دانلود و خرید کتاب آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته) اسلام بن نصر بن السید بن سعد الازهری ترجمه حمید ایماندار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته)

کتاب الکترونیکی «آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته)» نوشتهٔ ابوعبدالرحمن جمال بن ابراهیم القرش با ترجمه حمید ایماندار در انتشارات ارباب اندیشه چاپ شده است.

درباره کتاب آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته)

ویژگی های مهم این نوشتار از این قرارند:

۱. ارائه مقدمات اساسی علم وقف و ابتدا به‌صورت علمی

۲. ایجاز و اختصار مباحث (مانند حذف برخی پاورقی‌ها و مطالب مشتمل بر مباحث غیرضرور ی و اطناب آمیز - همچون مباحث مطول صرف و نحو - جهت حفظ اختصار و جنبه آموزشی کتاب)

۳. توجه خاص به ذکر پرشمار نمونه‌های کاربردی از سراسر قرآن کریم به نحوی که حجم وسیعی از کتاب به آیات قرآن کریم مزین شده است.

۴. ارائه اثر آموزشی مستقل در علم و وقف و ابتدا

۵. آشنا نمودن قرآنیان با آموزش علمی وقف و ابتدا که لازمه آن تبحر نسبی در علوم عربی و صرف و نحو بوده و گامی مؤثر در سوق دادن ایشان به آموختن زبان قرآن درجهت اعتلای سطح تلاوت‌ها و نزدیک شدن به تلاوت استادانه است.

۶. مترجم سعی نموده تاحدامکان با ارائه ترجمه‌ای محتوایی (و نه تحت‌اللّفظی) و تلخیص و تصرف غیر مخل در مباحث بهره‌وری آموزشی مخاطبان را افزایش دهد.

۷. قرآن آموزان لازم است جهت آموزش بهتر مطالب این کتاب ابتدائا دوره مقدماتی علم وقف و ابتدا را در قالب جلد نخست (سطح مقدماتی) طی نمایند. البته طی سطح پیشرفته نیازمند اطلاعات مکفی در حوزه علوم عربی و صرف و نحو بوده و فراگیری آن به قاریان و حافظان برتر و اساتید قرآنی توصیه می‌گردد . 

کتاب آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به قاریان و حافظان برتر و اساتید قرآنی پیشنهاد می‌شود.

بخی از کتاب آموزش نوین علم وقف و ابتدا (جلد دوم، سطح پیشرفته)

قاعده اول:

وقف اختیاری، اضطراری، انتظاری و اختباری؛ اگر قاری با قصد قبلی و بدون ضرورت و ناچاری وقف نماید وقف اختیاری است؛ اگر به‌علتی وقف کند وقف اضطراری می‌باشد؛ اگر برای بیان وجوه مختلف یک کلمه وقف نماید وقف انتظاری و اگر برای آموزش وقف کند وقف اختباری خواهد بود.


وقف‌ها به شکل علم اختیاری هستند یعنی وقفی که به‌محض انتخاب و نیت قاری و بدون ضرورتی که وی را ناگزیر به وقف می‌نماید صورت می‌پذیرد؛ ا ین نوع از وقف همان حقیقت علم وقف و ابتدا بوده و این علم بر مدار همین نوع از وقف می‌چرخد. وقف اضطراری وقفی است که قاری از روی ناچاری به عللی مانند عطسه، سرفه و یا کمبود نفس انجام می‌دهد و در این حالت حرجی بر قاری نسبت به این مسئله نیست؛ لازم است قاری به قبل بازگشته و از مکانی مناسب ابتدا نماید. وقف اختباری، وقف بر کلمه‌ای است که محل وقف نیست و برای آموزش قرآن‌آموز صورت می‌گیرد مانند بیان حکم وقف از نظر قطع و وصل ، حذف و اثبات یا روم و اشمام. مادامی‌که معنا مخدوش نگردد این نوع وقف قاری اشکالی ندارد. وقف انتظاری وقف بر کلمه‌ای است که محل وقف نیست برای بیان وجوه اختلافی واجب و یا جایز میان قاریان. در این مورد نیز مادامی که معنا مخدوش نگردد این نوع وقف قاری اشکالی ندارد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان