دانلود و خرید کتاب دوستی با خدا نیل دونالد والش ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوستی با خدا اثر نیل دونالد والش

کتاب دوستی با خدا

ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوستی با خدا

کتاب دوستی با خدا؛ گفت و گویی نامتعارف اثری از نیل دونالد والش مربی رشد معنوی است که با ترجمه فرناز فرود به چاپ رسیده است. این اثر یک مناجات نامتهارف از یک نویسنده امریکایی با خداست.

درباره کتاب دوستی با خدا؛ گفت و گویی نامتعارف

کتابی که پیش رو دارید، نگرش‌های انسانی را مطرح می‌کند که در راه کمال گام برمی‌دارد. نویسنده با بازگویی تجربیات زندگی خود، آموخته‌هایش را با ما در میان می‌گذارد. او بر این باور است که هیچ رویدادی در زندگی تصادفی نیست و هر رویداد، آموزشی در بردارد که ما را به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند. او باور دارد که خداوند پیوسته با یکایک ما سخن می‌گوید، با ما دوست است و برای رسیدن به هدف یاری‌مان می‌دهد. برخی از ما آگاهانه از این دوستی بهره‌مند می‌شویم و در نتیجه، زندگی را با شادی، موفقیت، آرامش و مهر بیش‌تری سپری می‌کنیم و گام‌های بلندتری در راه تکامل برمی‌داریم.

نیل دونالد والش در این کتاب از همان آغاز خواننده را شگفت‌زده می‌کند: « به کسی بگویید هم‌اکنون با خدا گفت و گو داشته‌اید و ببینید چه می‌شود.» او در تمام کتاب به این نکتۀ اشراف دارد که خواننده با ناباروری ناظر صمیمیت او با خدا خواهد بود. 

والش اصراری ندارد که ارتباط خالصانۀ خودش را با خدا اثبات کند، بلکه در پرسش و پاسخ‌هایی صریح و روشن نشان می‌دهد که هیچ‌گاه درخواست‌های کسی که از صمیم دل با پروردگارش در تماس است، بی‌جواب نمی‌ماند. 

برای روشن‌تر شدن هر چه بیش‌تر پاسخ‌ها این قسمت‌ها با حروف پررنگ‌تر و متفاوت آمده است. والش با خلوص، صداقت و جسارتی بی‌نظیر هر آنچه که دل و جانش را به خود مشغول کرده، با خدایش در میان می‌گذارد و می‌داند که او همیشه در همه‌جا حاضر است و بندگانش را سرگردان و بی‌پناه رها نمی‌کند. 

روش ساده و صمیمی والش و ایمان و اطمینانی که به پذیرش و شنوا بودن پروردگار دارد، بر نگارش شیوا و روان «دوستی با خدا» تأثیری خاص گذاشته است. نویسنده نیروی سحرآمیز قلم خود را در راه پیچیده‌نگاری، فخرفروشی، گزافه‌گویی و به حاشیه رفتن صرف نمی‌کند. او به خوبی می‌داند که راستی و درستی، بهترین و مؤثرترین راه برای ارتباط با خداوند و همچنین آفریدگان اوست که بی‌گمان هرگز از خالق خود جدا نبوده ونیستند.

 سطر سطر این کتاب، به گونه‌ای جلوۀ بخش الهی وجود بشر است که چنانچه با بخش انسانی او در هم بیامیزد  و یکپارچه شود، بی‌شک آینۀ شفاف آفریدگار پرمهر خواهد بود. والش با مهارت تمام یک راوی شیرین‌سخن، در میان این پرسش و پاسخ‌ها دست به داستان‌گویی، شرح حال نویسی از خود و  دیگران می‌زند؛ حکایت‌هایی که چون از حقیقت زندگی برخاسته‌اند، نیرویی عظیم در پیام‌آوری و روشنگری دارند.

خواندن کتاب دوستی با خدا؛ گفت و گویی نامتعارف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 خواندن این کتاب به همه کسانی که به دل‌نوشته‌های عرفانی و معنوی و مناجات علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دوستی با خدا؛ گفت و گویی نامتعارف

نگامی که از دور به زندگی‌ام می‌نگرم و زیبایی، ظرافت و پیچیدگی نقش‌های زندگی خود را می‌بینم، سرشار از احساس شکرگزاری می‌شوم.

این گام هفتم و نهایی در برقراری دوستی با خداوند است: خدا را شکر کن.

این گام تقریباً خود به خود است. با دنبال کردن گام‌های یک تا شش، این گام خود به خود و به گونه‌ای طبیعی پیش می‌آید.

در زندگی، خدا را در حقیقت آن‌گونه که هست، نشناخته‌ای. اکنون چنین فرصتی پیش آمده است.

در زندگی، به خداوند آن‌گونه که دلت می‌خواست، اعتماد نکرده‌ای. اکنون این امکان را داری.

در زندگی، آن‌گونه که آرزو داشتی، خداوند را نپرستیده‌ای. اکنون می‌توانی.

در زندگی خداوند را چنان صمیمانه در آغوش نکشیده‌ای تا او بخشی حقیقی از زندگی تو شود. اکنون می‌توانی.

در زندگی، از خداوند همانند دوستی صمیمی بهره‌مند نشده‌ای. اکنون که به خدا نزدیک شده‌ای، می‌دانی که می‌توانی.

در زندگی، آگاهانه به خداوند یاری نداده‌ای، زیرا نمی‌دانستی که خداوند یاری می‌خواهد. حتی اگر می‌دانستی که او یاری می‌خواهد، نمی‌دانستی چگونه به او یاری رسانی. اکنون می‌دانی.

اشتباه تو نیست که خدا را نمی‌شناختی. مردم حقیقت را وارونه جلوه داده‌اند و تو چگونه می‌توانستی از بیانات آن‌ها حقیقت را دریابی؟

اشتباه تو نیست که به خدا اعتماد نداشتی. چگونه می‌توانستی به آن چه که نمی‌شناسی، اعتماد کنی.

اشتباه تو نیست که خدا را دوست نداشتی. چگونه می‌توانستی به آن چه که مورد اعتماد تو نیست، عشق بورزی.

اشتباه تو نیست که خدا را در آغوش نگرفتی. چگونه می‌توانستی کسی را که دوست نداری، در آغوش بگیری؟

اشتباه تو نیست که از خدا بهره‌مند نشدی. چگونه می‌توانستی از آن چه در بَرِ تو نیست، بهره‌مند شوی؟

اشتباه تو نیست که به خدا یاری ندادی. چگونه می‌توانستی به کسی یاری دهی که از او بهره‌مند نمی‌شوی.

نظرات کاربران

ققنوس
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

لطفا نسخه صوتی کتاب رو هم با یک صدای دلنشین برامون بذارید .ممنون

hajar hatami
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

عالی بود سپاسگزارم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
شرایط بیرونی منشای شادمانی نیست بلکه تصمیم‌های درونی ما و نوع برخوردی که با این شرایط داریم، خوشبختی را به ارمغان می‌آورد.
کاربر ۵۷۴۰۴۸۳
برای دوستی با خدا تنها کاری که باید بکنم، آن است که با خود دوست باشم.
Nima Mohseni
هدف داشته باش، اما انتظار و به هیچ وجه نیاز نداشته باش. به نتیجهٔ خاصی عادت نکن و حتی نتیجهٔ خاصی را ترجیح نده. عادت خود را به «رجحان» ارتقا بده و ارجحیت‌های خود را به رضا.
کاربر ۵۷۴۰۴۸۳
یک: خدا را بشناس. دو: به خدا اعتماد کن. سه: خدا را دوست بدار. چهار: خدا را در آغوش گیر. پنج: از خدا بهره مند شو. شش: خدا را یاری ده. هفت: خدارا شکر کن.
Nima Mohseni
«برای تمامی زندگی خود و هر کار خوب، شایسته، خلاق یا خارق‌العاده‌ای که ممکن است در زندگی کرده باشم از نزدیک‌ترین و عزیزترین همدمم، خداوند تشکر می‌کنم.»
Nima Mohseni
هنگامی که خدا بگوید کاری را می‌کند، در آن شک نکنید! خدا همواره کار خود را به انجام می‌رساند!
Nima Mohseni
هر لحظهٔ زندگی معجزه است، همان گونه که خود زندگی معجزه است. زندگی چنان طراحی شده است که ابزار و شرایط کاملی را در اختیار روح قرار دهد تا آن کسی را که در حقیقت هست درک، تجربه، اعلام و ابراز نماید و بشود. بنا بر این، نه قضاوت کن و نه محکوم کن. به دشمنان خود عشق بورز، برای آن‌هایی که به تو آزار می‌رسانند، دعا کن و تمامی لحظات و شرایط زندگی را همچون گنجینه‌ای، همچون هدیه‌ای کامل و بی‌نقص از سوی آفریدگاری کامل و بی‌نقص غنیمت شمار. می‌گفتم... در پی نتایج باش، اما آن‌ها را لازم ندان.
کاربر ۵۷۴۰۴۸۳
«برای تمامی زندگی خود و هر کار خوب، شایسته، خلاق یا خارق‌العاده‌ای که ممکن است در زندگی کرده باشم از نزدیک‌ترین و عزیزترین همدمم، خداوند تشکر می‌کنم.»
کاربر ۵۷۴۰۴۸۳
ظالم یا مظلومی وجود ندارد، شخص خوب و شخص بدی وجود ندارد و خداوند جز کمال نیافریده است. هر روحی کامل، ناب و زیباست. موجودات کامل و بی‌نقص خداوند هنگامی که در حالت فراموشی بر سیارهٔ زمین زندگی می‌کنند، کارهایی انجام می‌دهند که ناقص به نظر می‌رسد، اما تمامی رویدادهای زندگی بنابر دلایلی کامل و بی‌نقص روی می‌دهند. در جهانِ خدا هیچ اشتباهی روی نمی‌دهد و هیچ رویدادی تصادفی نیست. هیچ کس به سویت نمی‌آید مگر آن که هدیه‌ای را برای تو به ارمغان آورد.
Nima Mohseni

حجم

۲۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۱,۰۰۰
تومان