دانلود و خرید کتاب هنر رضایت از زندگی عباس پسندیده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر رضایت از زندگی اثر عباس پسندیده

کتاب هنر رضایت از زندگی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر رضایت از زندگی

کتاب هنر رضایت از زندگی اثری از عباس پسندیده است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر درباره رضایت انسان‌ها از زندگی و راه‌های رسیدن به رضایتمندی سخن می‌گوید.

درباره کتاب هنر رضایت از زندگی

خالق جهان و انسان، خداوند متعال است. او برای خلقت خویش، هدفی را اراده کرده است. جالب است که آفرینش انسان، به تصریح قرآن کریم، خود، هدف برخی از خلقت‌های دیگر است. چه بسا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و بسیاری از موجودات دیگر، برای بودن ما در این دنیا باشند!

حال، این سؤالْ مطرح است که هدف از به وجود آمدن خود ما چیست؟

پاسخ، تکامل و به خدا رسیدن است وبی شک برای این هدف، باید از گذرگاه دنیا به خوبی عبور کرد و راه و روش درستْ زیستن را آموخت و به خوبی به کار بست. این جاست که بحث رضایتمندی از زندگی مطرح می‌گردد. کسی که راه و روش زندگی کردن را آموخته باشد، مسلّما به موفقیت خواهد رسید و از زندگی خود، راضی خواهد بود، گرچه آن زندگی دارای فراز و نشیب‌ها و حتی مصائب و مشکلاتی باشد.

یکی از نیازهای زندگی موفق، برخورداری از «هنر رضایت از زندگی» است. کسی که از زندگی خود رضایت نداشته باشد، امکان موفقیت در هیچ سطحی از زندگی دنیوی و اخروی را ندارد. خوش‌بختانه و البته بر خلاف تصور موجود، دین، «رضایت از زندگی» را به رسمیت شناخته و برای تأمین آن، آموزه‌های فراوانی دارد که یا دیده نشده‌اند و یا به درستی فهم نشده‌اند.

به جهت جایگاه مهمی که مهارت «رضامندی از زندگی» در رسیدن به تکامل معنوی دارد، اولیای دین، آموزه‌های فراوانی در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند.

صاحب‌نظران علوم انسانی، غالبا فرمول‌هایی برای رضایتمندی انسان از زندگی ارائه نموده‌اند؛ اما امتیاز آنچه پیش رو دارید، این است که مسئله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نموده است. این، نکته قوّتی برای کتاب حاضر شمرده می‌شود؛ چرا که خالق انسان به حال او آگاه‌تر است و طبعا فرمولی که او عرضه می‌کند، قابل قیاس با هیچ یک از فرمول‌های دیگر نیست. اوست که جهان و انسان را آفریده و به تمامی نقاط قوت و ضعف و عیان و پنهان آدمی، آگاهی کامل دارد.

کتاب حاضر یه بخش دارد : بخش یکم: بستر کامیابی، که شامل هفت فصل است در این فصل به معنای کامیابی و معنای زندگی و راه و رسم آن پرداخته شده است. 

بخش دوم: زمینه‌های رضامندی که شامل سه فصل است. امکانات خوشبختی، بسترهای شادکامی و لذت انس.

و بخش سوم: مهارت‌های مقابله با تنیدگی. این بخش نیز ده فصل دارد که در هر فصل به راه و ورش‌های مقابله با سختی‌ها و درهم‌تنیدگی‌های زندگی می‌پردازد. 

خواندن کتاب هنر رضایت از زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و سبک زندگی اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب هنر رضایت از زندگی

یکی از جنبه‌های زندگی، «کار کردن» است. شما به کار کردن، چگونه نگاه می‌کنید؟

گروهی از انسان‌ها خوش‌بختی را در این می‌دانند که هروقت، هرچه را خواستند، آماده باشد و برای تهیه آن، به صرف وقت و تحمّل رنج و زحمت، نیازی نباشد. در این دیدگاه نباید میان خواسته و تحقّق آن، «فاصله زمانی» وجود داشته باشد. همچنین نباید میان این دو، حلقه گم‌شده‌ای به نام «کار و تلاش» وجود داشته باشد. این گروه، نه حوصله گذشت زمان را دارند و نه توان به زحمت انداختن تن را؛ همه چیز باید «فورا» و «بدون زحمت» به دست آید.

این تفکر، مخصوص کسانی است که می‌خواهند یک شبه، ره صدساله را بپیمایند. این مسئله، بیشتر در میان جوانان دیده می‌شود. جوان امروز، کار را زحمت زندگی می‌داند و حال آن‌که کار، یکی از ارزش‌های زندگی است. زندگی زوج‌های جوانی که تشکیل خانواده می‌دهند، از این بُعد نیز آسیب‌پذیر است.

از سوی دیگر، گاهی تصوّر می‌شود که مسائل معنوی، جای کار و تلاش را می‌گیرند. اگر در بخش نخست گفته شد که خداوند متعال، روزی رسان است، پس نباید تلاش کرد؛ اگر باید قانع بود، پس نباید کار کرد؛ اگر باید توکل کرد، پس نباید تلاش نمود و... تصحیح شناخت و کسب باورهای لازم برای زندگی موفق (که در بخش اوّل به آن پرداخته شد) به معنای کنار گذاشتن کار و تلاش نیست. به همین جهت، دین، تأکید زیادی بر کار و تلاش داشته و افراد را از توکل منهای کار، بر حذر داشته است. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید:

به تمام معنا بپرهیز از این که شیطان، تو را بفریبد و سستی را در چهره توکل، برایت نمایان سازد و تنبلی را به وسیله احاله به تقدیر، برایت به ارمغان آورد؛ همانا خداوند متعال، هنگام فقدان چاره، به توکل فرمان داده و هنگام معذور بودن، به تسلیم بر قضا.

روزی پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله گروهی از کشاورزان را دید که از کار، دست کشیده‌اند. به آنان فرمود: «شما [از] چه [گروهی] هستید؟». گفتند: «ما اهل توکل هستیم». حضرت به آنان فرمود: «نه، بلکه شما سربار دیگران هستید».

انس بن مالک می‌گوید: روزی کسی از پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله پرسید: «شترم را ببندم و توکل کنم، یا رها کنم و توکل کنم؟». حضرت فرمود: «ببند و توکل کن». باید با توکل، زانوی شتر را بست.

امام صادق علیه‌السلام نیز می‌فرماید:

زانوی شترت را ببند و توکل کن.

بنابراین، زندگی موفّق، نه نصیب کسانی می‌شود که مایل‌اند یک شبه،

ره صد ساله را بپیمایند و نه نصیب کسانی می‌گردد که می‌خواهند با نشستن و توکل کردن، روزگار را بگذرانند. در کنار توکل و امید به خدا و باور به روزی‌رسان بودن خداوند، باید «تلاش» نیز نمود.

کار و تأمین نیازها

گذشته از حکمت الهی در تأمین مواد لازم برای نیازهای بشر، نکته دیگر، طبقه‌بندی نیازها از جهت ضرورت آن برای بقای حیات است. هر چه نیاز انسان به چیزی، ضروری‌تر و حیاتی‌تر باشد، خداوند، دستیابی به آن را نیز آسان‌تر قرار داده است و هر چه از درجه ضرورت آن، کاسته شود، دستیابی به آن، نیاز به کار و تلاش دارد.

تا انسان به خاطر بی‌کاری و بطالت، در مستی و فساد غوطه‌ور نشود. همان‌گونه که کودک بی‌کار، به خود و خانواده‌اش آسیب می‌رساند، انسان بی‌کار نیز بر اثر سرمستی و خوش‌حالی، باعث زیان خود و نزدیکانش می‌گردد. 

نظرات کاربران

R.mohammadi
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

این کتاب خلاصه کتاب رضایت از زندکی هست ،خیلی عالیه

کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

این کتاب واقعا عالیه و از همه مهمتر واقع بینانه

mahboob eshghi
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

کتاب روان و کاربردی که رویکردهای روانشناسی غربی مثل ACT و CBTرو با نگاه دینی و احادیث بیان کرده بود

Mohamad
۱۴۰۲/۰۳/۰۴

ممنون از زحماتتون جای کتاب هایی که مباحث روانشناسی رو از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام بررسی میکنه واقعا تو جامعه خالیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
مام علی علیه‌السلام می‌فرماید: روزی را طلب کنید؛ زیرا روزی، برای کسی که آن را طلب کند، تضمین شده است.
مریمـ حدادی
انسان‌های موفّق کسانی‌اند که با زندگی خود مشکلی ندارند. اشتباه نکنید! نمی‌گویم «در زندگی» خود مشکلی ندارند؛ بلکه می‌گویم «با زندگی» خود مشکلی ندارند. مشکلْ داشتن در زندگی، یک چیز است و مشکل داشتن با زندگی، چیز دیگر.
احسان رضاپور
انسان متعادل، با کمال شهامت می‌پذیرد که ممکن است دیگران چیزهایی داشته باشند که او ندارد؛
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
وقتی خدا، معنای زندگی شد، انسان به خاطر خدا زندگی می‌کند، به خاطر او تلاش می‌کند و برای رسیدن به او همه سختی‌ها را تحمّل می‌کند. وقتی خدا معنای زندگی شد، انسان می‌داند چرا زنده است و چرا باید زندگی کند و سرانجامش چه خواهد شد. بدین سان، از حیرت و سرگردانی در می‌آید و چون برای عالی‌ترین و بلکه تنها مفهوم حیات زندگی می‌کند، بر خود می‌بالد و احساس رضایت و خشنودی می‌کند.
Amirreza s
اگر انسان، خود را با زندگی‌های بهتر مقایسه کند، دچار تلخ‌کامی و احساس ناکامی می‌گردد و از زندگی خود لذّت نمی‌برد.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
نادیده گرفتن داشته‌ها و ناچیز شمردن آنها هنر نیست؛ هنر، آن است که انسان حتّی با کوچک‌ترین امکانات، از روحیه‌ای قوی و بانشاط برخوردار باشد.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: به کسانی که بر آنها برتری داده شده‌ای، بسیار نگاه کن که این، از دروازه‌های شکر است.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
انسان‌های موفّق کسانی‌اند که با زندگی خود مشکلی ندارند. اشتباه نکنید! نمی‌گویم «در زندگی» خود مشکلی ندارند؛ بلکه می‌گویم «با زندگی» خود مشکلی ندارند. مشکلْ داشتن در زندگی، یک چیز است و مشکل داشتن با زندگی، چیز دیگر. اتفاقا در بیشتر موارد، انسان‌های موفّق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند؛ اما احساس‌نارضایتی‌از زندگی‌نداشتند. می‌توان گفت: رضامندی از زندگی یکی از رازهای ناشناخته زندگی انسان‌های موفّق است.
محمد صالح الهی دوست
اگر انسان زندگی را سخت نگیرد و آنچه را هست بپذیرد، اولاً توان واکنش مثبت را به دست می‌آورد و ثانیا در یک آرامش خاصی زندگی خواهد کرد.
احسان رضاپور
امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: در شگفتم از بخیل که به سوی فقر و ناداری‌ای که از آن گریزان است، می‌شتابد و توانگری و ثروتی را که در پی آن است، از دست می‌دهد. او در دنیا مانند تهی‌دستان به سر می‌برد و در آخرت، همچون توانگران، حسابرسی می‌شود.
محمد صالح الهی دوست

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۷۵۰
تومان