دانلود و خرید کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری مصطفی احمدی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری اثر مصطفی احمدی مقدم

کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری

معرفی کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری

کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری نوشته مصطفی احمدی مقدم و غلامرضا جواهری و امین مقدم نوشته شده است. کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری با اولویت کنوانسیون بوداپست نوشته شده است.

درباره کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری

فضای سایبری، با دارا بودن توانمندی‌هایی برای پیشرفت بهینه امور، مرهون پیشرفت‌های فناوری اطلاعات بوده و بشر را از به کارگیری بدون تبعیض و فراگیر آن در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، بهداشت و درمان ناگزیر کرده‌است. انعطاف‌پذیری و سادگی بی‌نظیر در امر کاربری، موانعی مانند محدوده سنی و میزان دانش و مهارت را از میان برداشته است اما این وضعیت دغدغه‌هایی را هم برمی‌انگیزد زیرا در این حوزه، امکان انواع سوءاستفاده‌ها به‌طور غیرقابل باوری افزایش می‌یابد. از این‌رو باید برای بهرهبرداری صحیح و سودمند از امکانات، هنجارهایی را وضع و با ناهنجاری‌ها مقابله کرد. با این حال، از آنجا که این هنجارها بر مبنای ویژگی‌های منحصربه فرد فضای سایبر تنظیم می‌شوند و برای آنها در دنیای فیزیکی، مشابهی وجود ندارد؛ چنانچه کاربران - که همانند کودکی نوپا در این دریای بیکران رها هستند - مورد اطلاع‌رسانی کافی و صحیح قرار نگیرند؛ هرگونه مقابله با هنجارشکنی‌های سایبری با ایرادات جدی حقوقی مواجه خواهد بود. فرا ملی بودن جرم سایبری سبب شده است تا دغدغه دولت‌ها از سطح حاکمیتی و ملی فراتر رود و عرصه بین‌المللی با چالش جدی روبه‌رو شود؛ بنابراین، منطق حاکم بر پیشگیری اجتماعی از جرم سایبری نیز متفاوت از فضای سنتی است. منطقی‌ترین گزینه برای ایجاد گفتمانی مشترک و هماهنگ با هدف پیشگیری اجتماعی از جرائم بین‌المللی سایبری، پیشبینی سیاست‌هایی توسط سازمان ملل متحد است که مورد اجماع بین‌المللی باشد.

 نگارنده این کتاب، پس از بررسی مفهوم سایبر و پیشگیری اجتماعی، به بررسی تحلیلی توصیه‌های سازمان ملل و نیز اسناد بین‌المللی درباره پیشگیری اجتماعی از جرائم سایبری می‌پردازد. در عصر حاضر، مبارزه با جرم سایبری از حاکمیت انحصاری دولت‌ها خارج شده و کارآیی در پیشگیری از این جرم، منوط به ایجاد یک وفاق بین‌المللی در این حوزه است. با ملاحظه منشور ملل متحد، گسترده‌ترین و هدفمندترین سازمان بین‌المللی موجود برای ایجاد اجماع در پیشگیری اجتماعی از جرم سایبری، سازمان ملل متحد است. نتایج تحقیقات نگارنده در این حوزه نشان داد که توصیه‌های پیشگیرانه سازمان ملل را می‌توان در چارچوب «منشورهای رفتاری سایبری« در نظر گرفت؛ منشورهایی که مسئولیت‌هایی برای «سیاستگذاران و تولیدکنندگان سایبری» و «ارائه دهندگان و کاربران خدمات سایبری» در نظر گرفته است.

خواندن کتاب راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان