دانلود کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک با صدای خاطره فرهنگ + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک اثر واسلاو هاول

دانلود و خرید کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک

نویسنده:واسلاو هاول
انتشارات:چتر فیروزه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک

کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک (احضار، اعتراض، رونمایی) نوشتهٔ واسلاو هاول و ترجمهٔ علی امینی نجفی است. خاطره فرهنگ و بهاره حسن‌ پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و چتر فیروزه آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی حاوی سه نمایشنامهٔ تک‌پرده‌ای و گفتاری دربارهٔ تئاتر این نویسنده است.

درباره کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک

واسلاو هاول در کتاب صوتی سه گانه‌ وانیک: احضار، اعتراض، رونمایی عقیده‌اش را دربارهٔ حاکمیت چک بیان کرده است. او معتقد است این نظام بر پایهٔ قلدری و زور است و در آن از اقتدار و اعتماد خبری نیست. او بیان کرده است که در چنین نظامی که بر پایهٔ دورویی شکل گرفته روابط انسانی دیده نمی‌شود و حاکمان راه را برای زورگویی به زیر دستان آزاد می‌بینند. از طرف دیگر، همین زیردستان نیز آموخته‌اند که این نظام و قدرتش را به سخره بگیرند. نمایشنامه‌های تک‌‌پرده‌ای کتاب صوتی «سه‌گانه‌ٔ وانیک» به موقعیت روشن‌فکران ناراضی چک و شرایط پیچیدهٔ آن‌ها پس از شکست بهار پراگ می‌پردازند.

نمایشنامه متنی است که برای اجرا بر روی صحنه و یا هر مکان دیگری نوشته می‌شود. هر چند این قالب ادبی شباهت‌هایی به فیلم‌نامه، رمان و داستان دارد، شکل و فرم و رسانه‌ای جداگانه و مستقل محسوب می‌شود. نخستین نمایشنامه‌های موجود از دوران باستان و یونان باقی مانده‌اند. نمایشنامه‌ها در ساختارها و شکل‌های گوناگون نوشته می‌شوند، اما وجه اشتراک همهٔ آن‌ها ارائهٔ نقشهٔ راهی به کارگردان و بازیگران برای اجرا است. بعضی از نمایشنامه‌ها تنها برای خواندن نوشته می‌شوند؛ این دسته از متن‌های نمایشی را کلوزِت (Closet) نامیده‌اند. از مشهورترین نمایشنامه‌نویس‌های غیرایرانی می‌توان به «آیسخولوس»، «سوفوکل»، «اوریپید» (یونان باستان)، «شکسپیر»، «هارولد پینتر» (انگلستان)، «مولیر» (فرانسه)، «هنریک ایبسن» (نروژ)، «آگوست استریندبرگ» (سوئد)، «برتولت برشت» (آلمان)، «ساموئل بکت» (ایرلند) و «یوجین اونیل» (آمریکا) اشاره کرد. نام برخی از نمایشنامه‌نویس‌های ایرانی نیز «بهرام بیضائی»، «عباس نعلبندیان»، «اکبر رادی»، «غلامحسین ساعدی»، «بهمن فُرسی»، «محسن یلفانی»، «نغمه ثمینی»، «محمد رضایی راد»، «علیرضا نادری»، «محمد یعقوبی»، «محمد رحمانیان» و «محمد چرمشیر» بوده است.

شنیدن کتاب صوتی سه‌ گانه وانیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره واسلاو هاول

واسلاو هاول در ۵ اکتبر ۱۹۳۶ در پراگ، در خانواده‌ای روشن‌فکر متولد شد. او نویسنده، نمایشنامه‌نویس، سیاست‌مدار و اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه ۲۰۰۳ بود. واسلاو هاول یکی از مهم‌ترین متفکران در میان مخالفان کمونیست دهه ۱۹۷۰ بود. او مقاطع زمانی مختلفی را هم به دلیل این دشمنی در زندان سر کرد. هاول مدتی را به عنوان کارگردان تئاتر کار کرد و نمایشنامه‌ی جشن باغچه را به روی صحنه برد که جوایز بسیاری را نصیبش کرد. هاول در سال ۱۹۸۹ اولین رئیس‌جمهور غیرکمونیست حکومت چکسلواکی شد، وی نقشی کلیدی در پیروزی انقلاب مخملین چکسلواکی داشت، انقلابی بدون خونریزی که منجر به فروپاشی حکومتِ کمونیستی چکسلواکی و تشکیل دو کشور جدید چک و اسلواکی شد. در سال ۲۰۰۳ او موفق به دریافت جایزهٔ صلح گاندی از طرف حکومت هند به خاطر حمایت‌هایش از حقوق بشر در بدترین شرایط و فعالیت‌های صلح دوستانه شد. «جشن باغچه»، «نامه‌ای به الگا»، «قدرت بی‌قدرتان» و «زندگی در حقیقت» از آثار واسلاو هاول هستند. واسلاو هاول در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱ چشم از دنیا فروبست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان