلی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
مرد و زن می‌توانند در کنار هم پیش بروند اما تنها در صورتی که هریک به جوهر وجودی خود پیوند خورده باشند، دست در دست یکدیگر و در مسیری مشترک.
خداکرمی
مردان دنیا را می‌سازند و زنان زندگی را.
خداکرمی

حجم

۳۰۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳۰۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان