دانلود و خرید کتاب مکتوباتی در باب شهر آنری لوفور ترجمه ایمان واقفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مکتوباتی در باب شهر اثر آنری لوفور

کتاب مکتوباتی در باب شهر

نویسنده:آنری لوفور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مکتوباتی در باب شهر

کتاب مکتوباتی در باب شهر نوشته آنری لوفور است که با ترجمه ایمان واقفی منتشر شده است. این کتاب مجموعه مقالات لوفور پس از آرامش هیجانات جنگ جهانی درباره شهر است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب مکتوباتی در باب شهر

دهه‌ شصت میلادی دولت‌ها کمی از آلام و آثار جنگ جهانی دور شدند، سطح زندگی ساکنان شهر‌ها ارتقا یافت، اوقات فراغتی حاصل شد و زندگی روزمره اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. با نزدیک‌شدن به انتهای این دهه پیش‌لرزه‌های آشوب‌های شهری در پاریس شروع شد. در این فضا آنری لوفور با نوشتن سلسله ‌مقالاتی که نام «حق ‌شهر» را بر پیشانی‌ دارد، او سعی دارد با هوشمندی از رخدادهای پیش رو پرده بردارد. این کتاب به همراه مجموعه‌ درس‌گفتارهای لوفور در آمفی‌تئاتر دانشگاه نانترِ پاریس، او را ملقب به پدر انقلاب ۶۸ می‌‌کند.

اما سه‌دهه طول کشید تا این اثر ارزشمند به جهان انگلیسی‌زبان وارد شود. مترجمان انگلیسی، کتاب حق ‌شهر را با چند مصاحبه‌ و مکتوب دیگر از لوفور، همراه و با نام «مکتوباتی در باب شهر» به سال ۱۹۹۶ پشت ویترین کتابفروشی‌ها بردند. کتاب حاضر برگردان فارسی همین ترجمه انگلیسی است. کتاب مکتوباتی در باب شهر اولین کتاب از سه‌گانه‌ شهری آنری لوفور است. او با این کتاب مسیر خود را به جهان اندیشه‌ شهری می‌گشاید به این امید که چشم‌اندازی برای رهایی شهر از یوغ نیروهای سرکوبگر و استثمارکننده پدید آورد. . دو کتاب دیگر انقلاب شهری (۱۹۷۰) و تولید فضا (۱۹۷۴) است. با این سه‌گانه لوفور مسیر جدیدی را برای شهرپژوهان و نظریهٔ انتقادی شهر آغاز می‌کند؛ مسیری که تازه از اوایل دههٔ ۹۰ میلادی مورد توجه قرار می‌گیرد و ظرف مدت کوتاهی به یکی از ستون‌های مطالعات شهری بدل می‌شود.

در نظرگاه لوفور شهر صرفاً ابژه‌ای منفعل و خنثی نیست که سوژه‌های انسانی بر آن و در آن حقی داشته باشند. از قضا کاملا برعکس، تمام تلاش لوفور نشان دادن آن است که شهر موجودی زنده، پویا و فعّال در سر و شکل دادن به جهان پیرامون و زندگی روزمره سوژه‌های انسانی است. شهر در چشمان لوفور «چیزی» در میان دیگر چیزها (مثالا آموزش، مسکن، زیرساخت‌های شهری و ...) نیست که ما شهروندان صرفاً حقی بر آن داشته باشیم. گویی شهر نیز موجودی مستقل است که در سازوکارهای جهان به‌سان سوژهای فعال مداخله می‌کند. این معنا به آنچه لوفور در سر دارد نزدیکتر است. 

خواندن کتاب مکتوباتی در باب شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۸۰۰
تومان