دانلود و خرید کتاب درمان در یک جلسه موشه تالمون ترجمه فرشاد بهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان در یک جلسه اثر موشه تالمون

کتاب درمان در یک جلسه

معرفی کتاب درمان در یک جلسه

درمان در یک جلسه، حداکثر تأثیرگذاری در اولین و اغلب آخرین جلسهٔ درمان کتابی درباره روان‌درمانی نوشته موشه تالمون است. موشه تالمون در این کتاب درباره آن دسته از بیمارانی حرف می‌زند که با یک جلسه روان‌درمانی بهبود می‌یابند یا انگیزه‌شان برای بهبود تقویت می‌شود.

درباره کتاب درمان در یک جلسه

فرضیهٔ اصلی موشه تالمون که در کتاب آن را مطرح کرده این است که بیشتر بیماران سرپایی، برحسب این واقعیت که در اجتماع زندگی می‌کنند. نیروی زیادی برای بهبودی خودانگیخته دارند. در درمان یک‌جلسه‌ای، روان‌درمانگر پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل می‌کند و با نشان دادن درک خود نسبت به مشکلات و نشانه‌های بیماری، با عرضه راه حل‌های جایگزین و تشویق، به بیمار نیرو می‌بخشد.

فرضیه دیگر این است که تقریباً تمام بیماران به یک شبکه اجتماعی تعلق دارند و تعامل با اعضای این شبکه می‌تواند تأثیر زیادی بر پریشانی و ناتوانی بیمار و بالطبع بر پیشرفت فرایند درمان بگذارد. بنابراین، در صورت امکان، باید اعضای دیگر این شبکه و معمولاً اعضای خانواده در مصاحبه درمانی درگیر شوند.

در پایان تالمون این فرضیه را طرح می‌کند که چون انسان‌ها خلاقانه فکر می‌کنند، در کسانی که رویارو شدن با مسائل پیش‌بینی‌پذیر را با خود مرور و معانی این رویارویی را هنگام وقوع آن تفسیر می‌کنند و نیز نسبت به استنباط‌های قبلی خود عمیقاً می‌اندیشند، ممکن است مراحل درمانی طی جلسه رسمی عمل نکند، اما بیمار برای مدتی طولانی در ارتباط ذهنی با موقعیت درمانی بماند. مراحل درمان از زمانی که بیمار تصمیم به ملاقات می‌گیرد، شروع می‌شود و تا زمان ارتباط بالینی در دفتر یا مطب و در صورت اصرار بیمار بر ادامهٔ آن تا زمان نامشخصی معین حتی بعد از جلسه درمان نیز ادامه یابد. بنابراین، پذیرش و پیگیری مصاحبه‌ها، جزء جدایی‌ناپذیر درمان یک‌جلسه‌ای است.

این کتاب ملاک‌هایی برای تعیین کردن یا نکردن مراجعه‌کنندگان بالقوه درمان یک‌جلسه‌ای پیشنهاد می‌کند. این ملاک‌ها درباره کاستی‌های درمان یک‌جلسه‌ای و شیوه‌های محافظت از افراد تحت معالجه و پایان‌پذیری زودهنگام و امکان‌پذیر بحث می‌کند.

فصل اول به معرفی پدیده درمان یک‌جلسه‌ای می‌پردازد و به اختصار تحقیقات زیربنایی این کتاب را درباره منابع موجود مربوط به موضوع مرور می‌کند.

فصل دوم بر ارتباط لحظه‌ای و چگونگی آغاز تغییر در مراجعه‌کننده از لحظه‌ای که برای گرفتن کمک تماس می‌گیرد، تمرکز می‌کند. این فصل شیوه‌ها و ملاک‌هایی را به همان اندازه برای شناسایی داوطلبان بالقوه برای درمان یک‌جلسه‌ای پیشنهاد می‌کند هم‌چنین شیوه‌ها و معیارهایی را به افرادی که احتمالاً از درمان یک‌جلسه‌ای سود نمی‌برند، تعیین می‌کند.

فصل سوم دستورالعمل‌های۵ قدم به قدم برای هدایت مؤثر درمان یک‌جلسه‌ای با مثال‌های متنوع و معرفی مشکلات ارائه می‌دهد.

فصل چهارم به دو مفهوم کلیدی می‌پردازد که بر موفقیت درمان یک‌جلسه‌ای تأکید می‌کند، اول: توانمندکردن بیماران (و شیوه‌هایی را که درمانگران می‌توانند احساس خودمختاری، اعتماد به نفس و استقلال را به آن‌ها بازگردانند) دوم: تأکید بر شیوه‌هایی که مراحل طبیعی تغییر می‌تواند به فرایند روان‌درمانی کمک کند.

فصل پنجم نسخه کوتاه خلاصه‌شده‌ای از گفت‌وگو با بیماری ۳۰ ساله است. گزارش کار و پیگیری پس از آن نشان می‌دهد که چگونه قواعد کلی بحث‌شده، درعمل نیز اجرا شده‌اند.

فصل ششم درباره بعضی از کاستی‌های درمان یک‌جلسه‌ای (زمانی که درمان ناموفق خاتمه می‌یابد) بحث و تمرین‌هایی برای دست یافتن به آگاهی بیشتر پیشنهاد می‌کند.

فصل هفتم به بحث درباره این موضوع می‌پردازد که چقدر نگرش‌ها می‌توانند در افکار، احساسات و عمل در درمان تعیین‌کننده باشند، همچنین نگرش‌های مفیدی برای کار با بیماران یک‌جلسه‌ای ارائه می‌کند. پیوست الف به اختصار یک مصاحبه و پیگیرانه را ارائه می‌دهد که در مطالعه درمان یک‌جلسه‌ای استفاده شده بود. پیوست ب شامل پیشنهادهای عملی برای مدیریت صحیح زمان و پول هنگام روبه‌رو شدن با معضل واقعیت‌های روزانه و به حداکثر رساندن مزیت‌های درمانگران با درمان یک‌جلسه‌ای است.

خواندن کتاب درمان در یک جلسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

روان‌درمانگران و دانشجویان رشته روان‌درمانی مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

درباره موشه تالمون

موشه تالمون مدرک کارشناسی خود را در روان‌شناسی از دانشگاه تل‌آویو و کارشناسی ارشد خود را در روان‌شناسی تجربی و دکتری خود را در روان‌شناسی بالینی از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. وی در دانشگاه پنسیلوانیا و کلینیک راهنمایی کودک در فیلادلفیا محقق و مدرس بوده است. تالمون با نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم، ایریس یوتووات، ازدواج کرده و پدر دو فرزند است.

فهرست کتاب درمان در یک جلسه

پیشگفتار

مقدمه نویسنده

مروری بر فصل‌ها

درباره نویسنده کتاب

فصل اول: وقتی اولین جلسه تنها جلسه است

فصل دوم: اولین تماس: غربالگری و آماده‌سازی پیش از درمان

فصل سوم: درمان یک‌جلسه‌ای مؤثر: دستورالعمل گام به‌گام

فصل چهارم: توانمند کردن مراجعان

فصل پنجم: درمان یک‌جلسه‌ای در عمل: مثال موردی

فصل ششم: آموختن از شکست‌ها

منابع

واژه‌نما

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۹۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان