دانلود و خرید کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع) سیدکاظم حسینی حائری ترجمه سیدمهدی نوری کیذقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع) اثر سیدکاظم حسینی حائری

کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع)

معرفی کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع)

کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع) نوشته سیدکاظم حسینی حائری است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع) 

این اثر کتابی از مرجع دینی گرانقدر،  آیت‌الله العظمی سیدکاظم حسینی حائری است که به دست شاگردان ایشان در دفتر ان حضرت منتشر شده است. مفاهیم تربیتی در قصه یوسف (ع) قسمتی دیگر از میراث فکری این متفکر دینی است که عبارت است از سخنرانی‌های تربیتی انتخاب شده از قصه حضرت یوسف (ع) که آیت‌الله حائری (دام‌ظله) در شب‌های جمعه در منبر مبارکش در دفتر خود برای عامه مردم از طلاب حوزه علمیه گرفته تا فرهنگیان و غیره در شهر مقدس قم ایراد فرموده‌اند. ایشان در تاریخ ۲۱ صفر ۱۴۲۷ هجری از تدوین این سخنرانی‌ها فارغ شد، همان‌طور که در نسخه خطی با خط شریفشان ثبت شده است.

 خواندن کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های اخلاق اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف (ع)

تأثیر حسد در جان‌ها

مشهور است یوسف و بنیامین برخلاف دیگر برادران از یک مادر بودند و تفاوت مادر گاهی آتش حسد را در جان‌ها شعله‌ور می‌کند. حسادت برادران وقتی زیاد شد که دیدند آنان قوی هستند و امور زندگی پدرشان را اداره می‌کنند و به خاطر قدرتشان عهده‌دار حل مشکلات وی هستند برخلاف برادر کوچک، با این وجود برادر کوچک پیش پدر محبوب‌تر بود. این محبوبیت به خاطر خردسالی و ناتوانی، یا در اثر پاکی و یا به خاطر هوش و ذکاوتش بود، به ویژه بعد از این‌که یعقوب از رؤیای یوسف مطلع شد.

بنگرید حسادت چگونه در جان‌ها تأثیر می‌گذارد به‌گونه‌ای که برادران را بر می‌انگیزد تا نقشه قتل برادرشان و یا تبعید او را بکشند. این اولین باری نبود که شعله آتش در جان فرزندان آدم افروخته شد، بلکه این موضوع در ابتدای خلقت فرزندان آدم در قصه قتل هابیل به دست قابیل هم وجود دارد: «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أخِیهِ فَقَتَلَهُ فَأصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرینَ»

روایت شده هابیل یکی از گوسفندان چاق خود را در راه خدا قربانی کرد و قابیل یک خوشه کوچک از زراعتش یا آردی را در راه خدا داد. این دو قربانی‌هایشان را بر بالای کوهی بردند. صاعقه‌ای زد و قربانی هابیل را خورد و قربانی قابیل را نخورد و آن علامتی بر پذیرفته شدن قربانی هابیل بود و این موضوع باعث شعله‌ور شدن آتش حسد در جان قابیل علیه هابیل شد.

پناه بردن به توبه زمان ارتکاب گناه

در هر حال، بزرگ‌ترین عبرت در قصه برادران یوسف، روش اغفال وجدانشان است، وجدانی که آنان را از ارتکاب جرمی که در حق برادرشان یوسف مرتکب شدند باز می‌داشت. و آن روش این است که با خودشان در مورد توبه صحبت کردند آن‌چنان که از آیه معلوم می‌گردد: «وَتَکونُوا مِنْ بَعْدِهِ قَوْمًا صَالِحِین»: این راهی است که بسیاری از مسلمانان که گناه می‌کنند به آن پناه می‌برند واین همان راهی است که عُمَر بن سعد در قتل امام حسین (ع) آن را به کار گرفت و گفت:

فإن صدقوا فیما یقولون إنّنی أتوبُ إلی الرحمنِ مِن سنتین

اما برادران یوسف از چند نکته غافل شدند:

اول: غافل شدند که تضمینی برای زنده ماندنشان نیست تا بعد از آن قوم صالحی شوند و از آن‌چه الآن بر سر یوسف می‌آورند توبه کنند.

یا مَن یَعُدُّ غداً لتوبتِهِ

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان