دانلود کتاب صوتی مثنوی مولوی با صدای محمد جعفر محجوب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثنوی مولوی اثر محمد جعفر محجوب

دانلود و خرید کتاب صوتی مثنوی مولوی

معرفی کتاب صوتی مثنوی مولوی

کتاب صوتی مثنوی مولوی اثری جاودانه و بی‌نظیر از مولانا جلال الدین محمد بلخی است. این اثر شامل عمیق‌ترین و پرمعناترین مفاهیم عرفانی است که در قالب شعر و با کمک تمثیل‌های فراوان به کلام درآمده است. 

نسخه صوتی مثنوی معنوی را می‌توانید با شرح و تفسیر و صدای دکتر محمد جعفر محبوب بشنوید و در دریای شیرین آثار عرفانی غرق شوید.

درباره کتاب صوتی مثنوی مولوی

مثنوی مولوی اثری از مولانا است که تا همیشه در ادبیات عرفانی ایران و سراسر جهان جاودانه می‌ماند. این کتاب عمیق‌ترین اشعار عرفانی را که تا به حال خوانده‌اید، در خود جای داده است.

عرفان با اشعار سنایی به شعر وارد شد. عطار آن را رشد داد و مولانا موفق شد تا آن را به نقطه اوج خود برساند. از این رو این کتاب را یکی از عمیق‌ترین آثار در سراسر دنیا می‌شناسند. هجده بیت ابتدایی دفتر اول، نی نامه نام دارد و جان کلام را در خود دارد. هر آنچه که مولانا در تلاش برای بیان کردنش بوده است، می‌توانید در نی نامه بخوانید. این ابیات با این بیت مشهور آغاز می‌شوند: 

بشنو این نی چون شکایت می‌کند

از جدایی‌ها حکایت می‌کند

مثنوی مولوی بعد از رفتن شمس نوشته می‌شود. در همان سالی که یکی از یاران مولانا، صلاح‌الدین زرکوب، وفات یافت. از طرف دیگر، تاخیری که در به نظم درآمدن مثنوی صورت گرفته است، به خاطر وفات همسر حسام‌الدین چلپی بوده است، یکی دیگر از یاران مولانا. همین امر سبب می‌شود تا او نظم مثنوی را به تاخیر بیندازد. 

مثنوی مولوی شش دفتر دارد و بیست و هفت‌هزار بیت. دفتر ششم مثنوی به حسام الدین تقدیم شده است. در جای‌جای این اشعار می‌توان تمثیل‌هایی دلنشین را مشاهده کرد که مولانا استفاده کرده است تا به واسطه آن پیامش را به گوش جهانیان برساند.

کتاب صوتی مثنوی مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مثنوی مولوی را به تمام دوست‌داران ادبیات و عرفان ایران پیشنهاد می‌کنیم. این اثر برای تمام کسانی که دوست دارند با زندگی و آثار شورانگیز مولانا آشنا شوند، جذاب و مفید است. 

درباره مولانا 

مولانا جلال الدین محمد بلخی در سال ۶۰۴ ه.ق در بلخ متولد شد. بعد از گذشت چند سال، پدرش، بهاولد، با دستگاه سلطنتی به مشکلی برخورد و کمی پیش از حمله مغولان به قونیه مهاجرت کرد. مولانا در قونیه بزرگ شد. او شیخ شهر شده بود. مجالس وعظ ترتیب می‌داد و دستگاهی داشت. همین موضوع سبب شد تا از سفر رفتن به شیوه عارفان معاف شود. در عوض پیر بود که به سراغ او آمد و زندگی‌اش را از این رو به آن رو کرد. 

شمس و مولانا چند وقتی را با هم روزگار گذراندند و عمیق‌ترین تحولات روحی مولانا در همان ایام شکل گرفت. شمس الماس وجود او را تراش داد تا به چیزی که امروزه از او می‌شناسیم، بدل شد. 

از میان آثار مولانا می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد:

فیه ما فیه: مجموعه‌ای از تقریرات او؛ پاسخ‌های او به پرسش‌های گوناگون اخلاقی، عرفانی، شرح و تفسیر آیات و احادیث و ... 

مکتوبات مولانا: نامه‌های او برای امور جاری زندگی مریدان و آشنایان.

مجالس سبعه: خطابه‌ها و موعظه‌های او

دیوان اشعار: شامل شورانگیز ترین غزلیات مولانا است. 

مولانا در سال ۶۷۲ ه.ق در قونیه درگذشته است.

درباره محمد جعفر محبوب

محمد جعفر محجوب، ۱ شهریور ۱۳۰۳ در تهران به دنیا آمد. او نویسنده، محقق، مترجم، مصحح، فرهنگ نویس، فرهنگ‌پژوه ایرانی، استاد دانشگاه در داخل و خارج ایران و صاحب‌نظر در فرهنگ و ادب عامه است. 

او ابتدا به تحصیل در رشته علوم سیاسی پرداخت اما بعدا سراغ ادبیات آمد و در سال ۱۳۳۳ با مدرک لیسانس ادبیات از دانشگاه فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۳۶ تا سال ۱۳۵۹ عضو انجمن ایرانی فلسفه و علوم انسانی وابسته به یونسکو بود. او در سال ۱۳۴۲ دکترای زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و به عنوان دانشیار و استاد در دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه تهران مشغول به کار شد. او همچنین در دانشگاه‌های آکسفورد انگلستان، دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دانشگاه برکلی کالیفرنیا تدریس می‌کرد.

محمد جعفر محبوب تالیفات و ترجمه‌های بسیاری داشت. از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرح و تفسیر برخی از غزلیات حافظ، شرحی درباره مثنوی مولانا، نظامی گنجوی، شاهنامه فردوسی و باب دوم سعدی اشاره کرد که از سوی انتشارات ماهور در قالب لوح فشرده به بازار عرضه شده است. 

دکتر محمد جعفر محجوب در روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۷۴ در سن ۷۱ سالگی در لس آنجلس، کالیفرنیا چشم از دنیا فروبست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان