دانلود و خرید کتاب گزیده کتاب پس از غروب یوسف غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده کتاب پس از غروب اثر یوسف غلامی

کتاب گزیده کتاب پس از غروب

نویسنده:یوسف غلامی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گزیده کتاب پس از غروب

کتاب گزیده کتاب پس از غروب نوشته یوسف غلامی است. کتاب گزیده کتاب پس از غروب را انتشارات معارف منتشر کرده است. این کتاب به تحلیل رخدادهای پس از رحلت پیامبر (ص) تا پایان عصر سومین زمامدار می‌پردازد. 

درباره کتاب گزیده کتاب پس از غروب

مهم‌ترین پرسش آنان که تاریخ مسلمانان پس از پیامبر (ص) را مطالعه می‌کنند این است که چگونه مسلمانان در روز رحلت پیامبر (ص)، با همه تأکیدهای حضرت بر دوست داشتن اهل بیت(ع) و پیروی از ایشان، شتابان بر مخالفت فرمان حضرتش کوشیدند و به بیش‌ترین سفارش او کم‌ترین بهایی ندادند!

آیا رسول اکرم (ص) چنین مخالفتی را پیش‌بینی نکرده و برای خنثی‌سازی آن، چاره‌ای نیندیشیده بود؟

منابع حدیثی شیعه و سنی نشان می‌دهد که تا پیش از نزول آیه ابلاغ، رسول اکرم (ص) از تعیین و اعلان رسمی منزلت جانشین خود بیمناک بود. دو موضوع، ایشان را نسبت به تبلیغ امر ولایت، هراسناک نموده بود. نخست آن‌که باید مردم را به چیزی فرا می‌خواند که پذیرش آن بر ایشان بسی دشوار است: پیروی محض از جانشین خود. دوم: رخدادهایی بسیار مرموز، از مخالفت گروهی نه چندان اندک خبر می‌داد؛ گروهی که با شبکه‌ای نامریی می‌توانستند در مدت زمانی اندک کوشش‌های پیامبر (ص) را خنثی و توده‌ها را خام سازند. اما پیامبر مسیر درست و حقیقت را پیش گرفتند و امت اسلام را به بهترین راه سعادت دعوت کرد. این کتاب به شما رخدادهای مهم پس از رحلت رسول خدا (ص) را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب گزیده کتاب پس از غروب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب گزیده کتاب پس از غروب

از جبرئیل - درود خدا بر او باد - درخواست کردم که مرا از اعلام ولایت علی معاف بدار. زیرا می‌دانم که شمار پرهیزکاران اندک و شمار منافقان فراوان است و هستند گنهکارانی پرفریب و نیرنگ‌بازانی که اسلام را بازیچه قرار می‌دهند؛ آنان که خداوند بزرگ در کتابش نسبت به آنها فرمود: «با زبان‌های خود چیزی می‌گویند که در دل باور ندارند و گمان می‌برند این کار ساده‌ای است، در صورتی که این‌گونه دورویی در نزد خدا، گناه بزرگی است.»

... هم اکنون اگر بخواهم منافقان را با نام و نشان معرفی کنم یا با انگشت به‌سوی آنان اشاره نمایم یا مردم را برای شناخت آنان راهنمایی کنم، می‌توانم؛ اما سوگند به خدا که من نسبت به آنان کرامت و بزرگواری پیشه می‌سازم.

آگاه باشیدکه خداوند علی را رهبر و امام شما قرار داد. حکم او روا، گفتار او نافذ و فرمان او واجب است. کسی که با او (علی) مخالفت کند ملعون است. ای مسلمانان! نسبت به علی، گمراه نگردید و از او گریزان نباشید و از رهبری او سر نتابید. زیرا اوست که همگان را به حق هدایت می‌کند و بر اساس حق عمل می‌نماید. باطل را نابود می‌سازد و از آن پرهیز می‌دهد و در راه خدا از چیزی نمی‌هراسد. آگاه باشید هیچ‌کس جز بدبخت بدفرجام، با علی دشمنی نمی‌ورزد و هیچ‌کس جز پرهیزکاران، دوستی علی را به جان نمی‌خرد و جز مؤمن مخلص، کسی به علی ایمان نمی‌آورد ... پس از من حاکمان دروغین، قدرت را به دست می‌گیرند و مردم را به‌سوی آتش دوزخ می‌خوانند، که در روز قیامت یاوری ندارند ... همانا خداوند بزرگ و من از آنان بیزاریم!

... من از جانب خدای بزرگ، شما مردم را به بیعت با علی فرا می‌خوانم. پس هر کس پیمان شکند به زیان خود عمل کرده است. من از طرف خداوند مأمورم تا از شما برای علی بیعت گیرم. پس به آنچه از طرف خدای بزرگ در امر ولایت علی نازل شد، اعتراف کنید و او را امیرمؤمنان بدانید و امامت امامان پس از علی را که از خاندان من و از فرزندان علی می‌باشند، بپذیرید.

رسول اکرم (ص) پیش از این زمان، از اطرافیان خود چه دیده بود که آن روز چنین با تأکید و هراس، از منزلت علی (ع) سخن می‌گوید؟!

از غدیر تا مدینه

مخالفان پیام غدیر، هرچند اهداف و گرایش‌های متفاوت داشتند، در ضرورتِ چاره‌اندیشی برای سازماندهی و شناسایی نیروهای هم‌رأی خود، تردید و تسامح نداشتند و خوب می‌دانستند که با وجود پیامبر (ص) و انبوه پیروان متّحد او هیچ شورش و حرکت مسلحانه گروهی به نتیجه نمی‌رسد و به‌زودی چهره پنهان ایشان نیز نمایان می‌گردد. تنها راه چاره، برگزینی سیاست پنهان‌کاری و فرصت‌جویی برای وارد ساختن ضربه موثر است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
تومان