دانلود و خرید کتاب دمنوش های گیاهی س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دمنوش های گیاهی اثر س. صداقت

کتاب دمنوش های گیاهی

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:
۲.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دمنوش های گیاهی

در کتاب دمنوش های گیاهی اثر س. صداقت، روش تهیه چندین نوع دمنوش خوشمزه و خواص آنها را یاد بگیرید.

درباره کتاب دمنوش های گیاهی

دمنوش‌های گیاهی قرن‌ها قدمت دارند. دمنوش‌های گیاهی «چای واقعی» نیستند. چای‌های واقعی به سه دستهٔ چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ تقسیم می‌شوند و از برگ گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) به‌دست می‌آیند. اما دمنوش‌های گیاهی از میوه‌های خشک‌شده، گل‌ها، گیاهان و ادویه‌جات تهیه می‌شوند و به همین دلیل طعم‌ها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی دارند. 

دمنوش‌های گیاهی می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های پُرشکر یا آب باشند. دمنوش‌ها برحسب فواید بسیاری که برای سلامتی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دمنوش‌های گیاهی صدها سال است که به‌عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و دردها استفاده می‌شوند، هر کس می‌تواند بر اساس سلیقه و ذائقه خود و نیز با توجه به بیماری‌ها یا نیازهای بدنی خویش (و حتی بر اساس فصول مختلف سال) از این نوشیدنی‌ها بهره ببرد. با به کار بردن کمی ذوق و سلیقه می‌توانید، ترکیبات گوناگونی از این نوشیدنی‌ها را تهیه نمایید؛ برای مثال اگر با خوردن چای بادرنجبویه احساس می‌کنید دچار افزایش فشارخون می‌شوید؛ با اضافه کردن چند برگ چای ترش به نوشیدنی خود، ضمن رفع مشکل، یک چای جدید با طعمی متفاوت را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که با ترکیب چای‌های مختلف، هر کدام از مواد تشکیل دهنده آن چای، خواص خود را به طور جداگانه حفظ خواهند کرد.

تمام نوشیدنی‌های معرفی شده در این کتاب به این صورت آماده می‌شوند که ترکیبات آنها را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری- که بهتر است چینی باشد - ریخته، روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا به نقطه جوش برسد؛ سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم (کتری یا سماور) می‌گذاریم تا درمدّت ۳۰ دقیقه به آرامی دم بکشد؛ پس از آن، چای را صاف نموده، مصرف می‌کنیم.

این نوشیدنی‌های گوارا، برخلاف چای معمولی، تا چند روز قابل مصرف می‌باشند. بدیهی است، برخلاف چای سیاه، هرقدر زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد، کیفیت آن، مطلوب‌تر خواهد بود.

در صورت تمایل می‌توانید از همان ابتدا از آب جوش استفاده نمایید و نوشیدنی را مشابه چای معمولی دم کنید یا آن که بگذارید چای به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد. ترجیحاً این چای‌ها را با عسل، خرما یا توت میل کنید. در صورت تمایل می‌توان چای را با چند قطره آب‌لیمو ترش تازه میل کرد.

 خواندن کتاب دمنوش‌های گیاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر شما هم نوشیدن دمنوش‌های گیاهی متنوع را به نوشیدن چای ترجیح می‌دهید، این کتاب راهنمای خوبی برای تهیه انواع دمنوش است.

بخشی از کتاب دمنوش های گیاهی

دمنوش گیاهی بابونه

ترکیبات: بابونه ۱ قاشق غذاخوری.

خواص: طبیعت آن، معتدل و در بابونه‌های صحرایی به سمت گرم و خشک است. ضد بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آنها و شستشو دهنده بسیارقوی کلیه‌ها و تقویت کننده کلی سیستم عصبی است و علاوه بر آن، ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتهاآور است.

چای مرزنجوش

ترکیبات: مرزنجوش ۱ قاشق غذاخوری.

خواص: طبیعت گرم و اثر آرام‌بخش مرزنجوش بر اعصاب، آن را تبدیل به یکی از بهترین داروها در درمان میگرن کهنه، درد شقیقه‌ها و بسیاری از سردردهای دیگر و نیز بی‌خوابی نموده است.

این گیاه با اثر تب بُر و خلط‌آور خود، در درمان انواع سرماخوردگی‌ها مؤثر است و در دستگاه گوارش به عنوان داروی ضد نفخ و ورم معده، ضد اسهال و اشتهاآور کاربرد دارد.

چای اسطوخودّوس

ترکیبات: اسطوخودّوس ۱ قاشق غذاخوری.

خواص: طبیعت این گیاه مفید دارویی، گرم و خشک است و در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله میگرن، زکام، آسم و برونشیت، انواع روماتیسم و اگزما کاربرد دارد.

این گیاه، مُسکّن، آرام‌بخش اعصاب، تقویت‌کننده سلول‌های مغز و شستشودهنده کلیه است.

چای بادرنجبویه

ترکیبات: بادرنجبویه ۲ قاشق غذاخوری.

خواص: طبع بادرنجبویه، بسیارگرم بوده؛ دربعضی مزاجها، بالابرنده قوی فشارخون است؛ همچنین، مقوی قلب و اعصـاب و فوق العاده آرام‌بخش، خون‌ساز، ضد صدای گوش، خواب‌آور، نشاط‌آور، ضد بیماری‌های کلیه، ضد خواب‌های وحشتناک و برطرف کننده بوی بد دهان است

نظرات کاربران

کاربر ۳۹۰۷۶۶۵
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

کوتاه و مفید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان