دانلود و خرید کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟ ناتان ناپارستک ترجمه سعیده جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟ اثر ناتان ناپارستک

کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟

معرفی کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟

آیا فرزند شما افسرده است؟ کتابی با موضوع روان‌شناسی کودکان، نوشته دکتر ناتان ناپارستک یکی از کتاب‌های مجموعه همه‌چیز دربارهٔ کودک شما است. این مجموعه را انتشارات افراز به چاپ رسانده است.  

درباره کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟

چگونه می‌توانم بگویم کودکم افسرده است؟، تفاوت افسردگی کودکان و بزرگسالان چیست؟، چه دلایلی باعث افسردگی می‌شود؟، چه رابطه‌ای میان عوامل ژنتیکی و محیطی وجود دارد؟، آیا تمام افسردگی‌ها شبیه هم هستند؟،چگونه می‌توان افسردگی کودکان را تشخیص داد؟، چگونه می‌توانم خودم را برای نخستین ملاقات با روان‌شناس آماده کنم؟ در نخستین ملاقات چه اتفاقی خواهد افتاد؟، اگر فکر می‌کنم کودکم با خطر خودکشی روبه‌رو است، چه باید بکنم؟

 این‌ها سوالاتی است که دکتر ناتان ناپارستک، روان‌شناس کودک و نوجوان در این کتاب به تدریج به آنها پاسخ می‌گوید. کتاب سه بخش دارد. بخش اول علایم افسردگی در کودکان را بررسی می‌کند.

 بخش دوم درباره تعیین مسیر درمان افسردگی کودکان است و بخش سوم به چگونگی ورود و دخالت والدین در روند بهبودی کودک اشاره دارد.

خواندن کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟ را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

مخاطب این کتاب تمامی والدینی هستند که فرزندشان دوران کودکی را سپری می‌کند.

 بخشی از کتاب آیا فرزند شما افسرده است؟

والدین کودک افسرده ممکن است احساس درماندگی و سردرگمی کنند، اما من به شما اطمینان می‌دهم که لازم نیست پاسخ تمام سؤالاتتان را بدانید. شما اولین و بهترین حامی فرزندتان هستید، بنابراین باید بدانید که چه سؤالاتی باید مطرح کنید و پاسخی را که روان‌پزشک به شما می‌دهد، تحلیل و تفسیر نمایید. نگرانی شما و ارتباط روزانه با فرزندتان از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

هرچند بخشی از زندگی روزانه فرزندتان در مدرسه می‌گذرد، نباید انتظار داشته باشید که مدرسه، شما را در جریان افسردگی فرزندتان بگذارد. از آنجایی که کودکان افسرده اختلال رفتاری یا مشکلات یادگیری‌شان را در مدرسه بروز نمی‌دهند، کمتر پیش می‌آید که معلم دانش‌آموزی را که سر کلاس بی‌قرار است یا نمرات امتحاناتش پایین است، نزد روان‌پزشک بفرستد.

به یاد داشته باشید که تشخیص افسردگی مراحل بسیاری دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
کودکان افسرده وقتی در خانه هستند، با والدینشان بحث می‌کنند، با خواهر یا برادرشان دعوا می‌کنند، یا تمایلی به انجام کارهای خانه ندارند. کودکان افسرده سعی می‌کنند از انجام کارهایی که بیشتر باعث عصبانیتشان می‌شوند، مثل کارهای عادی روزانه یا تکالیف مدرسه اجتناب کنند. علاوه بر این، بعید است که آنان احساس افسردگی‌شان را با کسی در میان بگذارند.
sarar-'
بیلی از خودش متنفر بود و معتقد بود که مایه دردسر والدینش است. با آنکه کودک خوش‌سیما با چشمان قهوه‌ای و مژگان بلند بود، ولی احساس می‌کرد زشت است و معتقد بود که هیچ دختری او را دوست ندارد.
sarar-'
وقتی والدی از افسردگی رنج می‌برد، درمان افسردگی کودکش پیچیده‌تر می‌شود. والدین افسرده به زحمت می‌توانند به فرزندشان کمک کنند و ممکن است انرژی کافی برای حل مشکلات او را نداشته باشند، حتی اگر او را خیلی دوست داشته باشد. والد افسرده پیش از آنکه به فرزندش کمک کند، باید ابتدا افسردگی خودش را درمان نماید. صرفاً با توجه به زمینهٔ ژنتیکی، نمی‌توان مطمئن بود که کودک حتماً به افسردگی مبتلا خواهد شد.
مامانِ کتابخون
استعداد افسردگی ارثی است. اگر یکی از والدین افسردگی داشته باشد، ۲۵ درصد احتمال دارد که کودک او نیز از این بیماری رنج ببرد. اما مهم است به خاطر بسپارید که اکثر والدین افسرده، کودکان افسرده ندارند. والدینی که مستقیماً و شخصاً افسردگی را تجربه کرده‌اند، نباید تصور کنند که کودکانشان نیز دنباله‌روی راه آنان خواهند بود
مامانِ کتابخون
کودکان ژن کنترل استرس و اضطراب را به ارث می‌برند. بعضی از کودکان با آنکه در شرایط پراسترس، متزلزل و ناامن زندگی می‌کنند، افسرده نمی‌شوند، درحالی‌که سایرین که در خانواده‌های آرام و محیطی امن زندگی می‌کنند، دچار افسردگی می‌شوند و افسردگی امنیت خانوادگی‌شان را از بین می‌برد؛ بنابراین هیچ‌یک از عوامل مذکور را نمی‌توان صرفاً دلیلی بر ایجاد افسردگی دانست.
مامانِ کتابخون

حجم

۲۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان