دانلود کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب با صدای مهران نوروزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب اثر پیتر برگر

دانلود و خرید کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب

معرفی کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب

کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب نوشته پیتر برگر و آنتوان زاید رولد یکی از کتاب‌های مجموعه تجربه و هنر زندگی است. این کتاب درباره یکی از موضوعاتی صحبت می‌کند که به خصوص امروزه بسیار به چشم می‌آید: گفتگو کردن پیرامون یک موضوع؛ بدون آنکه تعصب به خرج بدهیم. 

نسخه صوتی این اثر را می‌توانید با ترجمه محمود حبیبی و صدای مهران نوروزی بشنوید. این کتاب که از مجموعه تجربه و هنر زندگی انتخاب شده است؛ این کتاب‌ها تلاشی است برای آشنایی انسان بر زوایای تاریک و پیچیدگی‌های مسائل زندگی‌اش و نیز دعوت از وی برای تفکر بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مخصوص به خود در مورد مسائل زندگی با استفاده از تجربه دیگران.

درباره کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب

ما باید بپذیریم که تمام حقیقت نزد ما نیست و به این ترتیب، گفتگو کردن با آدم‌های مختلف می‌تواند چیزهای جدیدی به ما بیاموزد. اما چه فعل و انفعلاتی در مغز ما یا طرف دیگر گفتگو رخ می‌دهد که سبب می‌شود در یک گفتگو تعصب به خرج بدهیم و سخن طرف مقابل را گوش نکنیم؟ 

پیتر برگر و آنتوان زاید رولد در کتاب اعتقاد بدون تعصب به همین موضوع پرداخته‌اند:  چرا عده‌ای در اعتقاداتی که دارند، خشک و با تعصب برخورد می‌کنند و چرا عده‌ای با وجود اعتقادی که دارند، می‌توانند حرف‌های دیگران را نیز بشنوند و درباره آن صحبت کنند؟ آن‌ها در این کتاب این را نشان می‌دهند که چطور تکثر می‌تواند به نسبی گرایی یا بنیادگرایی بینجامد. اما این‌ها هردو به نوعی دو روی یک سکه‌اند. بنیادگرایی در تلاش است تا یک اجماع عام درباره باورها و اهداف مطلوب بر جامعه تحمیل کند اما اینکار را به این صورت انجام می‌دهد: بدون اینکه جایی برای نظرات متفاوت باقی بگذارد و نسبی‌گرایی هم اساساً رسیدن به ارزش‌های اجتماعی مشترک را غیرممکن می‌کند. 

راه حل چیست؟ تردید. نه آن تردید فلج کننده‌ای که جلوی ما را بگیرد. بلکه یک نوع تردید معقول. این تردید معقول است که به ما اجازه می‌دهد باورهای اخلاقی محکم خود را حفظ کنیم اما کسانی را که متفاوت از ما فکر می‌کنند، دشمن ندانیم. 

به دست آوردن و رسیدن به این نقطه تعادل سهل و ممتنع دشوار است. اما آیا ما، در مقام فرد یا جامعه می‌توانیم آن را پیدا کنیم؟

کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب برای همه علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی و جامعه شناسی مفید است. اگر در یک جامعه با تفکر سنتی و متعصب زندگی می‌کنید، این کتاب می‌تواند به کمکتان بیاید.

بخشی از کتاب صوتی اعتقاد بدون تعصب

کسانی که در برابر تعصب‌گرایی مقاومت می‌کنند باید این کار را بدون اینکه خودشان به افرادی متعصب تبدیل شوند، انجام بدهند. اما این به آن معنا نیست که آنها در اقدامات سیاسی‌شان نباید قاطع باشند. در طول مبارزات در آفریقای جنوبی علیه آپارتاید و ایدئولوژی تعصب‌آلود حافظ آن، ما سه چهره برجسته می‌بینیم: نلسون ماندلا، هلن سوزمان و دزموند توتو. هرچند هر کدام از این مخالفان، از سیاستی کاملاً قاطع پیروی می‌کرد اما همه آنها در دیدگاه و خلق‌وخوی شخصی اساسا افرادی میانه‌رو بودند.


وقتی انسان‌ها به‌مرور زمان با یکدیگر گفتگو کنند، کم‌کم بر تفکر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. با وقوع این «آلایش» ، مردم احساس می‌کنند که مشکل و مشکل‌تر می‌توانند اعتقادات و ارزش‌های دیگران را منحرف، نامعقول یا شیطانی بنامند. کم‌کم این فکر ریشه می‌دواند که شاید این افراد حرفی برای گفتن دارند. با این تفکر، تلقی قبلی از واقعیت که بدیهی تصور می‌شد، رنگ می‌بازد.

نظرات کاربران

سپیده دم اندیشه
۱۴۰۰/۱۲/۰۷

{به نام خداوند خِرَد!} 🖊📝برای جلوگیری از تعصب تردید کنید ولی مواظب باشید در دام تردید های بی نتیجه نیفتید...... 💡اسپویل 🖇کتاب نقاط قوت و ضعف نسبی گرایی و مطلق گرایی را بررسی می کند/ 🔍بزرگان نسبی گرایی حقیقت مطلق را حذف کردند ولی

- بیشتر
حسین
۱۴۰۰/۰۴/۰۵

می‌خوام بگیرمش قیمتش نمیزاره

حمیدرضا
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

کتاب خوبی بود؛ با صدای خوبی هم همراه بود. نگاه به یک معضل مهم امروزی یعنی تعصب ورزیدن در عقایدمان بویژه در زمینه اخلاق و سیاست که در این کتاب بخوبی و ساده به بحث و نظر گذاشته شد. بنظرم

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان