دانلود و خرید کتاب حیات چیست؟ شیمی چگونه می‌شود زیست شناسی ادی پراس ترجمه رامین رامبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیات چیست؟ شیمی چگونه می‌شود زیست شناسی اثر ادی پراس

کتاب حیات چیست؟ شیمی چگونه می‌شود زیست شناسی

معرفی کتاب حیات چیست؟ شیمی چگونه می‌شود زیست شناسی

کتاب حیات چیست؟ نوشته پرفسور ادی پرایس است. کتاب حیات چیست؟ را که انتشارات مازیار با ترجمه رامین رامبد منتشر کرده است، این کتاب به شما توضیح می‌دهد چگونه شیمی به زیست‌شناسی تبدیل می‌شود.

درباره کتاب حیات چیست؟

پارادوکس نهفته در هستی یاخته‌ زنده دارای پیامدهایی ژرف است. معنایش آن است که موضوع پدیدارشدن حیات تنها نوعی فعالیت پنهانی با علاقه‌مندی تاریخی نیست، مثل فردی که به دنبال کشف شجره‌نامه‌ خودش است. تا زمانی که پارادوکس پدیدارشدن حیات حل و فصل نشود، نخواهیم فهمید که حیات چیست. و به عنوان گواهی پایانی بر رسیدن به آن فهم، خواهیم توانست آن فهم را به پیشنهادی منسجم برای سنتز سیستمی شیمیایی برگردانیم که «زنده» رده‌بندی‌اش می‌کنیم.

پیشنهاد این کتاب آن است که در این مبحث هیجان‌انگیز دست به بازنگری بزنیم و نشان دهیم که قوانین عمومی حاکم بر پدیدارشدن، هستی، و سرشت همه‌ی چیزهای زنده را اکنون می‌توان ترسیم کرد. استدلال خواهم کرد که به یُمن زمینه‌ای تازه‌تعریف از شیمی، که گونتر فون کیدرووسکی «شیمی سیستم‌ها» نامیدش، اکنون می‌توان روی دره‌ی بین شیمی و زیست‌شناسی پل زد، و این‌که پارادایم اصلی زیست‌شناسی، داروینیسم، چیزی نیست جز نمود توصیف فیزیکوشیمیایی گسترده‌تری از نیروهای طبیعی. این کوشش به راستی بلندپروازانه در گنجاندن زیست‌شناسی در شیمی، متکی بر این ایده‌ است که نوعی پایداری در طبیعت هست که تاکنون نادیده گرفته شده، چیزی که نامش را پایداری دینامیکی سینتیکی می‌گذارم. آوردن این شکل از پایداری در دیدگاه داروینی فرگشت به نظریه‌ی عمومی (یا بسط‌یافته‌) فرگشت می‌انجامد، که هر دو سیستم زیست‌شناختی و پیشا‌زیست‌شناختی را در بر می‌گیرد. طرفه آن‌که، خود داروین پیشاپیش فهمیده بود اصل عمومی حیات به احتمال وجود دارد.

 اصل پیوستگی این احتمال را فراهم می‎‌سازد که از این پس اصل حیات به صورت بخش، یا پیامدی، از قانونی عمومی نشان داده شود.

این کتاب کوششی است برای نشان‌دادن این امر که چارلز داروین با نبوغ و دوراندیشی خود درست می‌گفت، و نیز این‌که، اکنون می‌توان دست به فرمول‌بندی چنین نظریه‌ای زد. نویسنده در این کتاب تلاش خواه کرد تا نشان دهد که شیمی، علمی که بین فیزیک و زیست‌شناسی پل می‌زند، می‌تواند پاسخ‌های این پرسش‌های افسون‌گر را، هرچند تا حدی ناکامل، عرضه کند. دستیابی به درکی بهتر از چیستی حیات چه بسا تنها نگوید کی و چی هستیم، بلکه امیدواریم بینشی بزرگ‌تر از خود سرشت کیهان و پایه‌ای‌ترین قوانینش را برایمان فراهم سازد.

ادی پراس، با فرمول‌بندی نوع تازه‌ای از پایداری در طبیعت، ریشه‌های شیمیایی نظریه‌ی داروین را به ما نشان می‌دهد، و مسیری نوآورانه را پیش روی‌مان می‌گذارد که پیونددهنده‌ی زیست‌شناسی به شیمی و فیزیک است. این پیوند بیان‌گر آن است که «نازیست‌زایی و فرگشت زیست‌شناختی چیزی نیستند جز یک فرایند». این نکته، پرتویی روشن‌گر و هیجان‌انگیز بر خاستگاه حیات می‌افکند و توضیح شیمیایی حیرت‌انگیزی را برای مشخصه‌های نامعمول حیات ارائه می‌کند.

این کتاب ارزشی بیش از خواندن دارد ذهن خوانندگان را در هم می‌ریزد و مسیری به سوی زایش ایده‌های خیره‌کننده‌ی بیش‌تر را هموار می‌سازد.

خواندن کتاب حیات چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ادی پرایس 

پروفسور ادی پراس، زاده ی ۱۹۴۵، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا است. زمینه‌های پژوهشی وی در دو حوزه کلی جای می‌گیرد: شیمی نظری و شیمی فیزیک آلی، و شیمی سیستم‌ها. در حوزه نخست وی به کاربردهای کمی و کیفی نظریه‌های اوربیتال مولکولی و پیوند والانس در واکنش‌پذیری آلی می‌پردازد. در قلمرو شیمی سیستم‌ها، وی به عنوان یکی از پیشتازان این حوزه نوپا، می‌کوشد تا بین شیمی و زیست‌شناسی پل بزند و به جستجوی ریشه‌های نظریه داروین در شیمی، و نیز خاستگاه‌های حیات می‌پردازند. وی دارای کتب و مقالات متعدد در نشریات تراز نخست علمی است.

نظرات کاربران

Reza
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

درباره این کتاب بخاطر این میگم مطمئن نیستم که خوب بودن یا نبودنش در وابستگی با چیزیه که شما فکر میکنید اینکه چه اعتقادی دارید. اگر به انتخاب طبیعی علاقه دارید و میخواید بدونید که منشا و آغازش کجا بوده

- بیشتر
ali640xl
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

کتاب خوبی هست ولی بعضی وقتا سعی کرده فارسی رو پاس بداره و افراط کرده مثلا بجای سلول میگه یاخته بعد بعضی کلمه های انگلیسی رو داره که معادل فارسی بهتری دارن مثلا تز یا فاکت .من اسمش رو بلاتکلیفی

- بیشتر
1984
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

کتاب مطالبش عالیه اما گند زده مترجم.وَردِش دیگه چه گندیه. بابا بیخیال پاسداشت پارسی. گند زدی به ترجمه. اگه دنبال پاسداشت باشی باید از حافظ و سعدی هم نامی نیاری چون خود واژه شعر و شاعری عربیه. گرفتاری شدیم از این تب

- بیشتر
scientific
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

متا خوبیه خصوصا برای کسایی که میخوان فلسفه زنذگیشونو بازنگری کنن. فقط اینکه چرا پی دی افه؟ از طاقچه خواهش میکنم فرمتشو عوض کنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان