دانلود کتاب صوتی مواجهه با مرگ با صدای فریاد موسویان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مواجهه با مرگ اثر جیمز وارن

دانلود و خرید کتاب صوتی مواجهه با مرگ

معرفی کتاب صوتی مواجهه با مرگ

کتاب صوتی مواجهه با مرگ؛ اپیکور و منتقدانش، اثری از جیمز وارن است که با ترجمه محمدعمار مفید و صدای فریاد موسویان می‌‌شنوید. این کتاب نگاهی به پدیده ناشناخته مرگ دارد و تلاشی اساسی در جهت بررسی و نقد استدلال‌های اپیکوریان در نابجا بودن هراس از مرگ است.

درباره کتاب صوتی مواجهه با مرگ

اپیکور یا اپیکورس که در منابع اسلامی به او ابیقور هم گفته شده‌است، فیلسوف و حکیم اهل یونانی باستان بود که در فاصله بین ۳۴۱ – ۲۷۰ پیش از میلاد می‌زیست. او بنیانگذار مکتب اپیکوریسم بود. او عقایدی داشت که در مخالفت و ناسازگاری با عقاید افلاطون بود. به نظر اپیکور، هدف فلسفه باید کمک به مردم برای رسیدن به زندگی شاد و آرام باشد، که آن را با عبارات آتاراکسیا (صلح و آزادی از ترس) و آپونیا (فقدان درد) بیان می‌کرد. 

مرگ‌ اندیشی تفکری تاریخی است و سابقه‌ای دور و دراز دارد. همیشه سایه مرگ و هراس از آن، بر زندگی انسان‌ها می‌افتد و هر متفکری نیز، سهمی در پرداختن به این موضوع دارد. نباید چنین مساله‌ای را ساده گرفت چراکه سالیان سال است ترس از مرگ زندگی آدمیان را به رنج‌ها و آلام بی‌پایان گرفتار کرده است. این موضوع به خصوص در قرون وسطی که مذهب یک سایه سنگین بر زندگی انداخته بود پررنگ‌تر بود. 

ترس از مرگ با آمیزه‌ای از وحشت گناه و هراس از داوری در پیشگاه معبود سبب می‌شد تا انسان‌ها فرصت زیستن را از خود دریغ کنند. در همین احوال و زمینه است که مشرب اپیکوری وارد می‌شود و تلاش می‌کند تا در باب هراس از مرگ سوالاتی را مطرح کند، استدلال‌های بسیاری بیاورد تا ریشه این هراس را بکاود و نابه‌جا بودنش را اثبات کند. 

فلسفه تلاش می‌کند تا زندگی و مرگ را آشتی دهد. مرگ را طبیعی جلوه دهد تا انسان بپذیرد این حق است و باید انتظارش را کشید. مرگ، تنها واقعه‌ای است که در زندگی هر انسانی رخ می‌دهد و فریب و نیرنگ به آن راه پیدا نمی‌کند. شاید بتوان آن را تنها حقیقت زندگی دانست.

مشرب اپیکوری، تلاش می‌کند تا انسان‌ها را با مرگ آشتی دهد. حقانیت آن را به مردم بقبولاند و برای اینکار، راه و روش عارفان را در پیش نمی‌گیرد که از استدلال بهره می‌جوید. مشرب اپیکوری تلاش می‌کند تا کاری کند که انسان‌ها در مواجهه با مرگ و مرگ اندیشی، فرصت و تجربه زیستن را از خود دریغ نکنند. 

جیمز وارن در کتاب مواجهه با مرگ به کاوشی در نظر اپیکور درباره مرگ می‌پردازد و عقاید و آرای منتقدانش را هم بررسی می‌کند. 

کتاب صوتی مواجهه با مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی مواجهه با مرگ را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی پیشنهاد می‌کنیم. به خصوص اگر این موضوع ذهن شما را هم درگیر خود کرده است و به دنبال جایی هستید که پاسخ سوالاتتان را بگیرید. 

درباره جیمز وارن 

جیمز وارن در سال ۱۹۷۴ متولد شد. او نویسنده و استاد فلسفه باستان در کالج کورپوس کریستی است.

درباره فریاد موسویان 

فریاد موسویان متولد ۱۳۶۵ شاعر، ترانه‌سرا و گوینده کتاب‌های صوتی است. او لیسانس روان‌شناسی بالینی خود را از دانشگاه خوارزمی گرفته است و مقطع کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرده است. ده‌ها کتاب شعر و داستان و روان‌شناسی و ... را با صدایی گرم و لحنی گیرا صوتی کرده است. صدای او بسیار قوی است و همین موضوع طرفداران خاص خود را در بین علاقه‌مندان به کتاب صوتی دارد. 

نظرات کاربران

مهدخت
۱۴۰۰/۰۸/۰۵

کتاب پر از گزاره منطقی و دو دو تا چهار تاست. شش گزینه ارائه میکند و اول از جمع یک و دو، سه را نتیجه می گیرد و بعد از جمع یک و شش بر گزینه دو تاکید می کند

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان