دانلود و خرید کتاب استبدال سعید جلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استبدال اثر سعید جلیلی

کتاب استبدال

معرفی کتاب استبدال

کتاب استبدال به قلم سعید جلیلی تالیف شده است و شرکت چاپ و نشر بین الملل آن را به چاپ رسانده است. این کتاب شامل متن سخنرانی سعید جلیلی در سلسله جلسات بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن است که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد. کتاب شامل هفت گفتار است. 

درباره کتاب استبدال

استبدال در معنای عام یعنی عوض کردن چیزی یا چیزی را به‌جای چیز دیگر خواستن. استبدال همچنین یکی از مفاهیمی است که در اندیشۀ دینی و قرآنی بر آن تاکید بسیاری شده است. سنت استبدال در قرآن بیان‌کنندۀ این است که خداوند می‌فرماید: «من اراده و دینی دارم و می‌خواهم دینم در زمین محقق شود؛ اما این اختیار را گذاشتم که ببینم انسان‌ها کدام را انتخاب می‌کنند.» استبدال زمانی پیش می‌آید که گروهی از مردم بگویند می‌خواهیم مسیر درستی که انتخاب کرده‌ایم را عوض کنیم. البته کسانی که با خداوند پیمان بستند و ایمانی مستحکم دارند، به مسیرشان ادامه می‌دهند و آن را عوض نمی‌کنند. نتایج استبدال تا همیشه در زندگی انسان باقی می‌ماند. 

همیشه افراد بر سر انتخاب و آزادی اراده اختلاف‌نظر دارند. بعضی معتقدند که خداوند بر همۀ امور قادر و تواناست و انتخاب انسان تغییری در ساختار این جهان ایجاد نمی‌کند چرا که همه‌چیز درنهایت به اراده خداوند وابسته است. گروهی دیگر نیز معتقدند که انسان با قدرت عقل و اراده می‌تواند در تمام امور قدرت انتخاب داشته باشد و می‌تواند بسیاری از مسائل را تغییر دهد. سعید جلیلی در سلسه جلسات بنیاد اندیشۀ سیاسی که در سال ۱۳۹۵ برگزار کرد، به بررسی مفهوم استبدال در تاریخ اسلام پرداخت. این کتاب شامل مجموعه سخنرانی‌های اوست که در هفت گفتار جمع‌آوری شده‌اند. سرفصل‌های کتاب به شرح زیر است:

گفتار اول: انتخاب

گفتار دوم: جهاد کبیر

گفتار سوم: استبدال

گفتار چهارم: ائتلاف و اختلاف

گفتار پنجم: اتراف و اشراف

گفتار ششم: کفر

گفتار هفتم: امر به ‌معروف‌ و نهی از منکر 

خواندن کتاب استبدال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به افراد علاقه‌مند به متون دینی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره سعید جلیلی

سعید جلیلی در تاریخ ۱۵ شهریور سال ۱۳۴۴ متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و دانشگاهی خود را در مشهد به پایان رسانده و در دانشگاه امام صادق در رشتۀ معارف اسلامی علوم سیاسی تحصیل کرده است. سعید جلیلی همچنین سابقۀ تدریس در دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را نیز دارد. او عضو شورای راهبردی روابط خارجی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. همچنین از تیر ماه سال ۱۳۸۷ عضو شورای عالی امنیت ملی بوده و در آن شورا به عنوان دبیر و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای فعالیت داشته است. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ مقاوم سوم را بیش از چهار میلیون رای کسب کرد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد. 

بخشی از کتاب استبدال

«بعضی هم شیطان را انتخاب می‌کنند. این موضوع فقط هم مختص کفار و منافقین در صدر اسلام نیست! این مسائل درجاتی دارد که خود ما هم در انتخابمان باید در این باره به خدا پناه ببریم. یعنی همۀ ما ممکن است در معرض این لغزش‌ها باشیم و غلط انتخاب کنیم. اگر گفته می‌شود که مراقب باشید قرآن را کنار نگذارید به‌خاطر همین است که این توجهات را پیدا کنیم.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان