دانلود و خرید کتاب کشف توانمندی ها مارکوس باکینگهام ترجمه بهاره پژومند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کشف توانمندی ها اثر مارکوس باکینگهام

کتاب کشف توانمندی ها

معرفی کتاب کشف توانمندی ها

کشف توانمندی ها کتابی در حوزه رشد فردی، اثر دونالد او. کلیفتون و مارکوس باکینگهام است که با ترجمه بهاره پژومند می‌خوانید. این اثر درباره توانمندی‌های نهفته در وجود شما سخن می‌گوید.

درباره کتاب کشف توانمندی ها

دکتر دونالد او. کلیفتون، پدر روان‌شناسی توانمندی‌محور و ایجادکنندهٔ توانمندی‌یاب کلیفتون در وب‌گاه گالوپ میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را به سوی کشف توانمندی‌هایشان هدایت کرده است. او در ۲۰۰۲ به دریافت نشان عالی پدر روان‌شناسی توانمندی‌محور از طرف انجمن روان‌شناسی آمریکا مفتخر شد.

 کلیفتون و همکارش در این کتاب درباره توانمندی های شما صحبت می‌کنند.

بشر قرن‌ها با این باور که خوبی نقطهٔ مقابل بدی‌ست، با تمرکز بر شکست و خطا، اهداف خود را پی گرفته است. پزشکان برای آموختن درمورد سلامتی، بیماری‌ها را مطالعه کرده‌اند. روان‌شناسان برای درک شادی، اندوه را بررسی کرده‌اند. درمانگرها برای یافتن راز ازدواج و زندگی شاد، علت‌های طلاق را کاوش کرده‌اند. و هرکدام از ما در سراسر دنیا، در مدرسه و محل کار، تشویق می‌شویم که ضعف‌های خود را تشخیص دهیم، تحلیل کنیم و برطرف سازیم تا قدرتمند شویم.

این توصیه، هرچند از نیتی خوب برمی‌آید، اما گمراه‌کننده است. خطاها و شکست‌ها شایستهٔ مطالعه‌اند اما اطلاعات چندانی درمورد توانمندی‌ها آشکار نمی‌کنند. توانمندی‌ها الگوی خاص خودشان را دارند.

برای کسب مهارت در زمینهٔ مورد نظرتان و دستیابی به خشنودی پایدار از رسیدن به این مهارت، باید الگوهای خاص خودتان را پیدا کنید. باید در پیدا کردن، توصیف، به کار بستن، اعمال کردن و اصلاح توانمندی‌هایتان خبره شوید. بنابراین هنگام مطالعهٔ این کتاب، جهت تمرکز خود را تغییر دهید. به‌جای نقاط ضعفتان، در جزئیات مربوط به توانمندی‌هایتان دقیق شوید.

اگر در پایان کتاب به اندازه‌ای خبره شدید که پی ببرید چه چیزی برای شما و کارمندانتان درست است، این کتاب به هدف خودش رسیده است.

نویسندگان می‌خواهند در این کتاب به شما نشان دهند که چطور فرایندی نظام‌مند و توانمندی‌ساز را طراحی کنید. 

 خواندن کتاب کشف توانمندی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب های رشد و توسعه فردی مخاطبان این کتاب اند.

 بخشی از کتاب کشف توانمندی ها

سرمایه‌گذار، کارگردان، متخصص پوست و ویراستار «زندگی باقدرت چه شکلی است؟»

زندگی باقدرت چه شکلی است؟ وقتی یک نفر موفق می‌شود زندگی‌اش را حول توانمندی‌هایش بسازد چگونه است؟ بیایید یکی دو نمونه از افرادی که این کار را کرده‌اند، بررسی کنیم.

***

«من واقعاً هیچ تفاوتی با هیچ‌کدام از شما ندارم.»

وارن بافت با سبک سادهٔ همیشگی خود و ظاهر اندکی نامرتبش با دانشجوهای دانشگاه نبراسکا که در اتاقی جمع شده‌اند صحبت می‌کند. از آنجایی که او یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست و چون اکثر دانشجویان به‌سختی می‌توانند از پس قبض تلفنشان بربیایند، همه شروع می‌کنند به خندیدن.

