نظرات درباره کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو اثر ارلینگ کاگه

نظرات کاربران درباره کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

۳٫۵
(۱۱۹)
Amin D
از آن دسته کتابهایی که نویسنده حس خوبی از خودش و تجربه زیسته اش دارد و فکر میکند به همین سادگی میتواند دیگران را نسبت به فلسفه و سوالات اساسی زندگی شان بر مبنای تجربیات یک فرد دیگر متقاعد کند. نتیجه میشود متنی سرشار از تبختر و البته سواستفاده از فلاسفه مهم میگویم سواستفاده چون در این کتاب و کتب مشابه بسیار دیده ام نقلهایی از این دست. مثلا از هایدگر میگوید "هر فرد آدم دیگری است. هیچ کس خودش نیست". دقیقا هم معنایی مدنظرش است که ساده ترین معنا را به ذهن می آورد. تفاسیر خود نویسنده از هایدگر هم البته این چنین اند. مثلا مینویسد "هایدگر میان زندگی کردن و گذران زندگی تمایز قائل میشود و بر این باور است که آدمها باید به خودشان سختی دهند تا به آزادی برسند" انگار از هایدگر مرتاضی بسازیم تا به هدفمان برسیم مترجم هم به نظرم می توانست بهتر عمل کند. با توجه به اینکه با متن دشواری مواجه نیستیم. مثلا نوارهای اسکی! یا وقتی نقل قولی از مولانا آورده شده بجای اینکه ترجمه تحت اللفظی نچسبی تحویل دهد "حالا باید خاموش شوم و بگذارم خاموشی راست را از دروغ سوا کند" میتوانست دنبال متن اصلی از مولانا بگردد تنها حس خوشایندی که از کتاب به من دست داد، و به نظرم ناشی از تجربه های زیسته مشابه با نویسنده کتاب است، توجه بیشتر به لحظات سکوت و البته پیاده روی های فردی است. چیزی که نویسنده به ارزش آن پی برده و سعی می کند با هزاران ترفند و مثال باربط و بی ربط توجه خواننده را به آن جلب کند
Barzin
این کتاب برای کسانی که به فکر رسیدن به مقصد هستند، نوشته نشده. بلکه مناسب افرادیست که از "مسیر" لذت می برند. در این کتاب تبعین فلسفه نه به شکل سیستماتیک اون بلکه به روش "هنر زندگی " نوشته شده. در رابطه با تفسیر شخصی نویسنده، در ارتباط با جملات بزرگان و فلاسفه هم این نکته رو درخور توجه میدونم که بگم، اگر در نوشتن مقالات و متون دارای تجربه باشید . یکی از تکنیک ها و روش های نگارش برگرفته از همین روش هست، که نویسنده از مقالات و تجربیات و آثار موجود استفاده میکنه و از اون ها برای مقایسه ، مبادله ، تفسیر و تایید نتیجه خودش بهره می بره که این تکنیک در این کتاب رعایت شده. - در کمال احترام ، نقدتون رو در ارتباط با این کتاب رو متناسب نمی بینم و نمی پذیرم .
SomeOne
چطوری یه کامنت واحد رو زیر چندتا کتاب مختلف می نویسید؟ کسی مجبورتون کرده نظر بدید؟
reza dolatabadi
خیر
روزبه
نظر من نخست معطوف به ترجمه کتاب است و با توجه به دسترسی به متن اصلی و مقایسه با بخش‌هایی از آن باید گفت ترجمه‌ای وفادار و دقیق ارائه شده است. در مورد محتوا نیز همه کتاب برای من جذابیت یکسانی نداشت: برخی از قسمت‌ها خواندنی و قابل‌درک بود و در مقابل قسمت‌هایی دیگر ساختاری گسیخته و گنگ داشت.
faezeh
درود بر دوستان کتاب خوان،این کتاب رو به پیشنهاد دکتر شکوری خوندم و با توجه به اینکه ایشون بخش های جذاب کتاب رو عنوان کردند انتظار بیشتری از کتاب برام ایجاد شد ولی در مجموع کتاب خوبیست. توصیه می کنم عزیزان کتاب خوان کتاب هنر زندگی( ویپاسانا) رو هم مطالعه کنند .دوره مراقبه ویپاسانا که در کشورهای مختلف جهان برگزار میشه و تا سال 91 در کشور خودمون هم برگزار میشد بی نظیرترین تجربه ایست که هر شخص می تونه داشته باشه. در ده روز مراقبه به سکوتی عمیق و کنکاش درونی می پردازیم و به صورت ملموس با سر و صداهای ذهن و سکوت درونی آشنا میشیم.
هانی
ویپاسانا یه فرقه س، بخاطر همین توی ایران جمعش کردن
bahar
سلام لطفا برا این کتاب تخفیف اختصاص بدین
Mah7dis
کتاب کتابی معمولی است.تجربه ی زیسته ادمی روی این کره ی خاکی که به این باور رسیده که سکوت و پیاده روی چه تاثیری میتواند بر ما داشته باشد و هیچ گاه فراتر از این نمیرود.به شخصه نسخه کاغذی کتاب را خریدم و توقعم به هیچ عنوان براورده نشد.نمیگویم خواندنی نیست ولی تنها ارزش صبر به جهت قرارگیری در طاقچه بینهایت را دارد و لاغیر! نمیگویم از خواندنش هیچ لذتی نبردم چراکه مباحث مطرح شده برای شخص خودم دغدغه اند ولی به وضؤح کافی نبود.کتابی دم دستی است. و به عنوان کسی که دوره ویپاسانا را هم گذرانده و سکوت حقیقی را تجربه کرده دریافت چندانی از کتاب نداشتم. اهمیت و ارزش پیاده روی را هم در شوپنهاور خواندن به کراّت میشود دریافت کرد. می ماند تبلیغی که روی کتاب صورت گرفته و شاید جذابیت های ظاهری آن به طور کل به این نتیجه رسیده ام که شتابزده کتاب های جدید بازار نشر را حتی به واسطه معرفی در برنامه فاخری مثل کتاب باز خریداری نکنم. باید به کتاب ها فرصت داد تا خود را تثبیت کنند چراکه بیشمارند کتاب هایی که برعکس این یکی باید خرید و خواند!
اشکان تیموری
خانوما رو چه به شوپنهاور خواندن. رمان های عشقی رو پیشنهاد میدم بهتون
montazer2020
نکات ارزشمندی را در خصوص کتاب مطرح کردید. تازه این نکات جدای بحث ترجمه های مختلف از یک کتاب است که قابل بحث جدی است.
k.t
کتاب فوق العاده‌ای که راهی خوب برای پیداکردن آرامش از دست رفته‌ام در این زمانه هیاهو مقابل چشمانم گذاشت :) . پیاده روی و سکوت؛ . قبل از نوشتن نظر دو هفته هر روز بدون داشتن مقصد یا راهی مشخص، فقط به هدف پیاده روی برای پیدا کردن سکوت و آرامش درونم، ماسک زدم و راه افتادم. هر روز مسیر جدیدی را امتحان کردم و زمان بیشتری طول کشید تا خسته بشم. . به شما هم توصیه میکنم، امتحان کنید :) و از روز اول انتظار نتیجه نداشته باشید.
Shéri
با مطالعه "نمونه" جوری محوش شدم که تصمیم گرفتم برم و خود کتاب رو بخرم ... این از اون کتاب‌هاییه که دلم می‌خواد موقع خوندن لمسش کنم و باهاش سکوت درونم ُ سیراب کنم. اگر مقوله سکوت، از جنسی که توی این کتاب اومده براتون جذابه در مورد دوره آموزشی مرلقبه ویپاسانا یه سرچ کوچولو بکنین و تجربه‌ش کنین ... ❤🕊
کاربر ۱۳۶۱۷۸۴
درود بر شما ، بله دوره ویپاسانا نمونه عینی و عملی سکوت ه، بنده 9 سال پیش این دوره رو گذروندم و تجربه بسیار فوق العاده ایست روزی 15 ساعت مراقبه و قطع ارتباط کامل با جهان بیرون در عین سختی ولی بسیار مثمر ثمر و عالی است، برای همه انسانها آرامش و سرور آرزو دارم .
hedie_tgh
گفتید که با تخفیف بخرید، پس کو تخفیف؟
fatima
بله، مدام تو لیست تخفیف دارها میاد اما تخفیف نداره اصلا.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
🍂 خیلی زیباست شما رو میبره به مرز هستی واقعی خودتون در سکوت فقط می تونید خودتون و خدا رو پیدا کنید در سکوت فقط می تونید آرامش واقعی و زندگی رو لمس و تجربه کنید ﻣﻮﺭﭼﮕﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺣﺮﻑ نمی زنند، ﺍﻣﺎ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﺩﺍﻧﻪ ﺟﻤﻊ می کنند ﺯﻧﺒﻮﺭﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺣﺮﻑ نمی زنند، ﺍﻣﺎ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﺧﺎﻧﻪ می سازند ﭘﺮﺳﺘﻮﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺣﺮﻑ نمی زنند، ﺍﻣﺎ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﺑﻪ ﺳﻔﺮ می روند ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺏ حرف می زنند... ﺗﻨﻬﺎ ﺁﺫﻭﻗﻪ ﺟﻤﻊ می کنند. ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻨﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺳﻔﺮ می کنند. براستی ﮐﻪ ﺁﺩﻣﯽ ﺗﻨﻬﺎﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﺖ...🍂
🍂پاییزه🍂
کتاب حاصل پیاده روی و سکوت نویسنده و مطالعاتش در این زمینه می باشد.ترجمه روان دارد و مطالبش می‌تونه به اطلاعات عمومی خواننده هم اضافه کند.
Smnhgh
خوب بود، ولی برای کسی که این مدل سکوت درونی و‌پیاده روی ... تجربه کرده حرف جدید نداره بیشتر تکرار مکررات هست. به نظرم، از دید کسی که اولین بار با این نوع نگاه به سکوت آشنا میشه باید سنجید کتاب رو. و در کل با یه چیزی مشکل داشتم که در مورد سکوت و پیاده روی جوری حرف میزد که انگار در نهایت همیشه یه راه حلی برای هر مشکلی تو آستینش داره، این جور نسخه دادنای کلیو‌ نمیپسندم و فک کنم بیشتر از همه این باعث شد امتیاز کم بهش بدم. اما ترجمه خوبی داشت.
azade
چرا نسخه دیجیتال باید۲۱ تومن باشه؟!هزینه کاغذ که گرون شده ؟
kordelia
دعوتی آرام و به دور از هیاهو به راه رفتن و پرهیز از سکون در زمانه‌ای که همه به سکون خو گرفته‌ایم...هم ترغیب کننده بود و هم هشدار دهنده؛ نه فقط برای سالم زیستن و لمس طبیعت بلکه برای خردمند شدن باید از سکون پرهیز کنیم. شاید اگر چندین کتاب در فواید پیاده روی میخواندم این همه اثرگذار نبود که این کتاب...
آزاده
این کتاب رو در سال ۹۹ اواسط کرونا خوندم و هرازگاهی یادداشت‌هام رو مرور می کنم تا یادم نره پناه بردن به سکوت چقدر خوبه. فقط بعد از خوندن کتاب به نویسنده ایمیل فرستادم و تشکر کردم و اون بعد از تشکر، یکم بخاطر نداشتن کپی رایت این کتاب ناراحت شد و من هم خجالت کشیدم. ای کاش در کارهای فرهنگی این مسئله رعایت بشه.
mohammad.y
کتاب دوست داشتنی‌ای هست برخلاف دوستان که روی اسم کتاب (پیاده‌روی و سکوت) عمیق شدند، به نظر من نویسنده به دنبال چیز دیگری بود؛ ارزشمندی. از نظر ما انسان ها کم ارزش ترین و اصطلاحا دم دستی‌ترین موجودی ما سکوت و پیاده‌روی است که ارزشمندی‌اش را در بین انسان‌ها از دست داده است. ولی کم ارزش‌ترین موجودی ما، کم ارزش که نیست هیچ، بلکه بسیار ارزشمند است. در واقع نویسنده تلاش میکند به ما بفهماند هیچ چیز ذاتا بی ارزش نیست بلکه نیاز ماست که اون رو ارزشمند میکنه یا بی ارزش.
amir ebrahimi
اگر تجربه‌ی پیاده‌روی بیش از دو ساعت در تنهایی داشتید، از این کتاب لذت می‌برید. اگر قادرید پیاده‌روی کنید و به سلامت روحی و جسمی اهمیت می‌دهید، این کتاب را تا خط آخرش بخونید. اگر فکر می‌کنید بلدید پیاده‌روی کنید و کار کسل‌کننده و سهلیه، تصمیم با شماست! اگر از آشفتگی خسته شدید و عاشق احساساتی نظیر شور و شوق برای یک آغوش گرم هستید، این کتاب در حین پیاده‌روی، و رفع خستگی بخوانید.
atash
انگار خودِدیگر نوشته و من میخوانمش....عالی بود
negar
یک کتاب خوب جذاب، بی نظیر، به هر کسی نخونده پیشنهاد میکنم بخونین و لذت ببرین و از نخوندش پشیمون میشید واقعا
hamidn75
من دو بار کتاب رو خوندم و بعد خوندنش فهمیدم باید پیاده‌روی کنم اما نه برای ورزش. خوندن این کتاب به شدت سرگرم‌کننده است و البته بهت‌آور. سکوت، این غیر قابل توضیح، غیر قابل اشاره. سفرِ روحیِ نویسنده درباره‌ی سکوت و آهستگی و مراقبه. چه کتابی.
businesswoman
حیف که نمیشه بیشتر از ۵ستاره داد اگر شما هم مثل من از تنهایی لذت میبرید اما همواره مورد قضاوت واقع میشید(ادم بدوره،اجتماعی نیست،گوشه گیره،افسرده شده) حتما حتما ازتون میخوام بخونیدش ما نسل جدید و نادری از ادمها هستیم که از خود واقعیمون فرار نمیکنیم ما تنهایی بهمون هرجا که هستیم خوش میگذره ما راحت و بی دردسر تنها به رستوران،سینما،خرید میریم و الزاما نبودن کسی به منزله ی ناراحتی و غم بیشماررمانمیشه اگر شما هم از تنهایی لذت میبرید تا بودن در جمع انسان های گزافه گو ، خود صاحب نظر ، و نادان که در هر اموری دخالت بیجا میکنن و حس بدی نداری تو دوست خوب منی🩷🫶🏻

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد