دانلود و خرید کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران سیدغلامحسین حسن‌تاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران اثر سیدغلامحسین حسن‌تاش

کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران

انتشارات:انتشارات کویر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران

کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران نوشته سید غلامحسین حسن‌تاش است. کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران را انتشارات کویر در حوزه تاریخ صنعت منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران

همه می‌دانیم که کشور عزیزمان با تولید نسبتاً قابل ملاحظه گازمایع و بیش از نیاز روبروست و سالیان متمادی است که به صادرات آن اشتغال دارد و مضاف بر آن همه معترفیم که میهن اسلامی‌مان به صادرات فرآورده‌های نفتی از جمله گازمایع نیازمند است. تامین ارز از محل صادرات، زیربنای رونق اقتصادی و ضرورت‌های اجتماعی میهن عزیزمان است.

یکی از ویژگی‌های کشورهای توسعه یافته توانائی در تدوین دانسته‌ها و اقدمات و تجربیات است. جامعه‌ای که تجربیاتش را تدوین نمی‌کند، خشت بر خشتِ گذشتگان نمی‌نهد و دوباره و سه باره اختراع چرخ را از نو آغاز می‌کند و طبیعتا درجا می‌زند و جلو نمی‌رود. توسعه و پیشرفت مستلزم تداوم و استمرار آن است. علاوه بر این تدوین تجربیات به تولید دانش می‌انجامد و توسعه دانش یکی از مهمترین ارکان توسعه همه جانبه است.

گازمایع که هم منشاء نفتی و هم منشاء گازی دارد درمیان همه هیدروکربن‌ها و فرآورده‌های نفتی از ویژگی‌های خاصی برخورداراست. هیدروکربن‌ها طیف گسترده‌ای از ترکیبات کربن و هیدروژن را در بر می‌گیرند. در میان اجزاء تشکیل دهنده هیدروکربن‌ها سبکترین ملوکول‌های هیدروکربنی اتان و متان هستند که در شرایط معمولی بصورت بخار یا گاز هستند و بعد از آن پروپان و بوتان قراردارند که که در میانه گاز و مایع قراردارند و سپس هیدروکربن‌های سنگین‌تر هستند که مایع می‌باشند. بنابراین پروپان و بوتان که گازمایع را تشکیل می‌دهند در مرز میان گاز و مایع قرار دارند. در شرایط برودت و فشار می‌توانند به مایع تبدیل شوند و با کمی حرارت و آزادشدن از فشار، به حالت گاز برگردند. این ناپایداری موجب شده است که مظروف‌سازی و ذخیره‌سازی و نگهداری و حمل و در نتیجه تجارت این محصول، خاص و متفاوت با سایر فراورده‌های نفتی باشد.

خواندن کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ صنعت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ صنعت گاز مایع در جهان و ایران

آغاز گسترش جهانی این صنعت قدری عجیب و قریب بود. در اواخر دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰ بالون‌ها به عنوان اصلی‌ترین شیوه مسافرت و حمل نقل هوایی در مسافت‌های طولانی، ظهور پیدا کردند.این بالن‌ها در چند مسیر مشخص به مقصد‌هایی در فاصله‌های مکانی طولانی کار خود را آغاز کردند. سوخت موتور این بالون‌ها گاز بوتان بود که در کیسه‌هایی از جنس پارچه در دمای بسیار پایین نگه‌داشته می‌شد. زمانی‌که گاز بوتان به مصرف می‌رسید این کیسه‌ها جمع شده و هوا جایگزین آن می‌شد. این جایگزینی باعث می‌شد که وزن کیسه‌ها تغییری نکند وحتی در مسیرهای طولانی نیزآن بالن در همان ارتفاع پرواز پیشین به حرکت خود ادامه دهد. گاز بوتان در واقع جایگزین گاز هیدروژن بود. هیدروژن در اصل برای بالا نگهداشتن بالون استفاده می‌شد. قیمت ارزان بوتان دلیل جایگزینی آن بجای هیدورژن بود. ایستگاه‌های سوخت‌گیری متعددی در جهان جهت سوخت‌گیری مجدد بالن‌ها راه‌اندازی شدند. در آمریکا از شهر هوستون گاز بوتان را بصورت فشرده درون مخازنی کوچک توسط کشتی‌های باری حمل کرده و به این ایستگاه‌ها می‌رساندند.

اقتصاد خرد
نادر مهرگان
دایره‌المعارف پرسش‌ها و پاسخ‌ها؛ علم و دانش
بلیندا گالاگر
محرمانه‌های اقتصاد ایران؛ جلد اول
مهدی مهر پور
مهندسی سیستم ها
سیداحمد حسینی مونس
اصول مهندسی و علم مواد نوین
جیمز نیوویل
کروماتوگرافی گازی
محمد حیدری
برترین جنگنده های چند ماموریته جهان (جلد اول)
ایرج محمدی
کاربرد فناوری نانو در صنایع نفت و انرژیطراحی موتور خودرو
محمد آزادی
الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی
چوئل چی
راهنمای ایمنی و سلامت روان در محل کار بر مبنای BS ISO 45003:2021
سوزان تیلور مارتین
انقلاب صنعتی چهارم
کلاوس شواب
اصول برنامه ریزی تخلیه و بارگیری شناورهای کانتینری
نیما قهرمانی
اقتصاد مهندسی؛ ارزیابی طرح‌های اقتصادی (رویکرد نوین)
علیرضا مهدیخانی
برق صنعتی
حسین روستا آزاد
ساخت ایران
احسان نوروزی
راهنمای اتصالات در سازه‌های فولادی
غلامرضا حسینعلی‌بیگی
آشنایی با سیستم‌های بانک اطلاعاتی
سی.جی دیت
پیوند آب و انرژی در صنعت
اکرم عوامی
کنترل کیفیت آماری
زمان حسن‌زاده
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان