دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب) با صدای میثم امیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب) اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب)

خلاصه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب) نوشته دکتر ویکتور فرانکل، روانپزشک اهل اتریش است، او آغازگر متد معنا درمانی است. ویکتور فرانکل در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، خاطرات خودش از زندگی و شکنجه در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس را روایت می‌کند.

بیش از ۹ میلیون نسخه از این کتاب تأثیرگذار تا زمان مرگ ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در آمریکا فروخته شد که به ۲۴ زبان زندهٔ دنیا ترجمه و ۷۳ بار تجدید چاپ شده است. این کتاب خلاصه‌ای کاربردی از این کتاب مشهور است. 

درباره خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب)

برای همه‌ٔ ما لحظاتی در زندگی وجود داشته که احساس کرده‌ایم دیگر قادر به ادامهٔ زندگی نیستیم؛ زمانی که همهٔ آرزو‌ها و خواسته‌هایمان را از دست رفته می‌بینیم و رنجی را متحمل می‌شویم که شاید نقشی در به وجود آمدن آن نداریم. در این لحظات که آن‌ها را به عنوان نقاط تاریک زندگی‌مان به یاد داریم، چه‌چیزی هنوز هم ما را سرپا نگه می‌دارد؟ اصلا چرا هنوز زنده‌ایم؟ دکتر ویکتور فرانکل پدر علم «معنا‌درمانی» در کتاب انسان در جستجوی معنا ما را بیشتر با فلسفهٔ موجود در این لحظات آشنا می‌کند.

 این کتاب به شکل عمده شامل دو قسمت می شود؛ قسمت اول در مورد زندگی سخت و طاقت فرسای دکتر فرانکل است که در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی به سر می‌برد، او در این اردوگاه‌ها خانواده و همسر خودش را از دست می‌دهد و رنج بسیار زیادی را متحمل می‌شود. هر روز ترس این را در دل داشت که ممکن است جان خود را از دست بدهد و در کوره آدم سوزی انداخته شود.

دکتر فرانکل و بسیارانی در این اردوگاه ها شرایط فوق العاده وخیمی را تجربه کرده‌اند، در این قسمت از کتاب، دکتر به بررسی سال‌های اردوگاه اجباری و خاطرات آن دوران می‌پردازد و اینکه چه چیزی باعث شد او در آن شرایط سخت دوام بیاورد .

قسمت دوم کتاب به این اشاره می‌کند که چطور دکتر ویکتور فرانکل توانست روش درمان لوگوتراپی یا و معنا درمانی را کشف کند. او در این قسمت به بررسی این نظریه می‌پردازد و آن را به خوبی توضیح می‌دهد. مهم‌ترین ایده دکتر فرانکل این است که تلاش برای یافتن معنی در زندگی اساسی‌‌ترین نیروی محرکه هر فرد در دوران زندگی او است.

شنیدن کتاب انسان در جستجوی معنا (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه و روان‌درمانی که فرصت شنیدن کتاب کامل را ندارند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل در ۱۹۰۵ در وین به‌دنیا آمد. در دوران دبیرستان او مشتاقانه آرای فیلسوفان طبیعی را مطالعه می‌کرد و در سخنرانی‌های مربوط به روان‌شناسی عمومی شرکت می‌کرد. در همین دوره او با روان‌کاوی آشنا شد. فرانکل در ۱۶ سالگی مکاتباتش را با فروید آغاز کرد و یکی از دست‌نوشته‌هایش را در حیطهٔ روانکاوی برای او فرستاد که این دست‌نوشته سه سال بعد در نشریهٔ بین‌المللی روانکاوی چاپ شد.فرانکل یک سال بعد، فروید را ملاقات کرد اما به مرور زمان، گرایشهای نظری‌اش به آرای آلفرد آدلر نزدیک‌تر شده بود. او در سال ۱۹۲۵ مقاله‌ای را در نشریهٔ بین‌المللی روانشناسی فردی منتشر کرد و در آن با تمرکز بر مفاهیم معنا و ارزش به بررسی تفاوت‌های فلسفه و روان‌شناسی پرداخت.

بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۸ فرانکل در بیمارستان روانی وین به عنوان رئیس بخش خودکشی زنان مشغول به کار شد و در سال ۱۹۳۸ که آلمان به اتریش حمله کرد، او به‌طور خصوصی کارش را به عنوان عصب‌شناس و روان‌پزشک شروع کرده بود.

او در ۱۹۴۹ از دو دانشگاه وین و آدیتشنالی موفق به گرفتن درجهٔ دکترای اعصاب و روان شد. در ضمن او از ۱۲۰ دانشگاه در سراسر جهان دکترای افتخاری گرفت.

فرانکل به علت یهودی بودن در سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ به وسیله نازیها ابتدا در اردوگاه آشویتس و سپس در اردوگاه کار اجباری داخاو زندانی شد. تجارب او در این اردوگاه‌ها موجب شد مکتب جدیدی را در روانشناسی بنیان‌گذاری کند که معنادرمانی یا لوگوتراپی نامیده می‌شود.

او پس از پایان جنگ جهانی دوم ریاست بخش اعصاب بیمارستانی در وین را به عهده گرفت و به مقام استادی دانشگاه در رشتهٔ عصب‌شناسی و روان‌پزشکی نایل آمد. در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ استاد دانشگاه بین‌اللملی سن دیگو بود و نظریه معنا درمانی‌اش در میان روان‌شناسان و روان‌پزشکان پیروان زیادی دارد.

فرانکل در سپتامبر ۱۹۹۷ در سن ۹۲ سالگی در وین درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۹۰۷۶۴
۱۴۰۰/۰۲/۲۶

این کتاب کامل نیست این چه مسخره بازیه؟

علی اکبر شاهمرادی
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

نخریدم چون صدای گوینده اصلا جالب نیست

کاربر ۳۰۶۳۵۳۳
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

کتاب عالی است ولی چرا کامل نیست؟!

کاربر ۱۸۰۱۳۵۷
۱۴۰۰/۰۲/۲۸

من نسخه ی نوشتاری از کتاب رو خوندم محشر محشر محشره عاااالی بود ولی نسخه ی شنیداریش رو گوش ندادم اگه مثل کتاب باشه عااالیه

mohsen
۱۴۰۰/۰۲/۳۰

سلام کلا بیستو دودقیقه بود یعنی چی کجاش خوبه اون یه ستاره رو هم بخاطر صدای خوب گوینده دادم هیفه وقتم که برای گوش کردن گذاشتم

علیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۳

جایی نوشته بود که این کتاب خلاصه است؟نه! اما یک ساعت هم کتاب صوتیش نبود.اصلا راضی نبودم. کلا چرا کتابها رو نصفه میزارید و اعلام نمیکنید؟هزارو یک شب هم گرفتم همینطور هست..

mamadjavad
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

به نظر کتاب کاملا خلاصه شده است

کاربر ۲۱۵۷۳۲۸
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

این کتاب بسیار تلخ و تاثیر گذار است، البته باید کاملش را بگیرید.

Nymphadora
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

بچه‌ها کتاب کامله؟؟؟

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۳/۱۹

به شدت چرت... و کلا ۲۲دقیقه ..ب نظرم دارید کم کم کلاه برداری میکنید

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۵۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۵۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶,۹۰۰
۴,۸۳۰
۳۰%
تومان