«شاید من از شما بیشتر پول دربیاورم، اما پول تفاوتی ایجاد نمی‌کند. البته، من می‌توانم شیک‌ترین کت‌وشلوار دست‌دوز را بخرم، اما اگر آن را بپوشم، ارزان به نظر می‌رسد. ترجیح می‌دهم از دیری کویین یک چیزبرگر بخرم تا یک غذای صددلاری.» به نظر می‌رسد دانشجوها متقاعد نشده‌اند و به همین دلیل بافت به یک نکته اذعان می‌کند. «اگر یک تفاوت میان شما و من وجود داشته باشد، ممکن است به‌سادگی این باشد که من هرروز بیدار می‌شوم و این شانس را دارم که کاری را انجام دهم که دوست دارم، هرروز. اگر می‌خواهید چیزی از من یاد بگیرید این بهترین توصیه‌ای‌ست که می‌توانم به شما بکنم.»‌

این حرف در ظاهر می‌تواند شبیه جمله‌ای بیهوده و توخالی باشد که بعد از این‌که اولین یک میلیاردت را در بانک گذاشته‌ای، به مردم می‌گویی. اما بافت صادق است. او عاشق کاری است که می‌کند و حقیقتاً باور دارد که شهرتش به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار دنیا به‌خاطر توانایی‌اش در ایفای نقشی است که توانمندی‌های ویژه‌اش را به کار می‌گیرد.

جالب اینجاست که توانمندی‌های او چیزهایی که شاید انتظار داشته باشید در سرمایه‌گذاری موفق ببینید، نیستند. بازار بین‌المللی امروز سرعت بالایی دارد، به‌شدت پیچیده و غیراخلاقی است. بنابراین ممکن است فکر کنید موجودی که بیش از دیگران برای این دنیا مناسب است دارای توانایی فوری عمل کردن، ذهنی نظری برای تشخیص الگوهای موجود در بازار پیچیده و بدبینی درونی درمورد انگیزه‌های دیگران است.

بافت نمی‌تواند ادعای داشتن هیچ‌کدام از این توانمندی‌ها را داشته باشد. بی‌تردید او مردی صبور است. ذهنش بیشتر عمل‌گراست تا نظری. تمایل دارد به انگیزه‌های افراد دیگر اعتماد کند نه این‌که بدبین باشد. پس چطور موفق شده؟

او مانند بسیاری افراد دیگر که هم موفق‌اند و هم خرسند، راهی پیدا کرد که توانمندی‌هایی که داشت را پرورش دهد و از آن‌ها در کار بهره ببرد. مثلاً او صبوری ذاتی‌اش را به دیدگاه اکنون معروف «چشم‌انداز ۲۵ ساله» اش تبدیل کرد که باعث شد تنها در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که خط سیرشان را تا ۲۵ سال آینده تا اندازه‌ای اطمینان‌بخش پیش‌بینی کند. ذهن عمل‌گرایش او را نسبت‌به «نظریه‌های» سرمایه‌گذاری و موج‌های بازار گسترده شکاک کرد. همان‌طور که در یک گزارش سالانهٔ برکشایر هاتاوی۶ گفته است: «تنها نقش پیش‌بینی‌کننده‌های بورس این است که کاری کنند فالگیرها خوب به نظر برسند.» بنابراین تصمیم گرفت تنها در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که بتواند کالاها و خدماتشان را به‌طور غریزی درک کند، مثل دیری کویین، شرکت کوکاکولا و شرکت واشنگتن پست.

در آخر، از طبیعت اعتمادکننده‌اش با ارزیابی دقیق مدیران ارشد شرکت‌هایی بهره گرفت که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود و بعد خود را کنار کشید و به‌ندرت در عملیات روزانهٔ کسب‌وکارشان دخالت می‌کرد.

 فهرست کتاب کشف توانمندی ها

مقدمه: انقلاب توانمندی‌ها در کار

۱: شناخت ساختار توانمندی

فصل یکم: زندگی‌های باقدرت

فصل دوم: ساختن توانمندی

۲: منشأ توانمندی‌هایتان را کشف کنید

فصل سوم: توانمندی‌یاب

فصل چهارم: ۳۴ زمینهٔ توانمندی‌یاب

۳: توانمندی‌ها را به کار گیرید

فصل پنجم: سؤال‌هایی که می‌پرسید

فصل ششم: مدیریت توانمندی‌ها

فصل هفتم: ساختن سازمانی بر پایهٔ توانمندی

ضمیمه: گزارشی فنی دربارهٔ توانمندی‌یاب

یادداشت‌ها


نظرات کاربران

مینا بانو
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

کتاب جالب و خوبیه اما متاسفانه ترجمه خیلی ضعیفی داره انگار مترجم تمام کتاب رو با گوگل ترنسلیت و بدون ادیت ترجمه کرده اما اگر براش وقت بزارید باز میشه گفت کتاب خوبیه فقط با این ترجمه خیلی باید حوصله

- بیشتر
حاتم
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

کتاب بسیار تاثیرگذار با ترجمه روان. مطالب کتاب علاوه بر کمک به کشف توانمندیها به ما کمک می‌کند که عمیقا به تفاوت ها بین افراد احترام بگذاریم.

