دانلود و خرید کتاب تمرین ست گودین ترجمه الهام شریف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرین اثر ست گودین

کتاب تمرین

معرفی کتاب تمرین

کتاب تمرین اثری از ست گودین درباره ایده‌های خلاقانه و چگونگی عملی کردن آنها است.

 درباره کتاب تمرین

 ست گودین در این کتاب به شما آموژش می‌دهد که چگونه با اشتراک گذاشتن ایده‌ای خلاقانه، هم زندگی خود و هم جهان، را تغییر دهید.

این اثر، کتابی است برای افرادی که می‌خواهند رهبری کنند، بنویسند یا آواز بخوانند؛ برای افرادی است که به دنبال آموزش، نوآوری و حل مسائل شگفت‌انگیز هستند؛ برای افرادی است که می‌خواهند به مسیری قدم بگذارند که روزی پس از طی آن، یک مشاور، نقاش یا رهبر شوند؛ برای افرادی است مثل من، مثل شما، مثل ما. مردمی که پیش از ما آمدند توانستند برخیزند، سخن بگویند و تفاوت ایجاد کنند؛ درحالی‌که سفر هرکس منحصربه‌فرد اوست، هرکسی از یک الگو پیروی می‌کند _ و هنگامی که شما آن الگو را بیابید، دیگر از آنِ خودتان خواهد بود.

ست گودین می‌گوید باید برای خلاق بودن شجاعت بیشتری داشته باشیم. نیروهایی که ما را از حرکت بازداشته‌اند؛ مدت‌هاست که به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما دیگر وقت آن است که آن‌ها را ببینیم و کار خود را آغاز کنیم.

اگر چشمان خود را بگشاییم و بخواهیم ببینیم، راه روشن است. می‌توانیم از همین جا تمرین را آغاز کنیم و مطمئن باشیم که دل به دریازدن در را به روی تغییری که به دنبال آن هستیم، باز خواهد کرد.

 با ست گودین و آموزه‌های او برای تبدیل شدن به فردی خلاق  همراه شوید.

 خواندن کتاب تمرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه کسانی که به دانبال داشتن و تجربه‌کردن زندگی خلاقانه هستند مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره ست گودین

ست گودین خود این راه را طی کرده است. او موفق شده است شرکت‌های بزرگی تأسیس کند، به میلیون‌ها نفر آموزش دهد و در فرهنگ خلاقیت ما اثری برجای گذارد. او نویسندهٔ ۱۹ کتاب پرفروش بین المللی از جمله این بازاریابی است، قبیله، گاو بنفش، لینچپین و شیب است که به بیش از ۳۵ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. او روزانه در وبلاگ خود، که یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌ها در جهان است، مطلب می‌نویسد. او همچنین بنیان‌گذار آلت‌ام. بی. اِی و کارگاه‌های آموزشی آکیمبو و نیز سمینارهای آنلاین است که زندگی هزاران نفر را متحول کرده. او دربارهٔ انقلاب فراصنعتی، شیوه انتشار ایده‌ها، بازاریابی، ترک کردن، رهبری و بیش از همه، تغییر می‌نویسد.

بخشی از کتاب تمرین

جهان به‌گونه‌ای توطئه می‌کند که ما را از حرف زدن باز دارد، اما بی‌اجازهٔ ما نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.

سیستم صنعتیِ غالب، این عمل را نادرست نشان می‌دهد و وانمود می‌کند که خودداری از سخن گفتن به استعداد و دلربایی مربوط است. سیستم ترجیح می‌دهد شما بی‌سروصدا بایستید و به‌طور غیرمستقیم می‌گوید: «لطفاً برای یک نظام مقام-محورِ بی‌کفایتی، انطباق و تشویق ثبت‌نام کنید.»

ما به سروصدای بیشتر، تنوع آواییِ بیشتر یا طنین فریاد بلندتری احتیاج نداریم. اطراف ما پر است از سروصداهای مختلف، اما غالباً صحبت‌های بیهودهٔ افرادی است که از دید ساده پنهان می‌شوند یا هیاهوی خودخواهانهٔ شخص دیگری که چیزی از شما می‌خواهد. دنیای ما ید طولایی در قیل‌وقال‌های بیهوده و دست کوتاهی در ارتباطات معنی‌دار و رهبری مثبت دارد.

سهم شما، همان سهمی که می‌خواهید در دنیا انجام دهید، همانی که برای خلق و محقق کردن آن متولد شده‌اید - همان چیزی است که منتظر آن هستیم، همان چیزی است که به آن نیاز داریم.

۳۶. چشم‌انداز بلندنظرانه

فروش می‌تواند خودخواهانه به نظر برسد. ما نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاوریم. بنابراین طبیعی است که از کنترل کسی بترسیم. در اینجا آزمونی آسان برای کنترل مردم داریم: اگر مردمی که با آن‌ها تعامل دارید، چیزی را که شما می‌دانید، بدانند، آیا از اینکه کاری را که شما از آن‌ها خواسته‌اید و آن‌ها انجام داده‌اند خوشحال خواهند شد؟

هنرمندان فرصت دارند تا با ساختن چیزهای بهتر، اوضاع را بهتر کنند. آن‌ها با همکاری کردن با کسانی که در خدمتشان هستند، با روشن کردن چراغ‌ها و باز کردن درها، به ما کمک می‌کنند تا هم به طبیعت برترمان و هم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

صنعتگران به دنبال آن هستند تا چیزی را بسازند که مورد تقاضاست و این کار را هرچه سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهند، اما افرادی که ندای درون خود را شنیده‌اند می‌توانند به ما کمک کنند تا زندگی را فراتر از عرضه و تقاضا ببینیم.

شما یک آشپز دم‌دستی نیستید. شما اینجا هستید تا ما را رهبری کنید.

۳۷. وقتی خودتان هستید چگونه به نظر می‌رسید؟

یک راه برای اجتناب از انتقاد (و برای عدم اعتماد به صدای درونمان) این است که مانند یک نفرِ دیگر به نظر برسیم. هنگامی‌که ما نقطه‌نظرات و حرف‌های دیگران را تقلید می‌کنیم، یا وقتی سخت تلاش می‌کنیم که آنچه را دیگران گفته‌اند منعکس کنیم، در حقیقت خودمان را پنهان می‌کنیم و ما این کار را با حمایت سیستم انجام می‌دهیم، سیستمی که ترجیح می‌دهد ما عوام باشیم، یک کارگر ساده در کارخانه که به‌سادگی قابل تعویض است.

نظرات کاربران

𝚣𝚊𝚑𝚛𝚊ꨄ︎
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

این کتاب رو به همتون پشنهاد میکنم واقعا عالیه

میثم
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

من خیلی خوشم اومد از این کتاب مخصوصا که خودمم کار هنری میکنم خیلی لذت بردم و کمک بزرگی بهم کرد البته محتوای کتاب به طور کلی برای همه هستش نه فقط هنرمندا.....البته اینم بگم که ترجمش خوب نیست و‌اگه

- بیشتر
ARA آرا
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

من نسخه ی چاپیشو خریدم،ترجمش خوب نیست،ویراستارسشم خیلی ضعیف بود پیشنهاد میکنم کتاب زبان اصلیشو بخونین

abolfazl4001
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

بیشتر بدیهیات بود و مثل کتاب های زرد بود

محمدعلی زرین
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

من خوشم نیومد چون همش داشت دباره خودش حرف میزد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۲)
باگاواد-گیتا می‌گوید: «بهتر است راه خود را پی بگیرید، هرچند ناقص، تا اینکه کاملاً دنباله‌روی شخص دیگری باشید.»
هدی✌
یک عمر شست‌وشوی مغزی به ما آموخته است که کار مفید کاری است که نتایج قابل اندازه‌گیری داشته باشد، شکست برابر است با نابودی و باید مطمئن باشیم دستورالعملی که می‌خواهیم از آن پیروی کنیم، قبلاً به اثبات رسیده است.
هدی✌
ما رؤیاهای خود را دفن می‌کنیم. ما به دیگران اجازه می‌دهیم در ذهن ما زندگی و مدام به ما یادآوری کنند که چیزی نیستیم جز بدلکارانی که هرگز نمی‌توانیم امیدی به خلق یک اثر نو و اصیل داشته باشیم.
هدی✌
ممکن است در خانواده‌ای با انتظارات کم بزرگ شده باشید و برای همیشه همان استانداردها را بپذیرید. داستانی که برای خود تعریف می‌کنیم منجر به اعمالی می‌شود که انجام می‌دهیم.
هدی✌
خلاق بودن یک انتخاب است و خوشبختانه واگیر دارد.
هدی✌
نابغه کسی است که خودش را بیشتر از همه دوست دارد. راهب تلونیوس
هدی✌
ما زمانی می‌توانیم در جهان تغییر ایجاد کنیم که در پی ایجاد تغییر باشیم. نه به این دلیل که آسان است، بلکه به این دلیل که مهم است.
هدی✌
ذهنیت تنگدستی، به‌سادگی، تنگدستی بیشتری می‌زاید؛ چراکه شما خودتان را از دایرهٔ افرادی که می‌توانند شما را تشویق و برای تولید بیشتر به چالش دعوت کنند، محروم می‌کنید
هدی✌
تمرین و ممارست بهتر از هر راه دیگری شما را به جایی که می‌خواهید بروید، می‌رساند
هدی✌
شما فقط در حال گذرید. بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید. شاید حتی کافی باشد فقط کار خودتان را انجام دهید.
هدی✌

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان