دانلود و خرید کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین علی عسگری یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین اثر علی عسگری یزدی

کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین

نور حقیقت در آمریکای لاتین اثر علی عسگری یزدی سخنرانی‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و مرا کز علمی فرهنگی کشورهای آمریکای لاتین است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین

در عصر ارتباطات، هر فرهنگی که نتواند خود را به دیگران بشناساند و ارتباط صحیحی با ملل مختلف برقرار کند، خواه ناخواه از عرصه جهانی منزوی می‌شود و اگر صراط مستقیم به مردم معرفی نشود، سُبُل متفرقه آنها را از راه به در خواهند کرد. همیشه باید اشخاصی زُبده و متخصص فن به نمایندگی از ملت خود به دیگر ملل سفر کرده و پیام جهانی آنان را به گوش جهانیان برسانند و چه زبانی جهان‌شمول‌تر و عمومی‌تر از زبان فطرت خدادادی.

امروزه که دنیا از شرق و غرب خسته و بیزار شده است، به دنبال راه سومی است که حقیقت را به ایشان عرضه کند و غیر از اسلام ناب محمدی (ص)، هیچ مکتبی ادعایی چنین والا ندارد. در همین راستا دکتر علی عسگری‌یزدی، از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در فروردین ماه ۱۳۹۱ طی سفری به منطقه آمریکای‌لاتین و کشورهای ونزوئلا و اکوادور در این قاره، در کنفرانس‌هایی که از ایشان دعوت شده بود، شرکت کرد و در این دیدارها، به تبیین اسلام حقیقی برای پیروان دیگر ادیان الهی و نیز مخاطبین عام در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان ایران پرداخت.

با مطالعه مطالب بیان شده و دقّت در پرسش‌های مطرح شده از جانب مخاطبین می‌توان به تشنگی مردم عالم نسبت به معارف اسلامی و لزوم ابلاغ کلمه اسلام به اقصی نقاط دنیا پی‌برد.

 خواندن کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جویندگان معارف اسلامی و نیز فعالان عرصه تبلیغ خارج از کشور مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب نور حقیقت در امریکای لاتین

در جمع اساتید، اسقف‌ها و کشیش‌های کاتولیک

بسم الله الرحمن الرحیم.

احساس خوشبختی می‌کنم که این فرصت به دست آمد که در جمع شما فرهیختگان و اندیشمندان دانشگاهی باشم. این‌گونه اجتماعات به دلیل ایجاد فرصت برای تبادل فکر و اندیشه و گفت‌وگوهای علمی و شناخت فرهنگی نسبت به یکدیگر، منشأ خیر و برکت است.

در اندیشه اسلامی ما معتقدیم خداوند متعال، انسان‌ها را بر اساس فطرت الهی آفریده است؛ یعنی تمامی انسان‌ها ذاتاً گرایش به کمال‌مطلق و ذات کامل مطلق دارند. بر این اساس آرمان‌های انسانی در همه انسان‌ها مشترک است و هدف ادیان الهی به طور کلی و اسلام به طور خاص تبلور و شکوفایی و گسترش این آرمان‌هاست و بشر را برای رسیدن به آنها هدایت می‌کنند و همان آرمان‌ها، تحقق‌بخش‌اند.

فطرت انسان

مراد من از "فطرت"، گونه خاص آفرینش انسان است. برای نخستین بار، بدون پیشینه و بدون الگوی قبلی آفریده شده‌است. بنابراین فطرت، همان آفرینش خاص انسان و انسانیّت انسان است که گرایش به تعالی و بالندگی معنوی دارد. این گرایش ذاتی انسان است و از همان آغاز آفرینش بدون هیچ آموزش یا تأثیر عوامل بیرونی و محیطی، وجود دارد.

این گرایش اصیل و بنیادین، ریشه در ژرفای وجود انسان دارند، انسان را به رفتارها و کنش‌های خاصی فرا می‌خوانند، همچون "عدالت‌خواهی"، "خداجویی"، "حقیقت‌جویی و حق‌طلبی"، "زیبایی‌خواهی"، "کمال‌طلبی"، "حسّ تعظیم در برابر کمال مطلق"، "فضیلت‌طلبی" و "علاقه به راستی و پاکی و نیکوکاری، خلاقیت و نوآوری"، "حسّ قدردانی و تشکّر از احسان دیگران"، "معنویت‌طلبی" و....

ذات الهی انسان همچون لوح سفید نانوشته در آغاز آفرینش نیست که هیچ گرایشی نداشته باشد. قرآن کریم می‌فرماید، خوبی‌ها و بدی‌ها به انسان الهام شده است. "وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها * فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها"؛۱۳ سوگند به نفس و آن کس که آن را درست کرد، سپس پلیدکاری و پرهیزگاری‌اش را به‌آن الهام کرد.

و در جای دیگر قرآن کریم می‌فرماید: انسان‌ها ذاتاً دارای فطرت الهی و گرایش به کمال مطلق و دین و مسیر الهی‌اند. "فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ"؛۱۴پس روی خود را با گرایش تمام به‌حق، به سوی این دین کهن، با همان سرشتی که خدا مردم را برآن سرشته است. آفرینش خدای تغییرپذیر نیست.

نتیجه آن‌که، فطرت و سرشت انسان کمال خواه و خداجوست و در نتیجه، دینداری منشأ و خاستگاه فطری در انسان است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۴۰۰
تومان