کاربر 3850134
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

من نسخه صوتی این کناب و می خوام ولی نمی تونم پیدا کنم ،باید حتما عضو بشم آیا ؟

عطیه
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

ترجمه افتضاحه

anahid
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

کتاب بیشتر حال‌ و هوای منابع انسانی طور داره ولی ۵ فصل اول میتونه برای هر شخص در جهت شناختن بهتر خودش و توانمندی‌هایی که اصلا نمیدونسته وجود دارن کمک زیادی بکنه....چون مطالب کتاب برپایه مستندات علمی و آماریه قابل

- بیشتر
کاربر 7095350
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

واقعا عجیبه برای من... سایت توانمندی یاب دراین کتاب ک قلب کتاب هست پولیه.... یا شاید هم من بلد نبودم درست استفاده کنم ولی درست بعد از اینکه کل تست رو زدم و وقتم رو گذاشتم برای نشون دادن نتیجه

- بیشتر
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

به طور کلی کتاب خوبی بود وبخش های آخر خسته کننده شده بود،بخش ۳و۴ کتاب که درباره نمایه توانمندی یاب و۳۴ زمینه توانمندی صحبت می شود کاربردی است ، در نهایت هدف این بود که کارمندان درسازمان هایی برپایه توانمندی

- بیشتر
ARFO
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

با مطالعه‌ی نسخه نمونه، به نظر رسید ترجمه روان و مناسبی دارد ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۷)
تراژدی حقیقی زندگی این نیست که هرکدام ما توانمندی‌های کافی ندارد، این است که نتوانیم از استعدادهایی که داریم استفاده کنیم.
منکسر
اساسی‌ترین مهارت سخنرانی در جمع: ۱. همیشه با صحبت در مورد این‌که چه می‌خواهید بگویید شروع کنید. ۲. صحبت‌هایتان را انجام دهید. ۳. به آن‌ها بگویید برایشان چه صحبت‌هایی کرده‌اید. این زنجیرهٔ مراحل را دنبال کنید تا تبدیل به سخنران بهتری شوید.
جواد محمدی
در عین این‌که واکنش‌های فی‌البداههٔ شما، بهترین ردپای استعداد شما را فراهم می‌کنند، اینها هم سه نشانهٔ دیگر است که باید در ذهن داشته باشید: اشتیاق داشتن، یادگیری سریع و خشنودی.
zorita
شما تنها با به حداکثر رساندن توانمندی‌هایتان عالی می‌شوید، و نه هرگز با برطرف کردن ضعف‌هایتان.
منکسر
واکنش‌های فی‌البداهه، اشتیاق داشتن، یادگیری سریع و رضایت خاطر همگی بهتان کمک خواهند کرد که استعدادهایتان را بشناسید و ردیابی کنید
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
تعریف توانمندی که از آن در این کتاب استفاده خواهیم کرد، کاملاً ویژه است: اجرای مدوام و تقریباً عالی یک فعالیت.
Samane Ashrafi
بافت به یک نکته اذعان می‌کند. «اگر یک تفاوت میان شما و من وجود داشته باشد، ممکن است به‌سادگی این باشد که من هرروز بیدار می‌شوم و این شانس را دارم که کاری را انجام دهم که دوست دارم، هرروز. اگر می‌خواهید چیزی از من یاد بگیرید این بهترین توصیه‌ای‌ست که می‌توانم به شما بکنم.»‌
sh.tavakoli
«برای این که زندگی‌تان را حول توانمندی‌هایتان بسازید به چه چیزی نیاز دارید؟» فهمیدن این راهنمایی که «از توانمندی‌هایتان بهره ببرید و ضعف‌هایتان را مدیریت کنید»
کاربر ۱۰۹۸۲۹۸
تراژدی حقیقی زندگی این نیست که هرکدام ما توانمندی‌های کافی ندارد، این است که نتوانیم از استعدادهایی که داریم استفاده کنیم. بنجامین فرانکلین توانمندی‌های به هدر رفته را «ساعت‌های آفتابی در سایه» می‌خواند.
sh.tavakoli
در دنیای کار، تفاوت میان فروشندهٔ دچار مشکل و فروشندهٔ عالی ممکن است تنها سه تماس در هفته باشد یا در طول یک ارائه، دو پیام عاطفی بیشتر درک شود یا یک واقعیت بیشتر در لحظهٔ درست مکالمه رو شود. تفاوت میان مربی نمونه و رئیسی عادی ممکن است تنها چند سؤال پرسیده شده و تنها چند دقیقه بیشتر صرف زمان برای گوش کردن باشد. حرفه‌تان هرچه باشد، راز اجرای مداوم نزدیک به عالی در این‌جور اصلاحات ظریف نهفته است.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷

حجم

۲۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان