دانلود کتاب صوتی انقلاب مجارستان با صدای لیلا محقق + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انقلاب مجارستان اثر هانا آرنت

دانلود و خرید کتاب صوتی انقلاب مجارستان

معرفی کتاب صوتی انقلاب مجارستان

کتاب صوتی انقلاب مجارستان اثر هانا آرنت، فیلسوف مشهور آلمانی و ترجمه کیومرث خواجویها تحلیلی سیاسی از انقلاب سال ۱۹۵۶ مجارستان است و ارتباط آن با ماهیت حکومتی شوروی سابق را بیان می‌کند.

این اثر را با صدای لیلا محقق می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی انقلاب مجارستان

انقلاب مجارستان، قیامی مردمی علیه دولت استالینیستی جمهوری خلق مجارستان و سیاست‌های تحمیلی اتحاد جماهیر شوروی بود. این انقلاب با یک تظاهرات دانشجویی در مرکز بوداپست در تاریخ ۲۳ اکتبر آغاز شد و هزاران نفر را به خود جذب کرد و تا ۱۰ نوامبر سال ۱۹۵۶ میلادی طول کشید.

در چهارم نوامبر نیروی نظامی شوروی بوداپست مورد حمله قرار گرفت. مقاومت مردم در تاریخ دهم نوامبر شکسته شد. این انقلاب دو هزار و پانصد کشته و ۱۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت و ۲۰۰۰۰۰ نفر نیز پناهنده شدند. بازداشت‌ها و محکومیت‌ها ادامه پیدا کرد تا اوایل ژانویه سال ۱۹۵۷ دولت جدید روی کار آمد و مخالفت‌ها را سرکوب کرد. 

پس از گذار به دموکراسی در سال ۱۹۸۹ میلادی، ۲۳ اکتبر به عنوان روز ملی تعطیل اعلام شد.

هانا آرنت در کتاب صوتی انقلاب مجارستان به ارائه تحلیلی سیاسی از این موضوع می‌پردازد. او برخی از وجوه سیاست شوروی را در سی سال قبل با شناختی عمیق‌تر بررسی می‌کند. این شناخت برآمده از دیدگاه و دانش عمیق او  است نه صرفا با تکیه به گزارش‌های خبری عمدتا سطحی که از مطبوعات غربی ترجمه شده‌اند. او در تلاش است تا با مقایسه‌ای که انجام می‌دهد به یک تحلیل واقع‌بینانه از وقایع شوروی دست پیدا کند.

بحران جانشینی یکی از مفاهیمی است که در این کتاب به آن می‌پردازد. او به بی‌ثباتی‌ای که پس از درگذشت یک رهبر تا هنگام انتخاب و تثبیت رهبر بعدی رخ می‌دهد، اشاره می‌کند و معتقد است این امر به‌ تدریج تبدیل به فرآیندی معمول در نظام سیاسی شوروی شده است.

کتاب صوتی انقلاب مجارستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی را به شنیدن کتاب صوتی انقلاب مجارستان دعوت می‌کنیم.

درباره هانا آرنت 

هانا آرنت در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در لیندن–لیمر، هانوفر آلمان در خانواده‌ای یهودی چشم به جهان گشود. او در دانشگاه‌های ماربورگ و فریبورگ در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت و شاگرد مارتین هایدگر، ادموند هوسرل و کارل یاسپرس بود. آرنت سرانجام از دانشگاه هایدلبرگ در رشته فلسفه درجه دکترا گرفت.

با ظهور نازیسم و روی کارآمدن حکومت یهودی ستیز، هانا آرنت یکبار دستگیر شد اما برای اینکه دوباره دستگیر نشود، با آغاز جنگ جهانی دوم به همراه همسرش به آمریکا مهاجرت کرد. او آنجا به عنوان نویسنده‌ی آزاد مشغول به کار شد و در دانشگاه های پرینستون و کالیفرنیا و کلمبیای امریکا به تدریس و پژوهش فلسفه پرداخت.

این فیلسوف و جامعه شناس سیاسی پرآوازه در ۱۹۷۶ در نیویورک درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی انقلاب مجارستان

انقلاب مجارستان را؛ با وجود خود انگیختگی تردیدناپذیرش؛ نمی توان جدا از آن چه پس از مرگ استالین یک شب پیش از یک پاک سازی بزرگ و تازه رخ داد. در حالی که حال و هوای حاکم بر دستگاه‌های حزبی رده بالا در آن شب به شدت ترس خورده و هراس زده بود؛ صرف نظر از این که وی به مرگ طبیعی مرده یا به قتل رسیده بود؛ باید ترس بر فضای دستگاه های بالای حزب چیره شده باشد.

از آن جا که جانشینی برای استالین وجود نداشت، نه جانشینی که خودش تعیین کرده باشد؛ نه جانشینی که از عهده وضعیت موجود برآید و بتواند به سرعت زمام امور را در دست گیرد، فورا مبارزه بر سر جانشینی او آغاز و هم راه با آن بحرانی در روسیه و اقمارش شروع شد.

معرفی نویسنده
عکس هانا آرنت
هانا آرنت
آمریکایی | تولد ۱۹۰۶ - درگذشت ۱۹۷۵

آرنت با نام کامل یوهانا کوهن آرنت، در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در هانوفر آلمان، در خانواده‌ای روسی‌تبار، یهودی و سکولار به دنیا آمد و در هانوفر و کونیگسبرگ روسیه بزرگ شد. او در کودکی به دلیل یهودی بودن از مدرسه اخراج شد، با این حال تحصیلات سطح بالاتر خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. آرنت در آغاز سال ۱۹۲۴ در دانشگاه‌های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت و دکتری رشته‌ی فلسفه را در سال ۱۹۲۸ و با تز مفهوم عشق در سنت آگوستین از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۱۲۵۵۰۰
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

خیلی جاهاش و نفهمیدم پیچیده بود بهتر خلاصه و قابل درک تر ترجمه شود یه بار میره سمت لنین تو روسیه بعد برمیگرده سمت استالین از یه جا شروع کن بعد برو‌جلو

شهریار فرهادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

بسیار خوانش ضعیف و غیر حرفه ای .

Seemorq
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

بیش از حد تند میخونه

علی
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

کتاب کامل برگرفته از ضعف درک موقعیت ولی با مهندسی افکار نوشته شده به خصوص با اشاره له المان پر از اشتباهاته مثال اس اس اصلا بخش پلیسی حکومت المان نبود بلکه شاخه نظامی امنیتی تکاور بود ویا المان نازی

- بیشتر
Dariush Nad
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

کتاب خیلی خوب و عمیقی هست، همین هم باعث خوندنش جذاب و در عین حال سخت باشه. برای فهمیدن کتاب حتما باید تاریخ شوروی از لنین تا گورباچف رو تو ذهن داشته باشین. فقط رهبران هم نه، فرمانده های نظامی،

- بیشتر
سورن
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

یک تحلیل واقع بینانه و منطقی از افول نظام کمونیستی در مجارستان ...حتما کاغذی رو بخونید ...این نسخه هم خوبه ولی کتاب خور ها میدونن چی میگم ...شاددباشید

کتاب باز
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

هانا آرنت که که شورش بوداپست ( به عنوان یکی از سرچشمه های کودتاهای مخملی) را نمونه یک انقلاب آزادی خواهانه معرفی میکرد در عین حال یکی از مخالفان سرسخت قیام سیاه پوستان برای کسب حقوق مدنی به شمار میرفت

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۲۶۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۲۶۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان