دانلود کتاب صوتی شیطان ذهن با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شیطان ذهن اثر لی بئر

دانلود و خرید کتاب صوتی شیطان ذهن

نویسنده:لی بئر
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شیطان ذهن

کتاب صوتی شیطان ذهن نوشته دکتر لی بئر و ترجمه مریم تقدیسی، کندوکاوی در اپیدمی افکار بد و وسواس‌گونه است. در این کتاب از زبان یک روانشناس متخصص اختلال وسواس درباره افکار وسواس‌گونه می‌شنوید و راهی برای مقابله با آن پیدا می‌کنید. 

این اثر را با صدای گرم میلاد فتوحی می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی شیطان ذهن

افکار وسواسی همان افکاری هستند که در زمان نامناسب به ذهن ما خطور می‌کنند و آنچنان مشغولیت ذهنی برای ما ایجاد می‌کنند که از انجام کارهای دیگر باز می‌مانیم. گاهی این افکار به شکل منظم و مرتب کردن افراطی همه وسایل ظاهر می‌شوند و گاهی نیز ما را وادار به چک کردن هزاران یک مورد، مثلا قفل در، می‌کنند. برخی اوقات این افکار که می‌توانند مانند شیطان ذهن عمل کنند، در قالب افکاری عجیب و غریب از قبیل صدمه زدن به خود یا دیگری ظاهر می‌شود. 

دلایل زیادی می‌توانند زمینه ساز بروز افکار وسواسی شوند: تغییرات جسمی و بدنی، رخدادهایی که شوک بزرگی در زندگی ایجاد می‌کنند؛ مانند از دست دادن عزیزان و نزدیکان. تغییر عمده و بزرگ در محیطی که در آن قرار داریم. سابقه خانوادگی یا حتی داشتن یک زندگی پر از عوامل اضطراب‌زا از جمله مواردی هستند که می‌توانند منجر به بروز افکار وسواسی شوند.

بسیاری از انسان‌ها چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. وسواس و داشتن افکار وسواسی در دسته بندی اختلالات قرار می‌گیرد چرا که توانایی ایجاد یک اختلال خیلی بزرگ را در زندگی ما دارد و می‌تواند بر ابعاد دیگر آن نیز تاثیر بگذارد. کسانی که به اختلال وسواس دچار هستند، احساس گناه و افسردگی و اغلب بی‌کفایتی کنند؛ ولی دکتر لی بئر معتقد است که افکار بد آن‌ها تقریبا به طور قطع از همان سطح «افکار بد» فراتر نمی‌روند. 

او در کتاب صوتی شیطان ذهن به بررسی این افکار می‌پردازد و کندوکاوی در ماهیت آن دارد. دکتر بئر با استفاده از تجربه سالیان سال مشاوره در این زمینه و با کمک تجربیاتی که از مراجعانش به دست آورده است، به مخاطبان این کتاب کمک می‌کند تا ابتدا این مشکل را درک کنند و آن را بشناسند. در مرحله بعدی مخاطبان این توانایی را به دست می‌آورند که این افکار را تحت کنترل خود داشته باشند تا زندگی‌شان دچار آسیب و اختلال نشود. 

کتاب صوتی شیطان ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی شیطان ذهن را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های صوتی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب به تمام افرادی که به اختلال وسواس دچارند، کمک بسیاری می‌کند. 

درباره لی بئر

دکتر لی بئر استاد بالینی روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد است. او بنیانگذار درمانگاه OCD در بیمارستان عمومی ماساچوست و انستیتوی OCD در بیمارستان مک لین است.

بخشی از کتاب صوتی شیطان ذهن

منظور از افکار بد، فکر کردن به ناشایست‌ترین مسائل در نامناسب‌ترین اوقات است. این افکار، تمایلات و تصاویر ذهنی به سه دسته تقسیم می‌شوند: افکار ناشایست پرخاشگرانه، افکار ناشایست درباره‌ روابط جنسی و افکار کفرآمیز مذهبی. این افکار بد، گاهی به شکل آزار دادن کودکی بی‌گناه ظاهر می‌شوند و گاهی به شکل تمایل به پریدن از بالای ساختمان یا کوه یا تمایل به پریدن جلوی قطار یا ماشین بروز پیدا می‌کنند. برخی هم به افکار ناپسند در زمینه‌ی روابط جنسی دچارند.

نظرات کاربران

fatemeh.A
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

در مورد بیماری وسواس فکری یا همون ocd هست و خیلی خوب افکار رایج وسواسی و راه های درمانش رو توضیح میده ، توصیه میکنم کسانی که از این اختلال رنج میبرن حتما این کتاب رو بخونن

amirali
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

پیشنهاد نمیکنم جالب نیست

زمان

۵ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۴۹۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۴۹۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان