دانلود کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی با صدای لیلا سلطانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی اثر ال جینی

دانلود و خرید کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی

معرفی کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی

اندر مزایای تنبلی نوشته ال جینی که با صدای لیلا سلطانی می‌شنوید، دومین کتاب از مجموعه خرد و حکمت زندگی نشر گمان است که در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر صوتی شده است.

کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهّتِ ترس‌آور آن می‌کاهند. پیشنهادهایی هستند برای تفکر، دعوت به اندیشیدن در زندگیِ روزمره و تأمل در مسائلی که هرروزه با آن مواجهیم، اندیشیدن به غایت و معنای زیستن، لذات دنیا، تنهایی، عشق، دوستی و ....

این کتاب‌ها نقطهٔ عزیمتی هستند برای فکر کردن به پرسش‌های ازلی ابدیِ انسانی و همچنین تعمق در خوشی‌ها و مصائبِ انسانی که در این گوشهٔ جهان و در این جای تاریخ پدیدار شده است. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریکِ زندگی و در لحظاتِ دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمانِ جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهمِ دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه برعهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم.

 درباره کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی

 ال جینی در این کتاب به بررسی فلسفه کار و تفریح و وقت فراغت می‌پردازد. او از رادیارد کپلینگ در ابتدای کتابش جمله جالبی نقل کرده است: «دنیا آنقدرها هم مهم نیست که این همه آدم از شدت کار زیاد جان بدهند.» او در کتابش می‌کوشد همین جمله را تفسیر کند.  

او این فرضیه را مطرح می‌کند که حتی اگر ما عاشق کارمان باشیم و ابتکار و موفقیت و لذتی که در آن می‌یابیم حسابی ارضایمان کند، باز هم هوایی می‌شویم و احساس نیاز می‌کنیم که کار نکنیم؛ نیاز داریم که کار نکنیم. فرقی نمی‌کند نانمان را از چه راه درمی‌آوریم، کار ما هر چه باشد باز هم عاشق اوقات فراغت و تفریح و رخوت و سکونیم. همه‌مان به بازیِ بیشتری در زندگی نیاز داریم و می‌گوید: «بسیاری از ما، حالا یا از روی اشتیاق یا نیاز، یا انتخاب یا بخت و اقبال، بیش از آنچه باید وقتمان را صرف شغلمان می‌کنیم. همه چیز و همه کَسِمان شده کار. دیگر بخشی از شخصیت و فرهنگ ما شده است. ما معتاد وعده‌هایی شده‌ایم که کار بهمان می‌دهد. کار به ما وعده می‌دهد که از بقیه جلو می‌افتیم. کار به ما وعدهٔ قدرت، پول و نفوذ می‌دهد. کار بهمان وعده می‌دهد که مقبول و محترم و موفق می‌شویم. پس این چنین است که کار می‌کنیم و کار می‌کنیم. کار می‌کنیم، چون می‌خواهیم که کار کنیم، چون نیاز داریم کار کنیم. از روی عادت و اشتیاق کار می‌کنیم. کار می‌کنیم تا سرمان گرم شود، وقتمان پر شود. کار می‌کنیم تا در سلسله مراتب طبقات اجتماعی جایمان را تثبیت کنیم، تا شأن و مقام و اعتبارمان تضمین شود. و خیلی وقت‌ها هم پیش می‌آید که کار می‌کنیم، چون نمی‌دانیم اگر کار نکنیم چه کنیم، چون لازم است، باید کار کنیم.»

این کتاب گلچینی‌ست مفید و مختصر، عجیب غریب و به گفته ال جینی «و اگر خدا بخواهد، فلسفی» از شیوهٔ بازی‌های ما و دلایل نیاز ما در زندگی به اوقات فراغت و سرگرمی. ال جینی در این کتاب به شما یادآوری می‌کند: هدف زندگی به لذت و بازی نزدیک‌تر است تا به جان‌کندن و رنج‌بردن.

 شنیبدن کتاب اندر مزایای تنبلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه مندان به کتاب های فلسفه و زندگی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۴۶۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۴۶۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان