دانلود و خرید کتاب غول ترس سعیده دلال علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غول ترس اثر سعیده دلال علی‌پور

کتاب غول ترس

معرفی کتاب غول ترس

کتاب غول ترس اثری از سعیده دلال علی‌پور است. اگر شما هم سوال دارید که چگونه شاخ‌های غول ترس را بشکنیم؟ این کتاب را بخوانید و پاسختان را بگیرید. 

درباره کتاب غول ترس 

ترس احساسی است که همه ما در زندگی تجربه می‌کنیم. ترس به طور کلی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بشر برای حفظ خودش از خطرات بوده است. اما هرچند ممکن است برخی ترس‌ها با دلایلی به ظاهر منطقی در وجود آدم ریشه دوانده باشند، اما اکثرشان دلیلی ندارند و فقط به عنوان مانعی بر سر راه ما قرار می‌گیرند تا مسیر پیشرفتمان را محدود کنند. برخی اوقات ممکن است از چیزهایی بترسیم که ما را از ترک محدوده امنمان منع کنند. گاهی ممکن است ترس‌های ما مانعی باشند برای تجربه‌های لذت بخشی که می‌توانیم برای خودمان رقم بزنیم. بهرحال. اولین گام برای مقابله با ترس، آگاهی و پذیرش است.

سعیده دلال علی‌پور در کتاب غول ترس، ابتدا به تعریف ترس و ریشه یابی آن میپردازد و در ادامه انواع ترس‌ها را که می‌توانند مفید یا مضر باشند، معرفی می‌کند. در فصل‌های بعدی ترس از دیدگاه قرآن و احادیث و دیدگاه غربیان بررسی می‌شود. ممکن است از خود بپرسید ترس خوب است یا بد؟ جواب این پرسش در فصل ششم این کتاب نهفته است. فصل هفتم، به بررسی رابطه ترس و عدم موفقیت می‌پردازد و فصل هشتم مروری دارد بر ترس‌های دوران کودکی. ترس‌های دوران کودکی، ترس در برقراری ارتباط با دیگران، رابطه میان ترس و افکار منفی و رابطه میان ترس و عقاید مذهبی و همچنین راهکارهایی برای مقابله با احساس ترس یا کمرنگ کردن آن، در فصل‌های بعدی کتاب بررسی می‌شوند. 

کتاب غول ترس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب غول ترس کتابی است برای تمام آن‌هایی که ترس‌های مختلف در زندگی مانعی برای رشد و شکوفایی‌شان شده است. 

بخشی از کتاب غول ترس

ترسهای واقعی یا مفید

ترسهای واقعی یا مفید ترسهایی هستند که شکل گیری آنها به صورت آنی است و چون این نوع از ترسها انسان را به هنگام مواجه شدن با ترسهای آنی به عکس العمل واداشته و او را از خطرات احتمالی دور میکند به ترس واقعی و سودمند معروt شده است. 

در حالت کلی اگر برای عامل ایجاد ترس در شما یک دلیل محکمه پسند وجود داشته باشد این ترس کاملا منطقی بوده و عقل حکم میکند با یک احتیاط ساده خود را از خطر دور سازید. درواقع ترسهای منطقی و واقعی ترسهایی هستند که احتمال وقوع خطر و حادثه در آنها بالا میباشد. 

برای مثال ترس از رانندگی با سرعت بالا و ویراژ دادن بی پروا بین ماشینها که ممکن است منجر به تصادف شود یا ترس از دستگیری بهدلیل فروش غیرقانونی دارویی که میتواند منجر به مرگ دیگران شود کاملا منطقی است. 

 همینطور ترس انسانهای باایمان از عذاب اخروی پایه اصلی اطاعت آنان از اوامر الهی است. چنین افرادی از ترس کیفرهای عادلانه پروردگار توانا دامن خود را به پلیدیهای گناه آلوده نمیکنند و از راه وظیفه شناسی و اطاعت اوامر الهی موجبات کامیابی و سعادت ابدی خویش را مهیا میسازند. پس ترسهای عاقلانه‌ای که کنش انسان دربرابر خطر است و انسان را از پیش‌آمدهای ناگوار بر حذر میدارد مفید و لازم است. کسانی که از خطر نمیترسند و به موقع چاره‌جویی ً نمیکنند غفلتا در برابر آن قرار میگیرند و بر فرصت ازدست رفته خویش افسوس میخورند. 

حضرت علی علیه السلام میفرمایند: «کسی که کمتر میترسد و از خطر پرهیز ندارد در زندگی با آفتهای بیشتری مواجه خواهد شد». 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان