دانلود و خرید کتاب چگونه در فضا میمیریم پل ام. ساتر ترجمه واروژان هارطون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه در فضا میمیریم اثر پل ام. ساتر

کتاب چگونه در فضا میمیریم

نویسنده:پل ام. ساتر
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه در فضا میمیریم

کتاب چگونه در فضا می‌میریم نوشته پل ام استر است که با ترجمه واروژان هورتون منتشر شده است. این کتاب ماجراجویی در پدیده‌های خطرناک اخترشناختی است و نشر مازیار برای علاقه‌مندان به علم منتشر کرده است. 

درباره کتاب چگونه در فضا میمیریم

این کتاب یک تور گردشگری نفس‌گیر و هیجان‌انگیز در گیتی است و چیزهای خطرناک، کُشنده و ترسناکِ گیتی را توصیف می‌کند. اگر عاشق فضا هستید و حالا می‌خواهید آن را با چشمان خود ببینید، اگر می‌خواهید شاهد تولد یک ستاره باشید، یا به ملاقات سیاهچاله مرکزی کهکشان راه‌شیری بروید، یا بدانید آیا موجودات فضایی وجود دارند و یا چگونه می‌توان از طریق کرم‌چاله‌ها سفر کرد، بهتر است دست نگهدارید! این چیزها شما را می‌کُشند! شاید گیتی از دنباله‌دارهای حیاط‌خلوت منظومه شمسی تا بقایای برجای مانده از مهبانگ، و از ستاره‌های در حال مرگ گرفته تا کهکشان‌ها جوان، باشکوه و زیبا باشد، اما در عین حال خیانت‌کار نیز هست. این کتاب با استفاده از قیاس‌ها و زبانی ساده و گیرا، زندگی را کالبد بی‌روح اخترفیزیک می‌دمد و نشان می‌دهد که چگونه ذرات، نیروها و میدان‌ها دست در دست هم می‌دهند تا نمایش مهیجی که در بالای سرمان درحال اجراست را خلق کنند.

پل ام. ساتر استاد تحقیقات اخترفیزیک در انستیتوی علوم پیشرفته محاسباتی در دانشگاه استونی‌بروک و محقق مهمان در موسسه فلاترون در شهر نیویورک است. زمینه‌های تحقیق او شامل مطالعه بزرگترین مناطق تهی گیتی، نقشه‌برداری از نور باقی‌مانده از مهبانگ و ایجاد روش‌های جدید برای یافتن اولین ستاره‌های پدیدار شده در کیهان است. علاوه بر چندین کتاب برای عموم، او بیش از ۶۰ مقاله دانشگاهی تألیف کرده و بیش از ۱۰۰ سمینار و سخنرانی در همایش‌ها و موسسات سراسر جهان برگزار کرده است.

خواندن کتاب چگونه در فضا میمیریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه در فضا میمیریم

تخصص من در فیزیک - و اخترفیزیک - است. یعنی نحوه‌ی کارکرد چیزها در فضا را می‌دانم و قرار است یک عالمه اخترفیزیک بر روی رویاهای تر و تمیز و شسته و رفته‌ شما بریزم. گاهی چیزها را به اختصار توضیح خواهم داد و گاهی اوقات نیز نیاز است آهسته پیش بروم و مسائل را کاملاً باز کنم. این کتاب فقط فهرستی از مخاطرات فضایی نیست، بلکه توضیح می‌دهد که اصلاً چرا این چیزها خطرناک هستند.

قصد دارم هم زنده و هم باهوش به پایان سفر برسید.

چیزی که می‌نویسم نمایان‌گر حداقل دانش کسب شده توسط دانشمندان در طول دهه‌ها و بعضاً قرن‌ها کاوش از زمین است. این یعنی بخش قابل ملاحظه‌ای از این دانش درست است، اما ممکن است مقداری از آن نیز نادرست باشد. علم همین‌طور است. به شما اجازه خواهم داد بدانید که چه چیزهایی را به یقین می‌دانیم و به چه چیزهایی اندکی مشکوک هستیم - یا چه چیزهایی تفکر محض هستند. ولی بازهم خودتان چیزها را سبک و سنگین کنید. پیشنهاد می‌دهم محض ایمنی و سلامت هم که شده چیزهایی را که می‌گویم حقیقت انکارناپذیر درنظر بگیرید.

همیشه باید در فضا کاملاً جانب احتیاط را رعایت کنید.

فهرست خطرات پایان ندارد، اما مجبور هستم خط پایانی برای آن درنظر بگیرم زیرا نمی‌توانم منتظر هر کشف جدید برای افزودن آن به این فهرست بمانم. در این کتاب به آشکارترین خطرات و همچنین به خطرات کمتر شناخته شده پرداخته‌ام. البته خطرات بسیار بیشتری آن بیرون وجود دارند و البته با توجه به هوشی هم که دارم، بر آن‌ها واقف هستم. بله رفیق، گیتی این‌طور می‌چرخد.

از همه مهم‌تر، و بیش از این نیز نمی‌توانم تأکید کنم: من مسئول هیچ‌گونه عدم دقت، اشتباه، یا دانش ناقص در این کتاب نیستم. البته تلاشم را می‌کنم که این چیزها به حداقل خود برسند، اما هیچ‌کس کامل نیست. حتی من.

به مسئولیت خودتان سفر کنید. اگر بگویم یک ستاره در مرحله‌ای خاص از تحولات خود بایستی به‌مدت چند میلیون سال دیگر پایدار باشد، اما به ناگاه منفجر شود، تقصیر با من نیست، بلکه تقصیر فیزیک است. گیتی جای پیچیده‌ای است، و فیزیکی که قصد توصیف آن‌را دارم همیشه ساده نیست.

نمی‌دانم در ماجراجویی‌تان تا کجا پیش خواهید رفت یا نهایتاً با چه چیزی مواجه خواهید شد. گیتی ما همیشه در جریان است و وجودی عظیم و آشفته دارد. به شما هشدار می‌دهم که کیهان شما را غافل‌گیر خواهد کرد.


نظرات کاربران

arman eghbali
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

آقای ساتر با پیش گرفتن رویه‌ای نوآور در ژانر علمی، سعی کرده در قالب رمان و دیالوگ محور از جذابیت و هیجان ژانر "ترسناک" برای علاقمند کردن مخاطب استفاده کنه. یک کتاب سرگرم کننده، با متنی ساده میتونه اولین کتاب دانش

- بیشتر
dandy_mhr
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

لطفا در بی‌نهایت قرار دهید.

MOHSEN.RC2020
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

در بینهایت قرار بدید لطفاً 🙏

rahmanpop
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

لطفاً در بی نهایت قرار بدید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان